Bra bilspel (bra känsla) till pc?

Permalänk

Bra bilspel (bra känsla) till pc?

Har nyligen införskaffat mig en G29 och tänkte höra vilka bil-/racingspel man ska kika närmare på?

Har inte spelat något racingspel på säkert 7-8år så jag har inte så stor koll på dagens bilspel.

Jag är mestdels ute efter bra spelkänsla före grafik samt att jag nog gillar rally mer är banracing men självklart funkar båda

De spel jag ska kolla närmare på är:
*Project Cars 2
*Dirt Rally

Finns det några andra som man ska ta en koll närmare på?

Alla tips uppskattas!

Som sagt, spelkänsla före grafik...men självklart är en mix av båda bäst

mvh

Visa signatur

Stationär: Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650I Aorus Ultra | Kingston Fury Beast DDR5 6000MHz 2x16GB | PowerColor Radeon RX 7900 XTX 24GB Hellhound | Cooler Master NR200P MAX | Kingston KC3000 2TB NVMe | Samsung EVO 850 1TB | Samsung 870 QVO 4TB | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Asetto Corsa och Race 07. Båda har riktigt bra känsla med ratt.
Race 07 är inte speciellt vackert, men det verkar ju inte göra så mycket så det kan vara värt att kolla upp då det är riktigt billigt. Ett tips är att ställa in ratten till 700-900 grader, har för mig att 180 grader är standard, iaf på G27

Permalänk
Föredetting

Det absolut bästa rallyspelet någonsin är Richard Burns Rally. Inte vackert, inte helt enkelt att modda, men nya moddar kommer ut kontinuerligt.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Skrivet av Adamr00:

Kan rekommendera Asetto Corsa och Race 07. Båda har riktigt bra känsla med ratt.
Race 07 är inte speciellt vackert, men det verkar ju inte göra så mycket så det kan vara värt att kolla upp då det är riktigt billigt. Ett tips är att ställa in ratten till 700-900 grader, har för mig att 180 grader är standard, iaf på G27

Tack! Ska kolla upp dem!

Yes, jag har ställt in ratten på 900

Skrivet av Meantek:

Det absolut bästa rallyspelet någonsin är Richard Burns Rally. Inte vackert, inte helt enkelt att modda, men nya moddar kommer ut kontinuerligt.

Ok nice! Ska kolla upp det.

Tack för tipset!

Visa signatur

Stationär: Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650I Aorus Ultra | Kingston Fury Beast DDR5 6000MHz 2x16GB | PowerColor Radeon RX 7900 XTX 24GB Hellhound | Cooler Master NR200P MAX | Kingston KC3000 2TB NVMe | Samsung EVO 850 1TB | Samsung 870 QVO 4TB | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem

Kolla in wreckfest.
Många gillar känslan i det spelet. Har inte spelat det själv men jag gillade gamla flatout

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Spelar själv assetto Corsa, Dirt, Project cars och horizon 4 med min g27 och gillar du mer racing spel på bana så finns det en del att välja på. Är dock en smak sak tror jag 😁

Permalänk
Skrivet av ExcZist:

Spelar själv assetto Corsa, Dirt, Project cars och horizon 4 med min g27 och gillar du mer racing spel på bana så finns det en del att välja på. Är dock en smak sak tror jag 😁

Horizon 4 såg ju nice ut, men är det inte bara till konsoll?

Visa signatur

Stationär: Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650I Aorus Ultra | Kingston Fury Beast DDR5 6000MHz 2x16GB | PowerColor Radeon RX 7900 XTX 24GB Hellhound | Cooler Master NR200P MAX | Kingston KC3000 2TB NVMe | Samsung EVO 850 1TB | Samsung 870 QVO 4TB | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk

@revolt_III: Nix, sedan Forza Horizon 3 så finns de nu till både PC och Xbox!

Permalänk
Medlem

Forza Motorsport 7 tycker jag är bra också. Både Horizon 4 och Forza 7 har gratis demo i MS Store.

Visa signatur

5G 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 32GB C16@3.4G
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 500GB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 20TB TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

När det gäller rally finns inte så mycket att välja på tyvärr. Antingen Richard Burns med moddar som redan föreslagits eller DiRT Rally i stort sett. DiRT Rally är helt okej men inte så mycket content, väl värt det om man är rallyfan dock. VR rekommenderas starkt, blåsa upp för Pikes Peak på grus med en Audi S1:a är en upplevelse. 2:an kommer om drygt en månad, tänker hålla ögonen på det släppet.

