Permalänk
Medlem

Tävlingar moddning?

Finns det tävlingar i detta?
Har byggt 3 datorer så är helt rookie, men har kollat gallerierna och blev sugen på att bygga en egen med vattenkylning, hardtube och eget chassi..
Känns ju dock sådär att tävla mot cnc/laser/vattenskurna grejor som nybörjare..

Hur går det till och vart hittar man tävlingar/forum osv?

Permalänk
Medlem

Dreamhack har ju casemod-täcling även för icke-pros

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Dreamhack open class, syns vi i sommar?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

Dreamhack open class, syns vi i sommar?

Jag kollade hemsidan men såg inget... Grabbarna skall ju dit så hade passat fint

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

Dreamhack open class, syns vi i sommar?

Hur ser regelverket ut får dessa tävlingarna?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsson80:

Hur ser regelverket ut får dessa tävlingarna?

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns Open class (För oss amatörer/rookies) sen finns det master class för CNC och sponsrade byggen. Själv håller jag på med ett bygge som jag är lite tveksam till om jag ska försöka mig på master med (utan CNC) Satsar lite smått på Birdie hehe.

Edit: Master har registrering. Open räcker det med inträde och en dator att cisa upp så klart

Visa signatur

Fractal Design R6 modified - Asus RoG Strix Z390F - i9 9900K - Custom loop 2x360rad med DDC pwm pump - 4x4gb Corsair RoG Dominator edition @ 3200Mhz - ASUS GTX 1080 Ti Founders Edition med EK vattenblock & backplate - Corsair RM750i
Galleriet: Venom - Midvinter - Frankensteins keyboard Facebook: Nagelfar Mods Instagram: Nagelfar Mods

Permalänk
Medlem

Ahh!
Har sett en del av ditt jobb i galleriet och de är ju grymt tjusiga!

Får nog fundera på detta. Hade vart kul att ha ngt att pyssla med under tiden killarna kollar DH

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Frida 🥐

Den största modtävlingen vi har lokalt är Dreamhack Casemod Championship. Kolla in denna taggen så hittar du en hel del nyheter om tävlingen: https://www.sweclockers.com/arkiv/nyckelord/dreamhack

Visa signatur