Ljud är enormt lägre efter jag bytte mjukvara (Logitech)

Permalänk
Medlem

Ljud är enormt lägre efter jag bytte mjukvara (Logitech)

Uppgraderade från Logitech Gaming Software till Logitech G Hub igår och det första jag märkte var att ljudet var betydligt lägre. Jag hade alltid volymen på lurarna på 36 och nu är motsvarande typ 90-100. Så nånstans mellan 2-3 gånger lägre jämfört med innan.

Som det är nu måste jag maxa volymen på YouTube/Twitch etc. för att få samma volym som jag brukade ha. Och om jag höjer volymen i lurarna till 100 för att försöka motverka detta så kan jag ju inte höja ytterligare om behov skulle finnas, och jag kan verkligen inte stå ut med så höga pip och ljud när mikrofonen mutas. Det blir nästan som en jumpscare när pipet kommer.

Lurarna i fråga är Logitech G933.

Finns det ens något jag kan göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cranzle:

Uppgraderade från Logitech Gaming Software till Logitech G Hub igår och det första jag märkte var att ljudet var betydligt lägre. Jag hade alltid volymen på lurarna på 36 och nu är motsvarande typ 90-100. Så nånstans mellan 2-3 gånger lägre jämfört med innan.

Som det är nu måste jag maxa volymen på YouTube/Twitch etc. för att få samma volym som jag brukade ha. Och om jag höjer volymen i lurarna till 100 för att försöka motverka detta så kan jag ju inte höja ytterligare om behov skulle finnas, och jag kan verkligen inte stå ut med så höga pip och ljud när mikrofonen mutas. Det blir nästan som en jumpscare när pipet kommer.

Lurarna i fråga är Logitech G933.

Finns det ens något jag kan göra?

Misstänker att du justerar volymen med G Hub?
Fick ett liknande problem när jag installerade realtek rutinen för mitt ljudkort, problemet var då att windows inställningarna hade ändrats till nästan noll och därför hördes inget.

Högerklicka på windows högtalarsymbol i aktivitetsfältet och välj uppspelnings enhet, har du många enheter kolla först så att rätt enhet är markerad som "default".
Markera enheten och välj egenskaper, en av flikarna innehåller volyminställningar, kontrollera så den står rätt.

Permalänk
Medlem

Du kan få lite av min volym. Jag har den oftast inställd på tvåan och om jag vill ha "chill"volym så måste jag sänka den till ett och sänka volymen i programmet/spelet jag använder.

Jag har varit i support med både moderkortstillverkaren och Logitech som gör hörlursstället jag numera tar ljudet ifrån. Ingen lösning...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Misstänker att du justerar volymen med G Hub?
Fick ett liknande problem när jag installerade realtek rutinen för mitt ljudkort, problemet var då att windows inställningarna hade ändrats till nästan noll och därför hördes inget.

Högerklicka på windows högtalarsymbol i aktivitetsfältet och välj uppspelnings enhet, har du många enheter kolla först så att rätt enhet är markerad som "default".
Markera enheten och välj egenskaper, en av flikarna innehåller volyminställningar, kontrollera så den står rätt.

  • Volymen i G Hub är samma som den som hanterar lurarna i Windows.

  • Har bara en aktiverad uppspelningsenhet, lurarna, och dem är satta som standard.

  • Volymen och inställningarna är normala i egenskaperna.

Det jobbiga är också att tydligen har vissa program blivit högre och lägre i förhållande till volymen. Till exempel så behövde jag inte sänka CS:GO särskilt mycket, men jag måste ha 100% i YouTube/Twitch för att höra bra. Det är väldigt konstigt.

Permalänk
Medlem

@Cranzle: Verkar var lite problem med G933, här är lite google träffar på 2 olika sökningar, se om du kan hitta något som hjälper.
https://www.google.se/search?hl=sv&ei=t2o_XOGFL4aRsAHq_4GYBw&...
https://www.google.se/search?hl=sv&ei=xGo_XIXmIoGlsgHDoJagAQ&...