Permalänk

Skärm för ps4 samt dator

Skulle behöva hjälp att få tips till ny gamingskärm. Spelar mest Fifa 19 på Ps4 men även lite League of Legends på PC.

Har märkt att responstiden när man spelar på TV jämfört gamingskärm är enorm..

Alla tips är bra då jag inte kan så mycket om det.

Pris runt 2000kr

Permalänk

En slumpmässig 16:9, 21-27", 2ms, 1080p-skärm från Blocket kommer göra jobbet.

Många nya TV-apparater har mycket bättre input-lag, att ställa TV i sitt Game mode är också ett krav nu för tiden. Men ingen TV kommer lika nära som en PC-skärm gör.

Ett annat tips är att köra med USB-kabel inkopplad mellan kontroll och PS4 då det ger dig mindre inputlag. Detta är förmodligen inte märkbart men tråd är alltid snabbare än radiovågor i praktiken, Och självklart trådat nätverk till PS4at också, för bättre latency.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Så jag behöver inte hålla koll på om det är en TN, VA eller IPS skärm? Kommer inte märka någon skillnad på det jag ska använda det till?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalmarjacob:

Skulle behöva hjälp att få tips till ny gamingskärm. Spelar mest Fifa 19 på Ps4 men även lite League of Legends på PC.

Har märkt att responstiden när man spelar på TV jämfört gamingskärm är enorm..

Alla tips är bra då jag inte kan så mycket om det.

Pris runt 2000kr

Den här skärmen använder jag till mitt PS4, funkar perfekt! https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3774749
Använder headset när jag kör, men finns även inbyggda högtalare som dock inte är de bästa.
Funkar prima till League of Legends.

Man kan även justera olika "modes", game mode, cinema mode, m.m. beroende på vilken bild-setting man vill ha på skärmen.

Det är en TN panel, 1920x1080, 75Hz, 24". Finns för 2290kr på Media Markt.

Permalänk
Skrivet av Kalmarjacob:

Så jag behöver inte hålla koll på om det är en TN, VA eller IPS skärm? Kommer inte märka någon skillnad på det jag ska använda det till?

Skickades från m.sweclockers.com

Ditt användningområde för skärmen är inom casual gaming-spektrumet så tror inte du behöver oroa dig. Val av paneltyperna är viktigare när man är tävlingsinriktad/materialskapare.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Så denna här för runt 3 lax duger?
AOC C27G1 27"

Tackar så mycket för all hjälp!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

”Duger”. Skulle säga att den mer än duger.
Om du endast ska lira PS4 och League of Legends skulle jag inte overkilla med en 3K skärm.
Beroende på vad du lirar på PS4:at (ex FPS spel) kan den passa bra. Men om du mest spelar FIFA 19 är det lite too much med 144hz. En 27” med 1920x1080 ”funkar”, inte optimalt om du frågar mig.

Men vad vet jag?

Skickades från m.sweclockers.com