Permalänk
Medlem

Vilken skärm är den bästa just nu?

Hej! Funderar på att bygga ett nytt bygge samt köpa en ny skärm till det.
Jag undrar dock vilken skärm som är bäst just nu. Grafikkort tänkte jag köra RTX2080ti. Så är det denna som är bäst?
https://www.inet.se/produkt/2205480/acer-27-predator-xb271hu-g-sync-ips

Först tänkte jag köra 4K. Sedan gick jag i banorna på 240HZ. Men 4K cappas man väl med 60HZ. Och med 240HZ cappas man med TN.
Så IPS 1440p 165HZ G-Sync - måste väl vara det ultimata just nu? Eller finns det något nytt runt hörnet?

Permalänk
Medlem

@Nardds: Jag kör just nu 1440p, 165hz, IPS, Gsync. Kännde precis som du. Att det är lite av det bästa som finns just nu. Vill inte gå tillbaks till 60hz, och vill inte ha TN. Jag har dock AOC Agon skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stortand:

@Nardds: Jag kör just nu 1440p, 165hz, IPS, Gsync. Kännde precis som du. Att det är lite av det bästa som finns just nu. Vill inte gå tillbaks till 60hz, och vill inte ha TN. Jag har dock AOC Agon skärmen.

Ja, det verkar så Vad hade du för skärm innan? Är du nöjd med AOCen?

Permalänk
Medlem

Jag använder också Agon (AG271QG) och är jävligt nöjd. Kan starkt rekommendera den typen av bildskärmar, tyvärr verkar just den modellen jag använder inte säljas längre i Sverige. Däremot är specifikationerna nästan identiska med acer-skärmen du länkade så det är väl inte svårare än att du väljer den istället

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem

Jag tänkte ta och köpa den där skärmen men så började jag tänka på att den släpptes 2016 och det borde väl rimligtvis komma ut ny teknik snart som är bättre?

Permalänk

Nästan alla skärmar har samma panel från AU Optronics. Det gäller då 144 Hz + 1440p IPS.

Kommit några nya nu med en Innolux panel, men vet inte om den är bättre. Tror Gigabyte släppte en skärm med den nyss.

Köp en som matchar det du vill ha, dvs gsync / freesync och med ett utseende som du gillar. Sen hoppas du får ett bra exemplar.

165 Hz är lite av en gimmick då skärmen får lite extra input lagg över 144 Hz men lite mindre motion blur. (165 Hz skärmarna är överklockade 144 Hz paneler).