Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2019

Gamingdator 12-15k

Hej! Noah heter jag. Spelat lite allt möjligt sedan väldigt ung ålder, fyller snart 20. Haft en dator sedan 6 år tillbaka. I och med att jag mest spelat League of Legends så har jag inte behövt uppdatera datorn, då LoL inte riktigt kräver något alls. Rullat med bra FPS på högsta grafikerna på denna dator lixom. MEN. Nu har jag börjat spela lite annat. Spelar CS, fortnite, vill kunna spela destiny 2, med mer. Men min dator klarar knappt av demhär spelen. Spelar jag fortnite får jag ha på lägsta grafiker osv.
Känner alltså att det börjar bli dags för en uppgradering. Vill kunna spela sånna här FPS spel på typ högsta grafikerna och rulla bra FPS.
Vill kunna ha igång en stream på ena skärmen som jag kollar på, och spela på den andra, utan att lagga. Allt det vanliga antar jag..
Jag har typ ingen som helst kunskap när det kommer till datorer... Vill ju helst köpa en "färdig" dator, så man slipper vänta 4 veckor på att få den typ, men om det inte finns någon super bra färdig som typ har allt, och som inte är över-dyr, så kanske det är värt att få en ihopbyggd med delar man bestämt själv. Men har ju ingen koll på vilka delar man ska ha heller. Har väll en budget på ca 12-15k.
Räcker det för en bra dator? Vill ju gärna att det håller några år också.
Jätte tacksam för svar, uppskattas somfan. Tack till alla som läser och hjälper Mvh Noah!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Dec 2004

https://www.komplett.se/product/920263/datorutrustning/datork... Den bör match allt du söker. Köpte en liknande själv för 3 timmar sedan.

Dator:Ryzen 5 2600, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, Zotac GTX1070.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero5 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2019

@Ronnie60: Underbart! Bygger man ihop den själv sen? Har ingen koll på hur man gör det, ville gärna undvika det..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Dec 2004
Skrivet av inoahguy:

@Ronnie60: Underbart! Bygger man ihop den själv sen? Har ingen koll på hur man gör det, ville gärna undvika det..

Tror man kan betala komplett för ihopbyggning.

Dator:Ryzen 5 2600, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, Zotac GTX1070.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero5 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2017

hade inte köpt mindre än 3000 mhz minnen speciellt inte med en Ryzen processor