Kör du med eller utan VR? Singleplayer eller multiplayer? När det kommer till asfaltsracing av simtyp så föreslås alltid Assetto Corsa. Finns massvis med moddar av varierande kvalitet, bland annat asfaltsrally. En mycket hängiven moddningscommunity. Multiplayer är sisådär, nätkoden är inte den bästa. Publicracing är inte att tänka på om man inte gillar destruction derby, man behöver joina någon liga eller community. Har aldrig riktigt kommit helt överens med den "floatiga" fysiken, men många gillar den. Om du skaffar det se till att skaffa "Content Manager"; en alternativ launcher med mängder av extra inställningar och "drag and drop"-installation av moddar. Mycket smidigt. Går att gräva ner sig i mods med nattracing, väderlekar m.m. hur länge som helst om man tycker om den biten.

Automobilista kan varmt rekommendera om du inte kör VR och gillar variation. Mycket content och en hel del obskyra Brasilianska banor och bilar som man inte hittar i något annat spel. Även hysteriska fordon som Formula Truck (lastbilsracing) och Stadium Super Trucks. Bygger i grunden på samma motor som rFactor 1, så ser inte så vackert ut men fysiken är top notch. Innebär också att hela universumet med rF-moddar är tillgängligt. Multiplayer är mer eller mindre dött om du inte joinar ligor.

Om du är ute efter organiserad multiplayer-racing så finns inget som slår iRacing med sitt rankingsystem och "safety rating", men det kostar också. Rejält. Månadskostnad plus att varje bil och bana kostar, tyvärr. Finns dock ofta väldigt billiga promos för nya spelare, typ 3 månader för $12 och då får man med några basbilar och banor om man vill testa på.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av revolt_III:

Horizon 4 såg ju nice ut, men är det inte bara till konsoll?

Det är till Windows 10 och Xbox one.
Spelar både Horizon 2-3-4 dock finns bara 3-4 på PC.
jag är såld på spelet, kör som sagt med ratt och jag tycker att styrningen är mer lik Simulator spel än vad det är t.e.x Need for speed/The Crew 1-2 där bilarna svänger och vinglar fram och tillbaks.
Men tyvärr är drifting i horizon 3-4 gjort för hand kontroll, man får poäng för att svänga på ett så fult så jag brukar oftast strunta i att få så mycket poäng bara för att drifta på " rätt sätt" XD
Men finns ju folk som kan drifta med ratt i drift tävlingar men de flesta byter nog till en kontroll.
Ett klipp på hur man ska svänga för att få alla poäng " vilket retar mig lite på hur han kör även om han är duktigt "
https://youtu.be/h-Wf3JsB6sw?t=82
Medans jag anser att de borde göra så att man kan drifta på detta sätt och inte vingla runt överallt när man ska tävla
https://youtu.be/RwZMMEB9W3U
Har kollat för mycket på Initial D på dvd så anser att det ska se ut på ett visst sätt efter det haha

Men Horizon är sjukt kul, riktigt kul att dra snabbare bilar"spelare" när man har en trimmad bil som inte är stylad
Men jag spelar detta istället för need for speed då detta är helt klart bättre , man kan trimma, köpa,sälja bilar ,styla.
Kan även göra om vissa bilar till Polisbilar med lampor samt få siren om man tycker det är kul
Alla deras race är roliga med men spelarna kör som vildar hehe..
Du kan ju prova demon som ovan säger så vet du om du kommer gilla det samt Forza 7 Motorsport.

Permalänk
Medlem

Assetto Corsa måste man ha, finns hur mycke mods som helst bilar banor mm, kör mest F1 på den då det är massor med bilar jag köpt till från moddare , men finns mycke mer än så , drifting banracing med mycket mer, sen F1 2018 även om det kanske inte var ditt första val.
Dirt Rally kalas bra spel även det och 2an släpps nu i Feb så det blir ballt.
Project cars fastnade ja inte för alls.
Jag har Logitechs G920 vilket är samma innanmäte som din G29 så den funkar bra.

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

- RaceRoom Racing Expereince, finns gratis att testa på steam
- Rfactor 2

Förutom Asseto Corsa (1 och 2) då, så är väl dessa tre de "stora" just nu på PC om man vill ha lite mer Simexperience - racing enbart.

(Tar inte med min favorit - iRacing som eftersom dom kör en prenumerationsmodell och enbart online, men är förbannat bra - om du skulle nu fastnad i racingträsket som jag... !)

