Hjälp, Uppgraderings kitt från Komplett

Permalänk
Medlem

Hjälp, Uppgraderings kitt från Komplett

Tjenare! Är sugen på nya grejer till burken då den börjar bli lite gammal

sitter idag på en gammal 4770k processor med 1600mhz ddr3 minnen och ett gtx 980ti

har kikat på de här paketet från komplett
https://www.komplett.se/product/1109977/datorutrustning/dator...

Men jag blir inte riktigt klok på vad jag egentligen ska köpa eller vad som "räcker för mig" som endast spelar.

jag vill ju köpa nånting som håller länge men kanske onödigt med en 9900k om man bara är ute efter att spela

Tanken med detta paketet från komplett var att behålla mitt grafikkort en stund till (gtx 980ti) då jag inte är intresserad av att lägga för mycket pengar på en gång. eller är de dumt att inte köpa nytt grafikkort direkt?

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@CyberNerd: Ja jag tittade på den också och tänkte direkt att då kan jag ju unna mig en ny burk också

Permalänk
Medlem

Jag hade nog köpt ryzen. Lite sämre men mycket billigare.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Har du någon överklockning på din 4770k? Det skulle ju vara en fin prestanda boost annars, den bättre kylningen som behövs för det kan ju användas vid nästa uppgradering.

Hur stor prestandaökning får man egentligen av att byta till en ryzen från en 4770k?

Alltid kul med nya grejer dock! Vill du ha maximal fps i spel just nu så är nog en 9700k ett bra val, eller en 8700k om det går att få tag på. Kanske värt att vänta på Zen 2 (Ryzen 3000 serien) lanseringen som kommer i år.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Apex FPS Boost Configs | Killing Floor 2 Configs
CPU: R7 5800X Cooler: H110i Mobo: X570 Aorus Master RAM: 4x8Gb 3600mhz CL14-14-14-28 Videocard: RTX2080S Strix AD PSU: HX1000i Case: Evolv Flow Edition Monitor: Acer XB270HU 165hz Gsync TN-panel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fastie:

Har du någon överklockning på din 4770k? Det skulle ju vara en fin prestanda boost annars, den bättre kylningen som behövs för det kan ju användas vid nästa uppgradering.

Hur stor prestandaökning får man egentligen av att byta till en ryzen från en 4770k?

Alltid kul med nya grejer dock! Vill du ha maximal fps i spel just nu så är nog en 9700k ett bra val, eller en 8700k om det går att få tag på. Kanske värt att vänta på Zen 2 (Ryzen 3000 serien) lanseringen som kommer i år.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har klockat den till 4.0ghz, den funkar egentligen bra men grejerna börjar bli lite gamla tror jag har haft datorn nu i 6 år iallafall. Mina minnen är ju lite halvkassa också på 1600mhz.

Jag har nu även kollat en hel del på i7 9700k men tänker att de skiljer inte så mycket i pris upp till i9 men samtidigt så kanske inte i9 håller mycket längre heller

Är mest sugen på att bygga ny dator, de va längesen nu

Permalänk
Medlem

Sitter lite i samma båt, vill uppgradera från min 4770k till 9600k o denna gång köra ett bra nätaggregat osv så det blir enklare att klocka. Men kan inte bestämma mig för vilket moderkort man bör köra på vid eventuell uppgradering.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag gick från en 6600k till 9700k med Z390-F moderkort och är super nöjd!