Ena CTRL tangenten slutat funka, på mekaniskt keyboard

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2017

Ena CTRL tangenten slutat funka, på mekaniskt keyboard

Kör på ett Ducky keyboard med blå cherry MX. Alltid funkat fint, men plötsligt igår slutade vänster CTRL tangent att fungera.
Jag öppnade tangentbordet och konstaterade att det syns inga avvikelser alls, även lödningen ser bra ut. Switchen både känns och låter precis som alla omkringliggande. Jag har provat lite milt våld för att se om det kunde förändra något, men icke.

Tangenten registrerar inte alls i Windows eller någon annan dator jag kopplar in tangentbordet i. Höger CTRL däremot funkar jättebra.
Tangenbordet har inte utsatts för våld, men jag funderar om någon skvimp med vätska (läsk) kan ha landat nånstans igår. I så fall kom vätskan långt ut till höger, långt bort från vänstra CTRL tangenten. Jag är den enda som använt det dom sista dagarna. Jag spelar inga spel utan är bara surf/office/nytto. Tangentbordet är TKL och är inte programmerbart. Tyvärr har jag ingen reserv-switch hemma, så lite irriterad blir man ju.

Jag är lite osäker på hur jag ska gå vidare härifrån?
Vad kan ha hänt? Finns det något man kan göra för att kontrollera switchen ytterligare, eller återställa något på nåt sätt jag inte känner till kanske? Eller måste man krångla med beställning direkt?

Söker tips och åsikter
Tack på förhand

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Halland
Registrerad
Maj 2015

@Dooley:
Prova att rengöra : https://imgur.com/a/9sHx7 !