Vilka sidor finns det i Sverige som säljer använda dator delar?

Permalänk
Medlem

Vilka sidor finns det i Sverige som säljer använda dator delar?

Jag vill köpa några nya delar till min dator och ville veta om det fanns några sidor som sålde använda dator delar som jag inte visste om snälla kommentera om du vet en sida som säljer använda/begagnade dator delar.

Permalänk
Rekordmedlem

Då får du nog leta bland privatannonser typ marknaden här på Sweclockers eller Blocket och Tradera, det finns däremot en del företag som säljer kompletta datorer från företag men lösa delar säljs i princip bara nytt eller av privatpersoner.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Finns givetvis företag som säljer komponenter på Tradera. Företag med egna webbshoppar finns det däremot inte, inte när vi talar om vanliga skrivbordsdatorer utan de fokuserar på t.ex. bärbara eller servrar, och komponenter för dito samt nätverksutrustning. Finns ingen god tillgång på konsumentprodukter för företag, medan utrustning från företag och myndigheter finns i överflöd.

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på Sweclockers marknad?
Tycker man hittar det mesta här.

Hittar du inte vad du söker, lägg upp en köpesannons, säkert någon här på forumet som sitter på de mest långsökta och oväntade gömmor men kanske inte riktigt har orken att sätta ut egen annons!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Som nämnts Tradera och Blocket.
NHW hade en fungerande innan men är rätt död nu.

Köper ibland vissa prylar från ebay.de. Finns mycket där både nytt och beggat.
Men Sverige har bra priser på elektronik.