Diverse frågor om lämpligt media center

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Nov 2008

Diverse frågor om lämpligt media center

Hej allesammans!
Jag tog precis upp det här med media center igen och tänkte att min gamla rpi b+ skulle få nytt liv då det var år sedan jag använde den senast. Hade massiva problem med att komma åt min laptop på nätverket så det kändes som att en uppdatering krävdes för att fungera mot win10. Installerade openelec med kodi och det var ju sjukt mycket smidigare och snabbare än vad jag mindes att jag gjorde senast för att få igång xbmc som jag hade förut.
Det funkar, jag kommer åt min laptop och har en hårddisk ansluten direkt till den vilken jag kan komma åt för att göra backup på från min laptop. Så det hela känns ganska bra. Enda nackdelen är då att jag inte verkar kunna köra netflix på den? Samt att popcorn time är segt som fan.
Den har några år på nacken så jag funderar på hur rpi3 fungerar för er som har den. Kör ni popcorn time och netflix på era utan problem?

TV:n jag har är en äldre modell med upplösning 1366x768 så vi snackar inte behov av 4K stöd här.
Jag funderar på vilken annan setup jag borde ha för att få det att fungera så som mina krav ser ut: Komma åt externa lagringsenheter samt kunna spela upp netflix och popcorntime.

Det hade ju varit smidigast att ha en dedikerad windowsmaskin då allt fungerar på min laptop ju, men det är enda datorn jag har just nu så jag vill inte behöva ansluta den till tv:n varje gång. Dessutom vill jag ha ett separat system för det om någon ser på film och jag vill använda min laptop, så chromecast eller liknande finner jag inte så stort användningsområde för.

Och som ni förstår är ekonomin i princip obefintlig i nuläget, men hade varit intresserad av att få tips på vad som hade varit att föredra för att uppfylla de behov jag har.

Tack på förhand.