Komma åt skrivare inom hemgrupp

Permalänk
Medlem

Komma åt skrivare inom hemgrupp

Hej. Jag kommer inte längre ihåg en utdelad skrivare som är kopplad till en win7 dator. Tidigare var jag ansluten till hemgruppen på det nätverket men nu har microsoft tagit bort hemgrupp från win 10 så på sista tiden har jag inte kommit åt skrivaren från min laptop som har win10. Har testat att bara lägga till skrivaren men det kommer bara upp att skrivaren inte är tillgänglig.

Finns det något enkelt knep här eller är det bara dags att kasta ut allt gammalt och börja från början?

Skrivare -->> USB-->> win 7 dator, ansluten till nätverk med kabel-->> wifi-->> min win10 laptop

Permalänk
Medlem

Provat att köra den via USB i din router?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Pumpe:

Hej. Jag kommer inte längre ihåg en utdelad skrivare som är kopplad till en win7 dator. Tidigare var jag ansluten till hemgruppen på det nätverket men nu har microsoft tagit bort hemgrupp från win 10 så på sista tiden har jag inte kommit åt skrivaren från min laptop som har win10. Har testat att bara lägga till skrivaren men det kommer bara upp att skrivaren inte är tillgänglig.

Finns det något enkelt knep här eller är det bara dags att kasta ut allt gammalt och börja från början?

Skrivare -->> USB-->> win 7 dator, ansluten till nätverk med kabel-->> wifi-->> min win10 laptop

Har du valt att dela ut den i datorn den är ansluten till ? Annars har många routrar som sagt en skrivarserver som kan dela ut den som en nätverksskrivare.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Datorn som har skrivaren en bra bit från datorn så tyvärr kan jag inte koppla den i routern.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Pumpe:

Datorn som har skrivaren en bra bit från datorn så tyvärr kan jag inte koppla den i routern.

Men har du valt att dela ut skrivaren i datorn den är ansluten till ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: Ja. Övriga nätverket kan skriva ut och jag kunde göra det innan senaste win 10 uppdateringen.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Pumpe:

@mrqaffe: Ja. Övriga nätverket kan skriva ut och jag kunde göra det innan senaste win 10 uppdateringen.

Och vad installerades i den ? Funkar det om du backar till innan den ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.