Jonas firar 10 år på CES – vi snackar teknikminnen och tveksamma hotell

Trädvy Permalänk
Pattern Juggler
Registrerad
Dec 1999

Jonas firar 10 år på CES – vi snackar teknikminnen och tveksamma hotell

Det senaste decenniet har Jonas inlett året genom att packa väskan och resa till Las Vegas. Under årets CES passar vi på att prata om vad som förändrats – och vad som är sig likt.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

Tidig fredagspanel

Skickades från m.sweclockers.com

☢ ~ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 1TB
💻 ~ Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
🎬 ~ Intel 2500k • Asus P8P67 Pro • AMD Radeon HD5850 • be quiet! Pure Power L8 530w • Samsung EVO 850 120GB • 1 + 3TB
📞 ~ HTC U11+
🎧 ~ Cowon Plenue J 64GB • Audio Technica ATH-M50X

Trädvy Permalänk
Festpilot, Antiallo
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012

Det är väl bara att säga: "Grattis Jonas!" då.

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Okt 2003

Skulle ni åka till CES privat om det inte var så att ni åkte dit via arbetet?

Dator: FD Node 304 + GA-H97N-WIFI + i5 4590 + 8GB + AMD 280X + 256GB SSD + 1TB HDD.
Skärm: Philips 272C4Q 27" 2560x1440
Laptop: Macbook Pro 15" (2016)
Nätverk: Ubiquiti USG, Två UAP-AC-HD och Cloud Key
Ljud: Lyngdorf TDAI 2170 + PMC Twenty 26 + Thorens TD-190 II + Suprakablar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Cyberspace
Registrerad
Nov 2003

Hade totalt förträngt 3D-trenden som höll på ett tag. Skönt att den är över

Stationär: i7 2600K @ 4.6GHz | Crucial Ballistix Sport LP 1600MHz CL9 16GB | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Intel 320 160GB | Samsung 840 EVO 250GB | WD GreenPower 2TB | OCZ ZX 850W | Asus Xonar Essence STX | Corsair Carbide 500R White
Kringrustning: Asus MG279Q | Sennheiser PC360 GAME | Logitech G900 | Razer Blackwidow Ultimate

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Flen
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av nyllet83:

Vilken normal person skulle spendera de pengarna? Det är ju en månadslön för de dagarna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Sep 2010

3 öl, trött ånöjd, bakfylla, jo det är åldern 😂 ja tegra åren va intressanta med... Not😂

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Terra
Registrerad
Aug 2011

@Petterk: Finns miljoner som turistar där så...
Själv ska vi till Thailand och Korea 4 veckor och det kommer kosta bra mer än en månadslön.

[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 + 2 x Scythe GT 1850rpm | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ]
[ Sony AF9 65" | HTC Vive | Huawei P20 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Luleå
Registrerad
Mar 2004

Går inte att festa och jobba över 30?
Låt mig påminna er om Borggren ^^

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Flen
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av xpanterx:

@Petterk: Finns miljoner som turistar där så...
Själv ska vi till Thailand och Korea 4 veckor och det kommer kosta bra mer än en månadslön.

Alltså om du ändå är i USA är kostnaden mindre, men vem betalar en månadslön för att spendera 4 dagar på ett mässgolv? Händer inte riktigt, CES är dessutom inte öppet för allmänheten. Ska du jobba så har du ingen anledning att själv betala för hela kalaset.

Trädvy Permalänk
Bosmang 🤷
Emil Åkered
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av nyllet83:

Nej, helt ärligt. Kanske en gång för att känna på, men annars.. grejen för mig är just att kunna snacka med branschfolk och sedan ta med på olika sätt till alla er här hemma.

Sedan rent praktiskt, CES är en ren branschmässa. Det går inte att komma in som "vanlig besökare", utan man måste vara en del av IT-industrin på något sätt.

Skrivet av Fluf:

Well.. är det verkligen rätt förebild?

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-8400 - Z370M-ITX/ac - GTX 1070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 2600X - Asus B450 - GTX 1080 Ti - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> Surface Pro 4 - m3-6Y30 - 4 GB DDR3
▪ Konsol -> Playstation 4 Pro - Playstation Vita

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av emilakered:

Well.. är det verkligen rätt förebild?

Ja. #tronföljaren

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Trädvy Permalänk
BAAA BAAAP 🍞
Kenneth Lindqvist
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Jacob:

Nej, verkligen inte. Aldrig någonsin.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2002

Alltid kul med sådana här tillbakablickar och få höra hur det upplevts. Jag hade nog haft samma förväntning och total besvikelse som Jonas första gångerna, haha

Men förfan Jonas, hållningen! Vad hade din mor sagt? Sträck på dig! ;>

..:: trickeh2k ::.. https://youtube.com/c/trickeh2k Windows 10 Pro - i7 8700k (delid) @ 5Ghz - ASUS Prime Z370-A - 16GB G.Skill Trident Z DDR4 CL14 3000Mhz - Corsair AX860i - EVGA GTX 1080Ti FTW3 Hydrocopper - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/SteelSeries Sensei RAW Rubberized - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, 3TB Seagate Barracuda - ASUS Xonar DX - ASUS Strix 7.1 Gaming Headset - Corsair 750D - Custom water loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Feb 2010

Ni borde ha gjort videon när ni kanske sitter på ert hotellrum på en mysig soffa, tycker det inte passar den stimmiga mässans ljud och prata om något sånt här speciellt, och stort också.

Lian Li Alpha 550X - MSI X99a GODLIKE Gaming - i7 6850K - 32GB@3000Mhz - GTX 980 Ti - 1TB Samsung 970 EVO M.2 - 256GB+512GB SSD - 4TB+8TB HD - EVGA SuperNOVA G2 750W

Playstation 4 Pro - Xbox One X

Trädvy Permalänk
Häxmästare ✨
Jonas Thörnqvist
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av nyllet83:

Personligen skulle jag säga nej. Förutom kostnaden för hotell under CES-veckan (runt 3-4 ggr högre än vanligt) och problematiken att få tillgång till mässområdet som privatperson, så går man miste om extremt mycket nyheter och produkter utan att boka möten. Skulle säga att åtminstone 50 procent av det vi tittar på är utanför själva mässan på företagens egna hotellsviter.

Skrivet av Fluf:

Kan tyvärr inte mäta mig mot övernaturliga väsen.

Skrivet av trickeh2k:

Alltid kul med sådana här tillbakablickar och få höra hur det upplevts. Jag hade nog haft samma förväntning och total besvikelse som Jonas första gångerna, haha

Men förfan Jonas, hållningen! Vad hade din mor sagt? Sträck på dig! ;>

Skyller på att det var sista dagen och ryggen givit upp!

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2001

Jag trodde Jonas var äldre.

Trädvy Permalänk
Bosmang 🤷
Emil Åkered
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av DasIch:

Jag trodde Jonas var äldre.

Är det en komplimang?

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-8400 - Z370M-ITX/ac - GTX 1070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 2600X - Asus B450 - GTX 1080 Ti - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> Surface Pro 4 - m3-6Y30 - 4 GB DDR3
▪ Konsol -> Playstation 4 Pro - Playstation Vita