Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Hur ställer du dig till de högerextrema sidor som också hänger ut folk?
Att man sympatiserar med vänsterextrema eller högerextrema rörelser är inte heller något fel i sig eftersom vi har åsiktsfrihet i vårt land.

Jag visste inte ens att vi hade gängkriminalitet på Sweclockers.

Om någon är bevisat ondskefull mot andra människor gång på gång så är det oviktigt vem som hänger ut personen. Jag läser inte högerextrema sidor (eller vänsterextrema, kan bara komma på AFA egentligen och jag vet inte om de har någon "nyhetssida") utan håller mig till seriös nyhetsmedia med till största del anställda som är utbildade inom sitt yrke, alltså journalister. Jag vill inte heller vara på en så kallad nyhetssida som inte skriver om någonting annat än det som de är emot. Nu för tiden finns det egentligen inte någon tidning man kan lita på till hundra procent men det finns ändå de som skriver till stor del seriösa artiklar och så finns det de som enbart skapar artiklar som klart speglar deras extremåsikter.

Åsiktsfrihet och vad någon tycker har jag inte sagt något om, det är en handling som gör någon till ett troll eller kriminell och det är absolut ingen frihet att göra något kriminellt eller ont mot någon annan människa. Stor skillnad. Om någon TYCKER något illa om en annan skiter jag i så länge de håller det för sig själva och inte GÖR något taskigt mot någon annan.

Jag sa aldrig att vi hade gängkriminalitet här (men det skulle förvåna mig om det inte fanns en enda medlem som är det), du kanske missade "sympatiserar med" i mitt första inlägg

Permalänk
Medlem
Skrivet av BM-Mods:

Tror du glömde extremvänstern, fast det kanske var med flit?

Sen vette fan om vi har så mycket av just gängkriminalitet osv på sweclockers och vi får även tycka vad vi vill i landet, (Så länge vi tycker rätt enligt vissa)

Flit och flit, det kändes oviktigt i sammanhanget.

Jag skrev aldrig att vi hade någon utbredd gängkriminalitet här, jag använde ordet "sympatiserar" och vet du inte betydelsen så finns alltid google...men det kanske är en för vänsterextrem sökmotor för din smak?

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

Tycker nästan det verkar som att det finns många som sympatiserar med kommunismen här, mer än (om någon) som sympatiserar med nazismen.

Nämn gärna en sak som visar sympati för kommunism i den här tråden. Och först söker du information om vad kommunism är för något, innan du skriver något riktigt dumt

Permalänk
Medlem
Skrivet av tintinj:

Flit och flit, det kändes oviktigt i sammanhanget.

Jag skrev aldrig att vi hade någon utbredd gängkriminalitet här, jag använde ordet "sympatiserar" och vet du inte betydelsen så finns alltid google...men det kanske är en för vänsterextrem sökmotor för din smak?

Jag tänkte mer på att extrem som extrem, om den kommer från vänster eller höger skiter jag faktiskt blanka fan i

Vet vad Sympatiserar betyder så det behöver du inte vara orolig för och nej googel är inte för Vänster för min smak, men det verkar som att just den sidan ligger dig rätt så varmt om hjärtat

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Trolljägarna ser ut att göra ett program om nerlagda Granskning Sverige. Frida Boisen från Trolljägarna har ringt upp Fabian Fjälling och hade ett långt samtal. Det kan vara bra att höra denna intervju innan programmet sänds i TV. Två källor för dom tenderar att försvinna.
https://www.facebook.com/fabian.fjalling.98/videos/6168369687...
https://www.youtube.com/watch?v=0M9E1fqlOzI

Annat som kommer sändas är om några som beställt en massa prylar till Carl Fredrik Alexander Rask. https://www.youtube.com/watch?v=eUYRQfihy4A

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tintinj:

Nämn gärna en sak som visar sympati för kommunism i den här tråden. Och först söker du information om vad kommunism är för något, innan du skriver något riktigt dumt

Hehe, tänkte väl att någon vänstertomte skulle hugga. Du kan väl börja nämna någon praktiskt genomförd kommunism så kan vi börja där

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av videopac:

Hehe, tänkte väl att någon vänstertomte skulle hugga. Du kan väl börja nämna någon praktiskt genomförd kommunism så kan vi börja där

Det där var inge vidare svar på frågan som ställdes.
Frågan om var du sett kommunismen i tråden kvarstår.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

@Söderbäck:

Tycker han visade rätt bra att kunde misslyckas med att skriva ett relevant svar, som dessutom inte krävde att misslyckas med att kolla upp vad kommunism är. Nästan lite poetiskt.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Tråd låst pga. låg nivå, urspårning, politik, off topic, you name it.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...