Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Diablo 3 - tråden

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Diablo 3 - tråden

En tråd för oss som gillar att spela Diablo där vi kan mötas och diskutera builds, patchar osv.

Sökte innan jag skapade tråden efter befintliga Diablo 3 trådar men hittade endast trådar riktade till specifika säsonger eller builds. Syftet med denna tråden är att den ska kunna leva vidare och ej vara kopplad endast till enskilda säsonger eller builds.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Vad kör ni för klass på nya säsongen?
Själv valde jag monk och är hyffsat okunnig om klassen. Har iaf fått ihop hela Uliana nu så jag iaf kan klara av en del. Men vilken build är den bästa på monk om man vill pressa GR? Tror ni man kan pressa GR även med Uliana? Har som mål att nå GR 100+ solo och i grupp.

Här är min build än så länge om ni har några tips så vore det uppskattat.
https://eu.diablo3.com/en/profile/Jimmy-2645/hero/116237795

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Sep 2005

Wizard.
Andrahandsval var munk pga. Ulians. Den hade jag kört med länge eftersom den är roligare än wave of Light i min mening. Jag testade GR 90 med uliana innan säsongen började, det gick även med dålig gear. Wave of Light är starkast dock, med Sunwuko tror jag.

Kolla Bluddsheds videor. Han gillar ulianas, och säger att det är ett underskattat set.

Jag jobbar hela helgen så jag ligger efter lite. Känns tungt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av smurfenglubb:

Wizard.
Andrahandsval var munk pga. Ulians. Den hade jag kört med länge eftersom den är roligare än wave of Light i min mening. Jag testade GR 90 med uliana innan säsongen började, det gick även med dålig gear. Wave of Light är starkast dock, med Sunwuko tror jag.

Kolla Bluddsheds videor. Han gillar ulianas, och säger att det är ett underskattat set.

Jag jobbar hela helgen så jag ligger efter lite. Känns tungt

Jag har bytt nu till Inna och wave of light. Jag har inte spelat så mycket monk förut men nu börjar jag få lite mer koll på det. Klarade GR90 idag. Vilken skillnad det är nu hur snabbt det går att komma upp i GR90 jämfört med hur spelet var tidigare.

Men det är bara lägga till mig på battlenet om du vill så kan du säga till om du ser mig spela så kan jag boosta upp dig lite så slipper du ta den långa vägen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mantorp
Registrerad
Sep 2010

Kör med munk som typ alla säsonger bara gjort 80 solo än har inte försökt att pusha.
gjorde 70 med ep utan några problem men kommer köra med Sunwoko antagligen.

Moderkort: GA-Z170N-Gaming , Minne: 2X8GB HDD1: 840 EVO 250Gb, HDD2: 860 Evo 500Gb CPU: 6700K, Kylning: NH-D15 GPU: MSI GTX 1070 Gaming X Låda: Define Mini, PSU: RM650i Mus: Harpoon RGB, Tangentbord: Strafe RGB MK.2
Monitor: XB271HU / XG270HU
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Galaxy S10e
Media-dator: GA-H87N-WIFI, i3-4130, 8GB minne ,K400 tgb

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Tänkte om det är folk som vill bli boostade för att nå lvl 70 eller så under säsongen så kan ni ju skriva här så kan vi ju hjälpas åt att lösa det

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2004

Installerade D3 igen efter ett lääääääängre uppehåll , tänkte jag skulle prova en Crusader , slöspelar lite och är nu bara lvl 65

Thorns builden verkar klart annorlunda och rolig , men Blessed Hammer nu utan setbonusar å grejjer rockar något enormt

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB TURBO // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Nu jag tagit gr100 två gånger, men nu känns det som att det börjar tappa fart. Hittar inte mycket uppgraderingar längre och det känns som att farma lvl och augment är det som återstår för att pressa vidare. Hur går det för er?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Där snön finns
Registrerad
Aug 2007

Majsmannen#2114

Spelar Wizard som main denna säsong och har bara försökt pusha litegranna än sålänge, letar efter roligt folk att spela med under denna säsong, så om ni vill köra så hör av er på battle.net :>

Asus Z170| Intel Core i7 6700k @ 4600mhz| 32gb Corsair Dominator @ 2133mhz| Evga Gtx1080ti @ 1556mhz| Corsair H100gtx| Eizo fg2421| Fractal Design Define R5| Corsair RM 650x
Ljud: B&W MM1| SA Mantra 70| Hegel H80

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Har börjat leka lite med seismic slam leapquake pga det buffade setet
https://us.diablo3.com/en/item/spirit-of-the-earth-Unique_Che...
" Increase the damage of Earthquake, Avalanche, Leap, Ground Stomp, Ancient Spear and Seismic Slam by 20,000%."
Kanske inte är den direkt bästa builden men den är väldigt rolig att lira. Jag har klarat upp till gr85 än så länge med den, går nog pusha upp ett par hack till i GR men är väl inte den optimalaste för att nå maximal gr men är ändå rolig att spela och det är kul att ha en build som är lite mer unik.

Min build ser ut så här just nu https://eu.diablo3.com/en/profile/Jimmy-2645/hero/117091742
Jag hittade nyss ett ancient vapen som gav mig 33% mer skada, men tycker ändå inte att det blev vansinnigt stor skillnad. Det märks verkligen att set går före stats.

