Installera en Wordpress-baserad webbplats steg för steg

Permalänk
Melding Plague

Installera en Wordpress-baserad webbplats steg för steg

I det andra avsnittet om hur Wordpress fungerar hos Loopia visar Nikka hur anslutningarna till webbplatser säkras med HTTPS för högre säkerhet och bättre ranking i Googles sökresultat.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas ni får bra betalt av Loopia

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Har mina domäner hos One.com och den enda meningen som hoppade upp i mitt huvud när jag såg den videon var "F-n, va krångligt det här är med Loopia".

Använde inte ens deras oneclick lösning när jag installerade WordPress, utan gjorde det manuellt, och det var ändå lättare än i den här videon... =/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hela den här serien känns som en reklamkampanj.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av justabit:

Hela den här serien känns som en reklamkampanj.

Tanken är nog att avsnitten med Karl Emil ska sticka ut från resten av sweclockers innehåll som just paid promotions. På så sätt gör dem rätt, det vore ju jättekonstigt att se t.ex. Jonas göra sådant här, då skulle det framstå som totalt sellout.

Sedan har jag tyckt länge att sweclockers har "identitetskris" när det gäller digital marketing, man var alldeles för sen på youtube och att inte ha paid membership är ett misstag (då det finns en tillräckligt trogen userbase för att erbjuda premiumtjänst utan annonser för t.ex. 19:-/mån, eller vad som nu är rimlig leverage för att täcka förluster för att inte visa annonser för dessa medlemmar).

Detta skulle klä sweclockers betydligt bättre än paid promotions, då avsnitt som dessa just luktar lite identitetskris. Ska ni vara en superseriös nyhetsisda eller linus techtips? Testa lite läskedrycker kanske...

Permalänk
SweClockers
Skrivet av justabit:

Hela den här serien känns som en reklamkampanj.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av anon52343:

Tanken är nog att avsnitten med Karl Emil ska sticka ut från resten av sweclockers innehåll som just paid promotions. På så sätt gör dem rätt, det vore ju jättekonstigt att se t.ex. Jonas göra sådant här, då skulle det framstå som totalt sellout.

Sedan har jag tyckt länge att sweclockers har "identitetskris" när det gäller digital marketing, man var alldeles för sen på youtube och att inte ha paid membership är ett misstag (då det finns en tillräckligt trogen userbase för att erbjuda premiumtjänst utan annonser för t.ex. 19:-/mån, eller vad som nu är rimlig leverage för att täcka förluster för att inte visa annonser för dessa medlemmar).

Detta skulle klä sweclockers betydligt bättre än paid promotions, då avsnitt som dessa just luktar lite identitetskris. Ska ni vara en superseriös nyhetsisda eller linus techtips? Testa lite läskedrycker kanske...

Berätta gärna vad ni skulle vilja se att vi gör annorlunda. Är det ämnet, kunden eller någonting annat?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Berätta gärna vad ni skulle vilja se vad vi gör annorlunda. Är det ämnet, kunden eller någonting annat?

1. Det känns som att kunden är inte relevant till ert egentliga innehåll. Det är säkert någon som är intresserad men det sticker ut för mycket.
2. Det blir ännu ett reklamblock. Jag och många andra har stängt av Adblock för att stödja Sweclockers men när vi går in på startsidan nu är majoriteten av innehållet reklam (se bifogad bild). Men då är ändå allt det andra med klassiska banners mycket mer relevant.

Kombinationen gör tyvärr att det känns lite "ruttet". Era tidigare sponsrade artiklar har ett sakinnehåll som är betydligt mer intressant för era läsare.

Jag har också varit sugen på att kommentera om hur dåligt jag tycker Loopia som webbhotell är, men vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till det då detta är "reklam" som gynnar er. Där är en viss intern konflikt som uppstår

Dold text
Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Plus för att ni säger "webbplats"
Minus för att det är Loopia som sponsrar. Sämsta hotellet genom tiderna..

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

Vilket hotell är bra i dag för att ha en wordpresssida? Ska man hålla sig till loopia, binero, one eller oderland eller kan man använda större tjänster som microsoft, amazon eller google för att göra det till billigare och bättre?

