Kyla eller värme - Bästa att få uppleva efter en...?

Permalänk
Medlem

Kyla eller värme - Bästa att få uppleva efter en...?

Vad anser du är skönaste att få avnjuta.

Efter en enormt stekhet hetta som sommaren 2018, att få kyla, kallvatten, iskall dusch, isbitar och etc...

Eller

Efter en iskall vinter eller vinterdag ute och få komma in i värmen, få känna varmvatten, få känna varmdusch, varmdricka och varm eldbrasa?

Infogat omröstningen /Casgar, moderator
Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Varmt ute? Få komma hem.
Kallt ute? Få komma hem.

Permalänk
Medlem

Till skillnad från många så skulle jag verkligen vilja "resa till kylan" Speciellt efter den sommaren som varit...

Blev väldigt inspirerad av en snubbe som gjort detta

Permalänk
Medlem

Helt klart en riktigt fin sommardag, vid vattnet med en iskall öl i handen. Det är värt att ligga och plågas ett par timmar per natt för den känslan!

Permalänk
Medlem

Måste nog säga att ett varmt bad efter att man har varit ute länge på vintern är svårslaget.

Permalänk
Medlem

Att få en iskall drink i näven efter en dag ute i stekande sol är helt klart vinnaren för mig.

Permalänk
Medlem

Ogillar hetta, men avskyr kyla.
Att jag var nära på att förfrysa tårna en gång i tiden spelar säkert in.

Att dricka en kall öl en het sommardag är skönt.
Att få ta av sig sina kalla, fuktiga kläder och värma sina extremiteter framför en öppen brasa (eller bara ett element) däremot är ...pånyttfödande.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Ogillar hetta, men avskyr kyla.
Att jag var nära på att förfrysa tårna en gång i tiden spelar säkert in.

Att dricka en kall öl en het sommardag är skönt.
Att få ta av sig sina kalla, fuktiga kläder och värma sina extremiteter framför en öppen brasa (eller bara ett element) däremot är ...pånyttfödande.

Lutar åt detta.

Att sänka ned sin frusna lekamen i ett nästan för varmt bad kan vara orgasmiskt. Kombinera med kall öl...

Permalänk
Medlem

Kyla har jag inga problem med (ska nog vara extremt kallt eller att jag ska var ute länge i kylan innan jag börjar överväga långkalsonger). Det är bara att klä sig därefter och i värsta fall börja röra på sig för att få upp värmen. Hetta är dock betydligt svårare att hantera. Finns inget bättre än att komma in i en mataffär med iskall AC en het sommardag. Kan eventuellt till viss del bero på att mitt BMI är 35.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Tina framför brasan eller i badet helt klart.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Det är bara att klä sig därefter och i värsta fall börja röra på sig för att få upp värmen.

Säg det till någon som jobbar natt, utomhus, i ylande snöstorm.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Kylan har jag inget emot, då det är så mycket enklare att värma sig.

På sommaren kan man ju inte bli mer än naken... och likt förbannat får man svettas.

Så det är skönt med lite kyla nu efter den värme vi hade.

Permalänk
Medlem

Kyla året om om, är vintermänniska i grunden. Och viking

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

När det är kallt på vintern och jag tar en varm dusch så känns det ändå kallt "utanför vattnet".
En kall dusch eller bad på sommaren däremot tycker jag känns bättre.

Bland det bästa däremot är att blanda värme och kyla. Exempelvis bastu och fjällbäck. Flera gånger om.

Permalänk
Medlem

Vill helst inte uppleva en dag till med mer än +20° och ett lätt heltäckande molntäcke (så solfan knappt syns), -25° o full snöstorm är ju paradiset i jämförelse.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!