Modern motsvarighet till Ghost Recon?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2018

Modern motsvarighet till Ghost Recon?

Jag spelade Ghost Recon i timtal i början och mitten av 00-talet, och älskar att planera och röra mig framåt långsamt, och sen plocka fienden med prickskyttegevär. Ja, ibland krävdes ju lite högre kulfrekvens också. Och en och annan granat. Kul som satan!

Men att spela ett drygt 15 år gammalt spel, med grafik som var rätt enkel redan då, det lockar kanske inte så mycket. Så vad finns det för moderna motsvarigheter? Som alltså inte är multiplayer (detta djävulens påfund!) utan som låter mig spela solo, och styra alla soldater i mitt team. Och som belönar smart och försiktigt spel. Förstapersonsperspektiv absolut krav.

De där Rainbow Six och Ghost Recon Advanced Warfighter verkar vara helt fel ute jämfört med originalet.

Moderkort: MSI Z390-A Pro | CPU: Intel Core i5-8600K@4.6 GHz | CPU-kylare: be quiet! Dark Rock Pro 4 | RAM: Corsair Vengeance 32 GB (4x8) DDR4-3000 CL15 LPX | GPU: Palit RTX 2080 Ti 11 GB GamingPro OC | SSD: Kingston A400 480 GB | HDD: Seagate BC 2 TB + WD Red 4 TB | PSU: EVGA 650 W GQ Gold | Chassi: be quiet! Silent Base 801 | Skärm: ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: speedlink Calado Silent

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.1
Registrerad
Apr 2011

https://en.wikipedia.org/wiki/Sniper_Elite

Inte riktigt samma men jävligt kul

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lappland
Registrerad
Feb 2008

Finns inget som är riktigt likadant. Men jag hade riktigt kul när jag körde stealth på högsta svårigheten i ghost recon wildlands.