Kan inte komma in på en sida, funkar på andra enheter på samma nätverk

Permalänk
Medlem

Kan inte komma in på en sida, funkar på andra enheter på samma nätverk

Hej Sweclockers!

Tänkte kolla om nån har en idé om hur jag ska komma vidare med ett bekymmer jag har,
Jag spelar PoE och där är det vanligt att folk delar med sig av sina builds via Pastebin.com
Det konstiga i det hela är att jag inte kan komma in på just Pastebin.com på den dator jag spelar på.
Får upp följande meddelande efter en liten stund när jag försöker gå in på sidan (har inga bekymmer med några andra sidor utan det är bara pastebin som bråkar).

Har provat med både Chrome, IE, Firefox etc men kommer aldrig in.
Har provat att pinga pastebin.com i CMD men får "Request Timed Out".
Har provat att byta DNS i datorn men får samma bekymmer.
Har provat att stäng av AV, brandvägg etc men får samma bekymmer.

Det fungerar utmärkt att gå in på sidan via de övriga datorer, mobiltelefoner, surfplattor etc jag har på nätverket så det känns som att jag på nåt sätt har lyckats blocka Pastebin.com på den här datorn. Nån som har nåt tips / idé vad jag kan prova?

Tack på förhand!

Mvh Robert

Edit: Glömde skriva att jag kör Windows 10 Pro och har en Netgear R7000

Permalänk
Rekordmedlem

Du kan ju köra ipconfig /all i en kommandotolk och posta svaret för det kanske visar nån förklaring typ att du inte kör allt via dhcp utan själv ändrat nätverkskonfen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Provat att stänga av virus programet så det inte bråkar med certifikatet för den sidan

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

@Vobbe
Har problemet löst sig?
Jag hade nämligen samma problem, med just Pastebin.com.

Vad jag då gjorde var att köra en "tracert pastebin.com" i kommandotolken. Då upptäckte jag att postebin.com hänvisade till 127.0.0.1. Jag misstäntke då att det var min ISP som had blockat pastebin.com i sin DNS (googlade mig fram till att det var populärt bland vissa ISPer utomlands att blocka just den sidan, pga att politisk protest information spreds där, framför allt i sydamerika.). Jag bytte DNS server till openDNS men problemet kvarstod.
Det var i detta läger som jag hittade din forumpost om problemet. Så jag suftade in på pastebin med mobilen upkopplat mot samma wifinätverk vilket jag inte hade tänkt på innan. Och mycket riktigt så fugerade det. Så problemet låg i min dator.

Jag öppnade därför C:\WINDOWS\System32\drivers\etc filen med notepad. Och såg att något program hade lagt in så att över 5000 rader på doämner skulle peka mot 127.0.0.1, mestadels olika variatner av piratebay, men även pastebin och dropbox(?).
Jag rensade host filen på alla domäner som pekade mot 127.0.0.1 så fungerade allting fint igen.

Så rensa du host-filen så ska du se att problemet löser sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krass:

@Vobbe
Har problemet löst sig?
Jag hade nämligen samma problem, med just Pastebin.com.

Vad jag då gjorde var att köra en "tracert pastebin.com" i kommandotolken. Då upptäckte jag att postebin.com hänvisade till 127.0.0.1. Jag misstäntke då att det var min ISP som had blockat pastebin.com i sin DNS (googlade mig fram till att det var populärt bland vissa ISPer utomlands att blocka just den sidan, pga att politisk protest information spreds där, framför allt i sydamerika.). Jag bytte DNS server till openDNS men problemet kvarstod.
Det var i detta läger som jag hittade din forumpost om problemet. Så jag suftade in på pastebin med mobilen upkopplat mot samma wifinätverk vilket jag inte hade tänkt på innan. Och mycket riktigt så fugerade det. Så problemet låg i min dator.

Jag öppnade därför C:\WINDOWS\System32\drivers\etc filen med notepad. Och såg att något program hade lagt in så att över 5000 rader på doämner skulle peka mot 127.0.0.1, mestadels olika variatner av piratebay, men även pastebin och dropbox(?).
Jag rensade host filen på alla domäner som pekade mot 127.0.0.1 så fungerade allting fint igen.

Så rensa du host-filen så ska du se att problemet löser sig.

Du har inte använt Destroy Windows Antispy eller nåt? Jag vet att det programmet blockar IP adresser

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krass:

@Vobbe
Har problemet löst sig?
Jag hade nämligen samma problem, med just Pastebin.com.

Vad jag då gjorde var att köra en "tracert pastebin.com" i kommandotolken. Då upptäckte jag att postebin.com hänvisade till 127.0.0.1. Jag misstäntke då att det var min ISP som had blockat pastebin.com i sin DNS (googlade mig fram till att det var populärt bland vissa ISPer utomlands att blocka just den sidan, pga att politisk protest information spreds där, framför allt i sydamerika.). Jag bytte DNS server till openDNS men problemet kvarstod.
Det var i detta läger som jag hittade din forumpost om problemet. Så jag suftade in på pastebin med mobilen upkopplat mot samma wifinätverk vilket jag inte hade tänkt på innan. Och mycket riktigt så fugerade det. Så problemet låg i min dator.

Jag öppnade därför C:\WINDOWS\System32\drivers\etc filen med notepad. Och såg att något program hade lagt in så att över 5000 rader på doämner skulle peka mot 127.0.0.1, mestadels olika variatner av piratebay, men även pastebin och dropbox(?).
Jag rensade host filen på alla domäner som pekade mot 127.0.0.1 så fungerade allting fint igen.

Så rensa du host-filen så ska du se att problemet löser sig.

Skrivet av AMD-FX:

Du har inte använt Destroy Windows Antispy eller nåt? Jag vet att det programmet blockar IP adresser

Vet inte om ni observerat det, men ni har svarat i en tråd med första och sista inlägget Datum: 2019-01-19

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viita:

Vet inte om ni observerat det, men ni har svarat i en tråd med första och sista inlägget Datum: 2019-01-19

Noterade samma sak. Men anledningen att den blev återupplivad är nog p.g.a PoEs nya expansion release stream.
De delade ut gratis MTX om du var en tittare för minst 30min.

Problemet var bara det att sidan crashade totalt. Sidan var nere flera gånger om, då över 100.000 pers ville se om de fick sin mtx eller inte.

Det gick heller inte att se via steam då, ditt inventory var otillgänglig.

Men men, med allt detta sagt. Så är allt i sin ordning nu om detta nu var fallet för necron på denna tråd.
Det tog ett par timmar innan MTXen kom men de finns där nu.

Permalänk
Medlem

Stämmer bra att det var hosts-filen som spökade i mitt fall, ordnat sen ett år tillbaka men tack för att ni kom med tips