Moderkort för mitt grafikkort

Permalänk

Moderkort för mitt grafikkort

Jag funderar på att köpa ett nytt grafikkort gtx 1070 ti. Grejen är att jag inte riktigt vet om mitt moderkort eller min processor klarar av det grafikkortet. Mitt moderkort är z97-P och min processor är Intel i5 4690k. Så min fråga är klarar de av grafikkortet eller behöver jag köpa nytt moderkort och processor och isåfall vilken är de mest prisvärda. Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalaspuffis:

Jag funderar på att köpa ett nytt grafikkort gtx 1070 ti. Grejen är att jag inte riktigt vet om mitt moderkort eller min processor klarar av det grafikkortet. Mitt moderkort är z97-P och min processor är Intel i5 4690k. Så min fråga är klarar de av grafikkortet eller behöver jag köpa nytt moderkort och processor och isåfall vilken är de mest prisvärda. Tack på förhand

Det kommer absolut att fungera däremot kommer begränsningen ligga hos din processor beroende på vilka spel du spelar samt i vilken upplösning.

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | Prime B350-plus | Carbide 270R
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem

Ska inte vara några problem. Kör med liknande setup med VII Ranger moderkort, dock med en 4790K (i7). Så kanske att CPU:n din blir en bottleneck men det beror ju på vad du spelar och med vilka inställningar + ev. Krav du har.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tack för alla svar

Skickades från m.sweclockers.com