Skärmskydd till Motorola Moto G6 Plus för smalt

Permalänk
Medlem

Skärmskydd till Motorola Moto G6 Plus för smalt

Har nu köpt 2 st skärmskydd till min Motorola Moto G6 Plus som jag är mycket nöjd med. Men skärmskydden har jag fått lämna tillbaka bägge två pga att dom är för små i förhållande till telefonen. Dom är 67,6 mm breda när telefonen är 73,5 mm bred. Alltså 5,9 mm för smala. Det är märkvärdigt att bägge skydden säljs att passa till den här telefonen. Det ena skyddet är köpt på Fyndig AB och det andra på Elgiganten. På bägge förpackningarna står det att dom ska passa till den här telefonmodellen. Hur kan det vara så? Nu får ju alla som köper de här skydden lämna tillbaka dom eftersom de inte passar.
Har det ev funnits någon annan modell av den här telefonen med exakt samma namn tidigare som var smalare?.
Vad jag vet så kom den här modellen i apil 2018.

Permalänk
Hedersmedlem

@Rolf G *Utbruten tråd*

Tyvärr insisterar många tillverkare på att ha s.k. "Edge"-skärmar (lite välvda skärmkanter), vilket gör det dyrt och svårt att tillverka bra skärmskydd. Vill man ha kant till kant-skärmskydd får man ofta pröjsa mer och be till gudarna att det fäster överallt.

Välkommen till Sweclockers btw

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Svar på skärmskydd Motorola Moto G6 Plus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

@Rolf G *Utbruten tråd*

Tyvärr insisterar många tillverkare på att ha s.k. "Edge"-skärmar (lite välvda skärmkanter), vilket gör det dyrt och svårt att tillverka bra skärmskydd. Vill man ha kant till kant-skärmskydd får man ofta pröjsa mer och be till gudarna att det fäster överallt.

Välkommen till Sweclockers btw

Nu är det så att den skärmen är helt plan så det är ingen sk Edge skärm så därför borde det finnas skärmskydd i rätt dimensioner. Vi får vänta och se om det kommer. Man kan inte ha ett skydd som inte går ända ut till kanten. Då blir det ju en springa där smuts samlas, då får det hellre bli utan skärmskydd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolf G:

Har nu köpt 2 st skärmskydd till min Motorola Moto G6 Plus som jag är mycket nöjd med. Men skärmskydden har jag fått lämna tillbaka bägge två pga att dom är för små i förhållande till telefonen. Dom är 67,6 mm breda när telefonen är 73,5 mm bred. Alltså 5,9 mm för smala. Det är märkvärdigt att bägge skydden säljs att passa till den här telefonen. Det ena skyddet är köpt på Fyndig AB och det andra på Elgiganten. På bägge förpackningarna står det att dom ska passa till den här telefonmodellen. Hur kan det vara så? Nu får ju alla som köper de här skydden lämna tillbaka dom eftersom de inte passar.
Har det ev funnits någon annan modell av den här telefonen med exakt samma namn tidigare som var smalare?.
Vad jag vet så kom den här modellen i apil 2018.

Du kan ju inte ha ett skärmskydd som täcker hela framsidan?

Din telefon är väl 75,5mm bred? Skärmen är ca 69,2mm bred. Så då betyder det att dina skärmskydd är 1,6mm för smala. Dvs 0,8mm på vardera sida.
Jag skulle då vilja påstå att allt är i sin ordning.

Du kan ju liksom inte ha ett skärmskydd som täcker kanterna på din telefon som är ca 3,15mm på vardera sida. Finns mig veterligen inte ett enda skärmskydd till någon telefon som gör detta.

Måhända att tempered glass-skydden kan vara något bredare, men jag antar det är denna typ du köpt för något annat går ju inte använda om man måste ha skärmskydd.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Rolf G:

Nu är det så att den skärmen är helt plan så det är ingen sk Edge skärm så därför borde det finnas skärmskydd i rätt dimensioner. Vi får vänta och se om det kommer. Man kan inte ha ett skydd som inte går ända ut till kanten. Då blir det ju en springa där smuts samlas, då får det hellre bli utan skärmskydd.

Kan vara jag som minns fel, men har inte G6 plus rundade sidokanter aka "2.5D"-skärm?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Rundade

@Kent: Skärmen är 73,5 mm bred, själva telefonen är 75, 6 mm (mätt med skjutmått på telefonen). Det är tunna kanter på telefonen. Det blir alltså 2,95 mm på var sida. Det har vi kollat på hos Elgiganten med tre olika personer som kan intyga det. Dom skulle kontakta leverantören av det skärmskydd som dom sålde och påpeka det. Sen var deras skärmskydd rundade i kanterna och givetvis med urtag för selfiekameran och för fingeravtrycksläsaren.
Är det någon som vet någon bra sida på nätet som är seriösa som säljer bra tillbehör till telefoner och som man kan ringa och prata med innan man köper något?