Jonas firar 10 år på CES – vi snackar teknikminnen och tveksamma hotell

Permalänk
Melding Plague

Jonas firar 10 år på CES – vi snackar teknikminnen och tveksamma hotell

Det senaste decenniet har Jonas inlett året genom att packa väskan och resa till Las Vegas. Under årets CES passar vi på att prata om vad som förändrats – och vad som är sig likt.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tidig fredagspanel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Det är väl bara att säga: "Grattis Jonas!" då.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Skulle ni åka till CES privat om det inte var så att ni åkte dit via arbetet?

Visa signatur

Dator: FD Node 304 + GA-H97N-WIFI + i5 4590 + 8GB + AMD 280X + 256GB SSD + 1TB HDD.
Skärm: Philips 272C4Q 27" 2560x1440
Laptop: Macbook Pro 15" (2018)
Nätverk: Ubiquiti USG, Två UAP-AC-HD och Cloud Key
Ljud: Lyngdorf TDAI 2170 + PMC Twenty 26 + Thorens TD-190 II + Suprakablar.

Permalänk

Hade totalt förträngt 3D-trenden som höll på ett tag. Skönt att den är över

Permalänk
Medlem
Skrivet av nyllet83:

Skulle ni åka till CES privat om det inte var så att ni åkte dit via arbetet?

Vilken normal person skulle spendera de pengarna? Det är ju en månadslön för de dagarna.

Permalänk
Medlem

3 öl, trött ånöjd, bakfylla, jo det är åldern 😂 ja tegra åren va intressanta med... Not😂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

@Petterk: Finns miljoner som turistar där så...
Själv ska vi till Thailand och Korea 4 veckor och det kommer kosta bra mer än en månadslön.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Hjälpsam

Går inte att festa och jobba över 30?
Låt mig påminna er om Borggren ^^

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

@Petterk: Finns miljoner som turistar där så...
Själv ska vi till Thailand och Korea 4 veckor och det kommer kosta bra mer än en månadslön.

Alltså om du ändå är i USA är kostnaden mindre, men vem betalar en månadslön för att spendera 4 dagar på ett mässgolv? Händer inte riktigt, CES är dessutom inte öppet för allmänheten. Ska du jobba så har du ingen anledning att själv betala för hela kalaset.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av nyllet83:

Skulle ni åka till CES privat om det inte var så att ni åkte dit via arbetet?

Nej, helt ärligt. Kanske en gång för att känna på, men annars.. grejen för mig är just att kunna snacka med branschfolk och sedan ta med på olika sätt till alla er här hemma.

Sedan rent praktiskt, CES är en ren branschmässa. Det går inte att komma in som "vanlig besökare", utan man måste vara en del av IT-industrin på något sätt.

Skrivet av Fluf:

Går inte att festa och jobba över 30?
Låt mig påminna er om Borggren ^^

Well.. är det verkligen rätt förebild?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av emilakered:

Well.. är det verkligen rätt förebild?

Ja. #tronföljaren

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Jacob:

Nej, verkligen inte. Aldrig någonsin.

Permalänk
Medlem

Alltid kul med sådana här tillbakablickar och få höra hur det upplevts. Jag hade nog haft samma förväntning och total besvikelse som Jonas första gångerna, haha

Men förfan Jonas, hållningen! Vad hade din mor sagt? Sträck på dig! ;>

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Ni borde ha gjort videon när ni kanske sitter på ert hotellrum på en mysig soffa, tycker det inte passar den stimmiga mässans ljud och prata om något sånt här speciellt, och stort också.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av nyllet83:

Skulle ni åka till CES privat om det inte var så att ni åkte dit via arbetet?

Personligen skulle jag säga nej. Förutom kostnaden för hotell under CES-veckan (runt 3-4 ggr högre än vanligt) och problematiken att få tillgång till mässområdet som privatperson, så går man miste om extremt mycket nyheter och produkter utan att boka möten. Skulle säga att åtminstone 50 procent av det vi tittar på är utanför själva mässan på företagens egna hotellsviter.

Skrivet av Fluf:

Går inte att festa och jobba över 30?
Låt mig påminna er om Borggren ^^

Kan tyvärr inte mäta mig mot övernaturliga väsen.

Skrivet av trickeh2k:

Alltid kul med sådana här tillbakablickar och få höra hur det upplevts. Jag hade nog haft samma förväntning och total besvikelse som Jonas första gångerna, haha

Men förfan Jonas, hållningen! Vad hade din mor sagt? Sträck på dig! ;>

Skyller på att det var sista dagen och ryggen givit upp!

Permalänk
Medlem

Jag trodde Jonas var äldre.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av DasIch:

Jag trodde Jonas var äldre.

Skickades från m.sweclockers.com

Är det en komplimang?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S