Permalänk
Medlem

Hur förvarar ni era laptops?

Försökte göra lite ordning i skrivbordshörnan när jag insåg att min laptop inte hade någon naturlig plats. Fram tills nu har detta varit ett icke-problem då jag haft med den till universitetet varje dag, så den har fått bo i väskan. Men nu behöver jag inte släpa runt den varje dag längre utan kommer mest använda den i soffan och liknande när jag inte använder den stationära.

För tillfället ligger laptopen på skrivbordet med laddaren i en låda under, vilket är helt ok. Men jag tänkte kolla mer er andra om ni har några smarta eller snygga lösningar på detta (väldigt lilla) problem?

Permalänk
Medlem

Har min på en trädgordstol med en Kalle Anka bok, tre Guinness rekord böker samt en kylplatta under. För att få upp den i jämn höjd med sängen som den står bredvid

Så brevid sängen är min dators ursprungliga plats och de kommer de alltid att vara! Letar dock efter ett sängbord passandes för den

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

På torkställningen i duschen.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Har min på en trädgordstol med en Kalle Anka bok, tre Guinness rekord böker samt en kylplatta under. För att få upp den i jämn höjd med sängen som den står bredvid

Så brevid sängen är min dators ursprungliga plats och de kommer de alltid att vara! Letar dock efter ett sängbord passandes för den

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle gärna vilja se bild på denna underbara lösning!

För övrigt bor min laptop i byrålådan och används väldigt sällan numera, innan agera en HTPC.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

På nattduksbordet med laddarkabeln inkopplad.

Visa signatur

---

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Jag har min soffdator på laddning under soffan när den inte används. Syns inte och är nära soffan. Perfekt!

Permalänk
Medlem

Petar oftast in laptopen under sängen när jag ska sova. Går jag förbi hallen så brukar jag lägga den i ryggsäcken eftersom den ska med dagen därpå.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Skulle gärna vilja se bild på denna underbara lösning!

För övrigt bor min laptop i byrålådan och används väldigt sällan numera, innan agera en HTPC.

Här Dock inte så märkvärdigt tycker jag

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

@huttala: Den här lösningen gillar jag! Tyvärr är vår soffa för låg för att stoppa in något där under.

Permalänk
Medlem

I en gammal ryggsäck som det finns lite torkat fågelbajs på

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Den har ingen särskild plats varför den förvaras nära där jag råkade använda den senast.

Permalänk
Medlem

Hamnar antingen uppe på en byrå för laddning eller instoppad i sitt neoprenfodral och gömd i tv-bänken.

Apropå neoprenfodral är det något som jag rekommenderar. Lätt, cirka 200 gram för min 14-tummare, segt och givetvis tåligt mot väta. Har aldrig tyckt om vanliga datorväskor, alltid känts som en skitlösning. För stor för att bara förvara datorn i, för liten för att få med allting annat som kan behövas.

Permalänk
Medlem

Aluminium U-profiler fastskruvade under skrivbordet. Bara att skjuta in datorn och koppla in kablarna så är den ur vägen. Köpt inte för små profiler för det är bra med en luftspalt mellan datorn och skrivbordet för extra kylning.
Så klart inte helt praktiskt om man ska bära med sig datorn ofta, och/eller om man har många enheter inkopplade.

Permalänk
Medlem

Så här ser min förvaring av laptop, mobil och trådlösa hörlurar. Alla kan laddas samtidigt som styrs av en vanlig timer där jag bestämmer hur länge jag vill ladda enheterna.

https://1drv.ms/u/s!AlanozL3drB-gopd58iwt9smi_uwCQ