Jag testar mig fram vilket som är bäst mellan Seismic Slam Rumble och Shattered Ground, och det verkar som rumble är lite effektivare då den tömmer all fury och förkortar cooldowns snabbare, på så sätt frigör du leap fortfare vilket både kan boosta damage men främst gör att man lyckas fly snabbare om man hamnar i trixiga situationer. Sen en ren bonus är att life per fury spend ihop med att rumble tömmer all fury fungerar väldigt fint ihop.

Någon mer som lirar barbar? Vad kör ni för builds?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Där snön finns
Registrerad
Aug 2007

Jag spelar barb också, spelar IK-Raekor, WW :>

Om du gillar att spela mer casual så kan du adda mig om du vill Jimemy

Asus Z170| Intel Core i7 6700k @ 4600mhz| 32gb Corsair Dominator @ 2133mhz| Evga Gtx1080ti @ 1556mhz| Corsair H100gtx| Eizo fg2421| Fractal Design Define R5| Corsair RM 650x

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av Majsmannenn:

Jag spelar barb också, spelar IK-Raekor, WW :>

Om du gillar att spela mer casual så kan du adda mig om du vill Jimemy

Javisst det kan jag göra. Spelar lite då och då. Så ja casual är jag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2016

Tjena, fixade Diablo 3 på Nintendo Switch för knappt 1 vecka sen. Har typ endast lirat Lineage 2 som påminner väldigt mycket.

Ifall nån vill lira ihopp så kan vi väl skicka iväg ett mess. Är just nu Paragon lvl 56.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Vad brukar ni få för fps i spelet? I multiplayer kan det droppa ner rejält. Nu har jag inte mätt så noga utan lite snabbt men ser att det sjunker ner mot 60fps på en i5 8400. 100% last på en kärna.

Brukar ni låsa fps så att den inte pendlar så mycket? För det det upplevs som rätt hackigt när den pendlar mellan 130 till 60fps.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2004
Skrivet av Elektron:

Vad brukar ni få för fps i spelet? I multiplayer kan det droppa ner rejält. Nu har jag inte mätt så noga utan lite snabbt men ser att det sjunker ner mot 60fps på en i5 8400. 100% last på en kärna.

Brukar ni låsa fps så att den inte pendlar så mycket? För det det upplevs som rätt hackigt när den pendlar mellan 130 till 60fps.

Ligger runt 200 fps typ , kollar inte så noga , dock fryslaggar det lite då och då , men inte så det stör

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB TURBO // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2018

Vad är det man ska spela i den senaste säsongen? Har funderat på att komma in i det igen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mantorp
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av Lucid Ice:

Vad är det man ska spela i den senaste säsongen? Har funderat på att komma in i det igen!

spela det du tycker är kul.

Moderkort: GA-Z170N-Gaming , Minne: 2X8GB HDD1: 840 EVO 250Gb, HDD2: 860 Evo 500Gb CPU: 6700K, Kylning: NH-D15 GPU: MSI GTX 1070 Gaming X Låda: Define Mini, PSU: RM650i Mus: Harpoon RGB, Tangentbord: Strafe RGB MK.2
Monitor: XB271HU / XG270HU
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Galaxy S10e
Media-dator: GA-H87N-WIFI, i3-4130, 8GB minne ,K400 tgb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlshamn
Registrerad
Jan 2012

Är det många som kommer lira season 19 som börjar ikväll? Barbar ser ut att bli riktigt kul

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Msi GTX 1070 Gaming X - EVGA Supernova G3 750w - Fractal Design C TG - LG 27'' UltraGear 27GL850

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
ac
Registrerad
Apr 2003

@Phil88: Är det något nytt speciellt denna säsong? Har inte hängt med på ett tag.

i7 2600k@3400 MHz | 16GB Corsair Vengence CL9 | ASUS P8Z68-V PRO | Palit GeForce GTX 1070 8GB Gamerock | Corsair H80 | R3 Define | Corsair AX 750W | Corsair Force GT 120GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlshamn
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av ajled:

@Phil88: Är det något nytt speciellt denna säsong? Har inte hängt med på ett tag.

Ja faktiskt är det lite nytt denna gången helt nya set till Crusader och Monk och de andra klasserna ska även dom få nya set längre fram.

Du kan läsa mer här: https://us.diablo3.com/en/blog/23220970/season-19-the-season-...

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Msi GTX 1070 Gaming X - EVGA Supernova G3 750w - Fractal Design C TG - LG 27'' UltraGear 27GL850

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jämtland
Registrerad
Aug 2009

Är det någon som fortfarande kör season? Har vi någon nice community?
Är väl semibra skulle jag säga, har säkerligen mycket tekniskt att lära, men söker folk som vill lira 105+ speeds.
Kört 120 4 man själv, kör rend barb, som alla andra ^_^ Ligger på 1030 paragon atm. Kör några timmar, några kvällar i veckan
Har några jag spelar med av o till. Oftast saknar vi en BK dock!

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Där snön finns
Registrerad
Aug 2007

Bumpar tråden för season 20!
om det är någon som vill köra i grupp så adda mig på battlenet Majsmannen#2114.
Just nu spelar jag 4 olika karaktärer allt ifrån ww barb till lod necro och wizard.