Permalänk

Föräldrarkontroll raouter

Hej. Köpte mig en ny router (tp-link ac1900) för den andra klarade ej hela huset. Men tänkte då även använda föräldrarkontroll och jag har ställt in olika sidor och tider som skall blockeras men det går ju ändå att surfa fritt på barnens telefoner. Måste man ge telefonerna ngn särskild Mac adress eller vad är felet? Ser så lätt ut i menyerna. Men händer inget alls på telefonerna.

Permalänk
Medlem

Vilka sidor försöker du blockera? Bland annat Youtube har ju flera olika adresser beroende på om man går in via app eller webbläsare.

Permalänk
Skrivet av Lejman84:

Vilka sidor försöker du blockera? Bland annat Youtube har ju flera olika adresser beroende på om man går in via app eller webbläsare.

Ja nu sa du ngt. Jag skall testa med mobilsidorna och inte Youtube.Com skall testa när jag kommer hem.. Men är det ngt mer jag skall tänka på
Sökord borde ju spärras i vilket fall va? Eller?
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du måste nog använda dig av en blacklist för att få någon nämnvärd effekt, att bara blockera någon websida här eller där kommer inte hjälpa så mycket. Stöder din router användning av blacklists?

Har själv använt mig av pfsense + squidguard och en förkonfigurerad blacklist för liknande ändamål.

Permalänk
Skrivet av CFSsss:

Du måste nog använda dig av en blacklist för att få någon nämnvärd effekt, att bara blockera någon websida här eller där kommer inte hjälpa så mycket. Stöder din router användning av blacklists?

Har själv använt mig av pfsense + squidguard och en förkonfigurerad blacklist för liknande ändamål.

Förlåt för att man e dum. Men vad är pfsense och squidgard?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Föräldern:

Det är en bra open source firewall, du behöver en ledig dator med två lanportar om du vill köra något sådant. Inte så svårt men inte jättelätt heller.

Lättast är om din router stöder import av blacklist som man kan ladda ner.

Annars finns det appar man kan installera i mobiler också som blockerar websidor.

Permalänk
Skrivet av CFSsss:

@Föräldern:

Det är en bra open source firewall, du behöver en ledig dator med två lanportar om du vill köra något sådant. Inte så svårt men inte jättelätt heller.

Lättast är om din router stöder import av blacklist som man kan ladda ner.

Annars finns det appar man kan installera i mobiler också som blockerar websidor.

Det lät lätt att ha på telen. Men det kanske dem kommer på. Men skall kolla upp om det går att lägga in blacklist. Annars så får jag köpa en som stödjer det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Asus är jättebra på föräldrakoll. Jag provade massor av olika routers för att få bra täckning och bra föräldrakontroll. Blev ASUS AC-RT68U.
Går även att justera sådana inställningar från appen.

Permalänk

Finns blacklist men funkar ej. Får jag ej igång det så får jag köpa en asus

Skickades från m.sweclockers.com