DisplayPort -> Hdmi Adapter

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2018

DisplayPort -> Hdmi Adapter

Fick veta att Nvidia släppt en uppdatering som möjliggöra att man kan använda freesync i GTX kort.
Jag har Freesync skärm utan Displayport - Och detta funkar bara om man har displayport.

Nu undrar jag om en adapter kommer hjälpa? / d.v.s om det ens finns för jag hittade ingen?

I7 8700K - GTX Palit GameRock 1080 8GB - Samsung Evo 850 - Gigabyte Aorus Z370 5 - 16GB 3466Mhz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kattlådan
Registrerad
Jul 2009

@EDI2018:
Det finns kablar som har HDMI i ena änden och DP i den andra, hurvida de fungerar med Freesync kan jag inte svara på.
DisplayPort- & HDMI-kablar

Trädvy Permalänk
Entusiast
Testpilot
Plats
Chalmers
Registrerad
Aug 2011

Vilken skärm har du?

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2018

Sätter en femma på att en adapterkabel reducerar kopplingen till minsta gemensamma nämnaren mellan de två standarderna, och att FreeSync-kommunikation inte ingår då. Om det hade funkat, så borde det även ha fungerat över ren HDMI, och av någon anledning gör det inte det.

Jag skulle med andra ord inte hoppas på för mycket.

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2018
Skrivet av Alling:

Vilken skärm har du?

Jag har en LG 29UM67-P

I7 8700K - GTX Palit GameRock 1080 8GB - Samsung Evo 850 - Gigabyte Aorus Z370 5 - 16GB 3466Mhz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2018
Skrivet av kirayatail:

Sätter en femma på att en adapterkabel reducerar kopplingen till minsta gemensamma nämnaren mellan de två standarderna, och att FreeSync-kommunikation inte ingår då. Om det hade funkat, så borde det även ha fungerat över ren HDMI, och av någon anledning gör det inte det.

Jag skulle med andra ord inte hoppas på för mycket.

Mm skapade därför denna tråden, misstänkte samma sak. Plus kostar kabeln runt 450 Kr, hellre investera i en ny skärm kanske.

Trädvy Permalänk
Entusiast
Testpilot
Plats
Chalmers
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av EDI2018:

Jag har en LG 29UM67-P

Den har DisplayPort enligt LG.

Detta är för övrigt ett skolboksexempel på varför (åtminstone relevanta, gärna fulla) specifikationer är obligatoriskt att inkludera när man skapar en supporttråd.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborgsområdet
Registrerad
Okt 2003

Tycker det har stått att Nvidia hittills enbart stödjer Freesync skärmar med Displayport anslutningar, så lösningar som dessa med en adapterkabel går nog inte.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2018
Skrivet av Alling:

Den har DisplayPort enligt LG.

Detta är för övrigt ett skolboksexempel på varför (åtminstone relevanta, gärna fulla) specifikationer är obligatoriskt att inkludera när man skapar en supporttråd.

jag vet, det stod också överallt att den hade displayport - Men bakom skärmen finns bara 2 HDMI.

Trädvy Permalänk
Entusiast
Testpilot
Plats
Chalmers
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av EDI2018:

jag vet, det stod också överallt att den hade displayport - Men bakom skärmen finns bara 2 HDMI.

Det låter ju extremt konstigt. Det ska, förutom två HDMI, finnas inte bara en DP utan även en DVI.

Kan du posta en bild på samtliga anslutningar på skärmen?