Permalänk
Skrivet av keffkebab:

@manutd: Nix, sedan Forza Horizon 3 så finns de nu till både PC och Xbox!

Ah där ser man! Bra för dom (mig) som inte har konsoll

Stort tack för alla förslag, uppskattas! Ska kolla igenom alla och se om det är något som kan falla i smaken!

Visa signatur

Stationär: Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650I Aorus Ultra | Kingston Fury Beast DDR5 6000MHz 2x16GB | PowerColor Radeon RX 7900 XTX 24GB Hellhound | Cooler Master NR200P MAX | Kingston KC3000 2TB NVMe | Samsung EVO 850 1TB | Samsung 870 QVO 4TB | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Avstängd
Skrivet av revolt_III:

Horizon 4 såg ju nice ut, men är det inte bara till konsoll?

Du kan prova på FH4 i 14 dagar gratis på PC.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Hur står sig GTR 2 idag?

Permalänk
Medlem

Back in the days var Live for Speed känt för sin extrema realism, men jag vet inte om det håller måttet idag.

Permalänk
Medlem

Jag gillar gamla viper racing. tycker det är rätt detaljerat med alla inställningar och att man kan ställa in en stor mängd "realism".
sen kan det bero på att jag har ett lite gott öga till dom bilarna också

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Kan bara instämma med Horizon 4. Jag tycker även de lyft kameralägena rejält, för första gången tycker jag att det är bra känsla att sitta "inne i bilen". Däremot är det så tråkigt att allt blir så dämpad av dovt av motorljuden, det känns lite övrdrivet.

Mitt default-läge är "bonnet/hood view" då jag känner att jag har störst kontroll på bilen samt att den lägre placerade kameran ger en så mycket bättre fartkänsla. Däremot måste man ju köra tredjepersonsvyn för ljudets skull emellanåt, som när man rattar runt i R34 GT-R, mumma!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av revolt_III:

Har nyligen införskaffat mig en G29 och tänkte höra vilka bil-/racingspel man ska kika närmare på?

Har inte spelat något racingspel på säkert 7-8år så jag har inte så stor koll på dagens bilspel.

Jag är mestdels ute efter bra spelkänsla före grafik samt att jag nog gillar rally mer är banracing men självklart funkar båda

De spel jag ska kolla närmare på är:
*Project Cars 2
*Dirt Rally

Finns det några andra som man ska ta en koll närmare på?

Alla tips uppskattas!

Som sagt, spelkänsla före grafik...men självklart är en mix av båda bäst

mvh

Dold text

Jag köpte själv en G29 på mellandagarna och har kört just Project Cars 2 och Dirt Rally. Riktigt roligt måste jag säga och glöm inte sätta igång manuellt på lådan i Dirt Rally om du ska köra det. Kan också säga att G29 tyvärr inte fungerar med lite äldre spel. (Grid 2 t.ex). Men iRacing och Asseto Corsa och liknande spel ska fungera och vara riktigt roligt. Hänger du på reddit så spana in Simracing subredditen.

Var även vaksam på missljud på din G29. Verkar vara något som en hel del drabbats av även om denna länk visar i värsta laget.

Permalänk
Medlem

Kan bara instämma på redan förslagna:
Assetto Corsa
Assetto Corsa Competizione (i beta ännu)
Automobilista
Race Room Experience
Dirt Rally
Dirt Rally 2 (slutet av feb...)
Dirt 4 (mer arcad än DR)
F1 2018
rFactor2
WRC 7
Forza Horizon 3 o 4
Forza motorsport 6 Apex
Forza Motorsport 7
iRacing (seriöst som f...)
Project Cars 2 (knappt spelat, fastnade inte för det jämfört med de andra)

spelat de fetstilade mest sen jag köpte en Thrustmaster ratt och pedaler för ett par veckor sen.

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Kolla in wreckfest.
Många gillar känslan i det spelet. Har inte spelat det själv men jag gillade gamla flatout

Skickades från m.sweclockers.com

Har med hört gott om spelet men inte testat själv.
Skulle vara trevligt med en kommentar från någon som de facto har spelat och kan ge lite feedback!

Permalänk
Medlem

ska du spela lite mer seriöst så spela i cockpit vyn och ställ in fov efter hur din skärm/tv är placerad.

denna sida är bra för att kolla fov mtp olika spel:
http://www.projectimmersion.com/fov/index.php

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S