Steelseries Arctis Pro Wireless för annat än spel?

Permalänk

Steelseries Arctis Pro Wireless för annat än spel?

Är dags att köpa nya hörlurar då sömmarna på mina Sony MDR1a har börjat gå sönder och ibland tenderar jag att höra lite sprak.

Så kom förbi en artikel om ovanstående från Steelseries som hade fått bra betyg.
Någon som provat dessa och kan jämnföra med andra eller kanske tipsa om ännu bättre?

Det är ju "gaming hörlurar" och det har alltid tagit emot att köpa just gaming lurar på grund utav att jag lyssnar mycket på musik och film och det man läser att att gaming lurar är bra till just spel för olika frekvenser dom har höjt/sänkt för att höra röster/fotsteg bättre vilket när det kommer till musik och film.. kanske inte är dem bästa lurarna som finns för det ändamålet.

Så tänkte försöka få lite rekommendationer på riktigt bra hörlurar som passar till både spel och musik/film, trådlösa vore fint men blir kvaliten lidande så helt klart kabel!

Pris kan jag gå rätt högt för kvalite så ingen gräns.
Har en Harman amp som gick på runt 10k via digitalt från datorns ljudkort så vill få ut det mesta såklart.

Tack på förhand!

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D • RAM ∙ 32GB G.Skill • MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •
CH ∙ Fractal Design Define R6• MONITOR ∙ Acer X34P 34" UW / XB271HU 27" 1440p

Permalänk
Medlem

Vill du använda din Harman så går ju trådlöst bort. Har Arctis pro själv, mycket nöjd med spel biten, kan inte ge någon djupare insikt på musik delen tyvärr. Spelar mest.
Har dock haft trådat Sennheiser förut. Dom fungerande ypperligt tför båda ändamålen.

Skickades från m.sweclockers.com