Permalänk
Medlem

Webbprojekt

Hej allesammans!

Jag har identifierat en brist jag upplever hos många industriföretag och kommit på en lösning jag vill ska bli verklighet.

Affärsidén är alltså en webbtjänst för att jämföra kostnader på olika produkter. (Sånna sidor finns som tex prisjakt och pricerunner men min affärsidé fungerar lite annorlunda och är inte lika avancerad, kommer inte hämta priser ifrån hemsidor) Hittar ingenstans något liknade när jag googlar runt varken på svenska eller engelska. Jag har allt färdigt hur det ska fungera men inte hur jag ska få det till en fungerande hemsida.. (Har försökt lite själv och fått ihop en typ mall om ungefär hur jag vill att det ska se ut designmässigt)

Funktionsmässigt så tror jag det inte speciellt avancerat för någon som kan webbutveckling.

Man ska kunna:

Registrera/logga in

Varje enskild användare ska en egen sida och ska kunna manipulera produkters priser med % satser separat från olika tillverkare

Kunna bli kontaktad

Få fram produkter efter specifika kriterier och visa det i tex ett stapeldiagram som tar hänsyn till användarens %satser.

Så undrar om det finns någon duktig person här som har lite tid över och vill hjälpa mig bygga en prototyp på detta projekt. Kanske någon student eller någon annan som vill utöka sitt portfolio? All hjälp är välkommet.

Visa signatur

CPU [AMD Athlon 64 x2 4000 + @ 2.82GHz Idle 18 / Load 36] CPU fläkt [Zalman CNPS9700LED Ultra Quiet] Ram [Crucial DDR2 PC5300 2048MB CL5 (667MHz).]Grafikkort [XFX GeForce 8600GT XXX GDDR3 256mb @ 720/1720] Moderkort [MSI K9A Platinum, AMD 580X CrossFire] HDD [Samsung SpinPoint T166 400GB SATA2 16MB 7200RPM] OS [Windows xp pro]

Permalänk
Medlem

Dels får du nog utveckla varför din ide är unik och kommer att vara eftertraktad, och dels måste det finnas något incitament för att någon ska få för sig att göra jobbet åt dig. Är själv inte intresserad, men vart har du exempelvis tänkt dig att få den aktuella prisdatan ifrån?

Permalänk
Medlem

@kronwalled: Prisdatan är inget problem.

Självklart ska det inte ske gratis. Den som hjälper mig får såklart ersättning.

Visa signatur

CPU [AMD Athlon 64 x2 4000 + @ 2.82GHz Idle 18 / Load 36] CPU fläkt [Zalman CNPS9700LED Ultra Quiet] Ram [Crucial DDR2 PC5300 2048MB CL5 (667MHz).]Grafikkort [XFX GeForce 8600GT XXX GDDR3 256mb @ 720/1720] Moderkort [MSI K9A Platinum, AMD 580X CrossFire] HDD [Samsung SpinPoint T166 400GB SATA2 16MB 7200RPM] OS [Windows xp pro]