Två hdmi out till två olika källor

Permalänk
Medlem

Två hdmi out till två olika källor

Hej,

Har sökt igenom forumet utan hitta någon workoaround på mitt problem. Kanske någon annan har haft liknande problem som jag..

Jo, Jag har köpt en optoma uhd65 HDR projektor som kommer på fredag. Problemet är att min reciver Onkyo tx636 INTE har någon HDR passthrough utan det är modellen efter min som har den funktionen.

Min HTPC är en intel i5 gen7 samt ett gtx1050 med två HDMI 2.0a.
Denna har då stöd för att skicka HDR via HDMI
Kan man helt sonika bara koppla en HDMI som går direkt till projektorn bara för bild, och den andra HDMI till förstärkaren för enbart ljud?

/P

Permalänk
Avstängd

Jo det borde funka, bara att testa.

Permalänk
Medlem

Tackar för svaret!

Permalänk
Medlem

Ja det funkar. Jag gjorde så med min Sony HDR TV och en Marantz Sr7009 som inte klarade HDR

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Ryzen 7 2700x | MSI X470 Gaming Pro Carbon | 16GB HyperX Fury 2933MHz | Noctua NH-D15 SE-AM4 | ASUS Rog Strix 1080Ti | 256GB 850EVO, 525GB MX300 | Corsair RM850x | Fractal Design R6 | ASUS ROG Swift PG279Q (IPS 1440p) | Acer Predator XB271H (TN 1080p) | Glorious Model O & Asus Rog Strix Flare | Bowers&Wilkins P7 | Marantz HD-DAC1 | Svive Hydra Mikrofon Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goong:

Ja det funkar. Jag gjorde så med min Sony HDR TV och en Marantz Sr7009 som inte klarade HDR

Skickades från m.sweclockers.com

Ahh kanon, tack!