Huawei Mate 20 Pro Ansiktsigenkänning

Permalänk
Medlem

Huawei Mate 20 Pro Ansiktsigenkänning

Hej
Köpte mobilen igår och är väldigt nöjd men en sak stör mig. Ansiktsigenkänning får jag inte att fungera som jag har ställt in. Har gjort att mobilen låses upp direkt utan att behöva svepa över skärmen men nej. Någon som har samma problem?

Permalänk
Medlem

Är skärmen helsvart så måste du trycka på sido knappen som en "startup" sen låser den upp auto med facet. Så funkar iaf min p20 PRO. När man använder tummen så blir "startup" trycket när du lägger dit tummen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Precis som Anders sa måste du trycka på sidoknappen för att ansiktes känningen ska fungera. Jag har gjort så att jag har både ansiktes igenkänning och fingeravtryck på så sätt har jag låst upp min mobil oavsett hur jag öppnar den.. Sen i säkerhets syfte har jag även en pin kod som jag måste trycka in varje gång jag startar om mobilen. Eller när en vän lånar den etc.

Visa signatur

Intel Core I7 6700 , Gtx 1060 6Gb , ASUS Z170I PRO GAMING, Corsair 16GB DDR4 2133MHz

Permalänk
Medlem

Märkte precis man kan trycka mitt på skärmen med

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Jag vet att man måste trycka på sidoknappen för att mobilen ska vakna men ansiktsigenkänning fungerar inte ändå. Har bara den aktiverat. Kan inte väcka mobilen om jag trycker mitt på skärmen

Skickades från m.sweclockers.com