Permalänk
Inaktiv

@jan-banan Binero är ok, lite dryg kundtjänst ibland men sakerna funkar som de skall.

Permalänk

Fattar inte gnället. det framgår ju tydligt att det är sponsrat. Det är sån här marknadsföring som fungerar, just för att det är informativt, vem faan klickar på en banner nu för tiden? Tycker dessutom att det är bra producerat!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
SweClockers
Skrivet av FredrikMH:

1. Det känns som att kunden är inte relevant till ert egentliga innehåll. Det är säkert någon som är intresserad men det sticker ut för mycket.
2. Det blir ännu ett reklamblock. Jag och många andra har stängt av Adblock för att stödja Sweclockers men när vi går in på startsidan nu är majoriteten av innehållet reklam (se bifogad bild). Men då är ändå allt det andra med klassiska banners mycket mer relevant.

Kombinationen gör tyvärr att det känns lite "ruttet". Era tidigare sponsrade artiklar har ett sakinnehåll som är betydligt mer intressant för era läsare.

Jag har också varit sugen på att kommentera om hur dåligt jag tycker Loopia som webbhotell är, men vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till det då detta är "reklam" som gynnar er. Där är en viss intern konflikt som uppstår

Tack för den mycket utförliga feedbacken! Som jag förstår tycker du inte att detta passar in på SweClockers eftersom det inte handlar om hårdvara, men skulle du tycka att det ändå kan fungera om innehållet vänder sig till mer avancerade användare?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Tack för den mycket utförliga feedbacken! Som jag förstår tycker du inte att detta passar in på SweClockers eftersom det inte handlar om hårdvara, men skulle du tycka att det ändå kan fungera om innehållet vänder sig till mer avancerade användare?

Personligen nej, men sen jobbar jag med webbutveckling och WordPress, så jag är nog inte rätt person att avgöra det.

Men jag kan ju dra en parallel till mobilspel. Det intresserar säkert en del på Sweclockers också, men det skulle också kännas som man glider iväg lite väl långt från kärnämnet. Jag tror helt enkelt väldigt få är intresserad av webbhotell och WordPress av era läsare.

Någon nämnde tidigare att läskdrickande och liknande är annat spretande innehåll. Även om jag delvis håller med om det och inte är intresserad av det så tror jag det har ett mycket större värde då det är Sweclockersprofiler i centrum. Vilket får tummen upp! Men det är ju profilernas förtjänst

Jag minns inte allt ert sponsrade innehåll, men ni har haft om nätverk. Det är ju riktigt bra och passar fint in. Det märks även på engagemanget i tråden.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
SweClockers
Skrivet av FredrikMH:

Personligen nej, men sen jobbar jag med webbutveckling och WordPress, så jag är nog inte rätt person att avgöra det.

Men jag kan ju dra en parallel till mobilspel. Det intresserar säkert en del på Sweclockers också, men det skulle också kännas som man glider iväg lite väl långt från kärnämnet. Jag tror helt enkelt väldigt få är intresserad av webbhotell och WordPress av era läsare.

Någon nämnde tidigare att läskdrickande och liknande är annat spretande innehåll. Även om jag delvis håller med om det och inte är intresserad av det så tror jag det har ett mycket större värde då det är Sweclockersprofiler i centrum. Vilket får tummen upp! Men det är ju profilernas förtjänst

Jag minns inte allt ert sponsrade innehåll, men ni har haft om nätverk. Det är ju riktigt bra och passar fint in. Det märks även på engagemanget i tråden.

Det är precis det som är så svårt att veta innan man har testat. Vilka ämnen som passar, hur avancerat innehållet ska vara, vilka aspekter som är mer intressanta än andra etc. Vad som anses passa på SweClockers är också föränderligt. När jag började för sisådär 13-14 år sedan testade vi mer MP3-spelare än någonting annat och för så sent som för några år sedan brukade vi få en hel del kritik när vi testade prylar i budgetklassen. "Vem fan bryr sig om en CPU för 700 SEK? Detta är ju SweClockers, inte PC för Alla!"

