Server chassi med kort djup?

Permalänk
Medlem

Server chassi med kort djup?

Hej, är på jakt efter ett nytt chassi till min nuvarande filserver, i dagsläget har jag ett codegen 4u-500 chassi men skulle vilja ha ett med hot swap stöd för smidighetens skull, problemet är att jag har ett toten rackskåp som inte är speciellt djupt vilket orsakar lite problem med att hitta chassin som passar detta.
Chassit jag har idag är 500mm och det är redan hyfsat tajt i rackskåpet med att få plats med kablar osv då skåpet endast är 600mm djupt.
Skåpet jag har är: https://www.industriell-it.com/golvskap/404-toten-system-a-19...

Så det jag undrar är, finns det något chassi i Sverige/EU som skulle kunna passa detta? Kan även tänkas köpa begagnat om någon råkar ha ett som skulle passa in liggandes.
Gärna 2U eller max 4U chassi med minst 8st 3.5" Sata hot swap platser men gärna 12 eller 16 för framtida uppgraderingar.
Bör få plats med ett m-ATX moderkort då jag har ett hyfsat i servern idag.

Tacksam för svar.
Mvh Axel

Visa signatur

Main: Antec p182b, 16gb DDR3, Intel I5 760, XFX AMD 6950, Western digital caviar black 1tb, 256gb SSD, Corsair 750w .
Filserver: Rackchassi,AMD 965BE , 16gb DDR3,7st Western Digital RED 3tb , 1st SSD, 750W Corsair Power Supply