För oss, precis som alla som behöver hänga med och utvecklas, gäller det att inte cementeras i någon slags statisk självbild utan ständigt ompröva gamla sanningar. Ett sätt att göra det på är att testa oss fram och se vad som uppskattas av medlemmarna.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Jag gillade artiklarna av Jörgen Städje. Upplägget med dessa "infomercials" är ok för mig, inget som intresserar mig men tydliga och lätta att ignorera, så det bidrar inte så mycket till bruset. Alla måste inte gilla allt, det är bra med varierat utbud. Bara för att det inte passar mig behöver det inte vara sämsta skräpet. Precis som det är OK att det finns datorlådor utan 5.25"-platser även om jag absolut måste ha dem. Folk har olika intressen och behov och hellre lite spretighet än minsta gemensamma nämnare.

Permalänk
Medlem

Jag tycker ni gör ett bra jobb Sweclockers!

Jag som inte är så insatt i Wordpress tycker att era guider är mycket informativa och jag har lärt mig en hel del nu.

Tack, och fortsätt som ni gör!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

tycker det bör framgå redan i ingressen att det är i förstahand reklam mer än information. Hade syftet varit att informera så hade man gämfört med hur det fungerar på andra än bara Loopia. Flera hotell är mer lätthanterad och nybörjarbänliga än Loopia. Bara hantering och installation av säkra cert gör de flesta hotell enklare och nästan automatiskt jämfört med Loppia. Men det nämns inte alls. Övrigt tycker jag det är ett relevant område, men det bör tydligare framgå att det ör en sponsrad reklam när informationen är så ensidigt inriktad

Permalänk
Inaktiv

reklam maskerat som en artikel

vad trevligt

Permalänk
Medlem

Haha i love that thumbnail xD

Tack för informativt klipp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tompa01:

tycker det bör framgå redan i ingressen att det är i förstahand reklam mer än information. Hade syftet varit att informera så hade man gämfört med hur det fungerar på andra än bara Loopia. Flera hotell är mer lätthanterad och nybörjarbänliga än Loopia. Bara hantering och installation av säkra cert gör de flesta hotell enklare och nästan automatiskt jämfört med Loppia. Men det nämns inte alls. Övrigt tycker jag det är ett relevant område, men det bör tydligare framgå att det ör en sponsrad reklam när informationen är så ensidigt inriktad

Man kan visa hur wordpress fungerar utan att visa hur det fungerar hos loopia. Det fungerar mig veterligen på exakt samma sätt, och där det skiljer sig så är det hos webbhotellet och inte wordpress plattformen. Mitt intryck är tyvärr också att det är mer reklam än något annat, och då kan jag lika gärna slå på reklamblockering igen. Visa smygreklam ni, men ni får inte en krona för det ifrån mig. Smygreklam belönas icke

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Själv upplevde jag att det var lättsmält men också bra. Jag såg direkt att det också var sponsrat, så håller inte med om att det har smugits.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Säljchef

@Louwsy Shroom: Angående "sponsrat-märkning/i samarbete med märkning" så finns det såklart olika åsikter. Vi håller oss alltid efter bransch-standarder men att lyssna på våra medlemmar är vår högsta prio det med. Alltid en svår balans mellan kladdigt, oinbjudande, övertydligt och "lagom".

Våra sponsrade artiklar är både märkta i Flödet på förstasidan (vägen in till artikeln).
Högst upp antingen vid videon eller ingressbilden.
Samt med en förklarande infobox i botten på artikels första sida.
Samt videon är taggad med "Innehåller betald marknadsföring"

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Ja alltid ska det gnällas Det är ju Sweclockers Tycker det är klockrent innehåll detta. Nu har jag inte sett just detta avsnitt än men tidigare inslag med Loopia har varit mycket intressant.

Att det inte skulle vara relevant för Swec förstår jag inte. Tycker jag ser en massa folk här som som är nätverksadmins och grejs på företag. Vad är mer relevant då? Skulle väl vara Cisco eller nåt då...

Det där med att det ska framgå ännu tydligare att det är ett sammarbete undrar jag också vad nyttan är med. Är folk så svaga att de måste stärka sig innan de tittar på ett sånt klipp, för att inte börja okynnesköpa allehanda domäner i slutet bara för att de inte blivit förberedda? Ömtåliga psyken.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB