Permalänk
Medlem
Skrivet av SkaU:

Köpte mig ett 2060 strix kort som jag bytte ut mot mitt 960 kort. Hade iaf 140 - 160 fps med 960 kortet. Nu när jag har bytt kort till 2060 så har jag 90 - 120 fps. Har testat att installera om drivrutiner med felsäkert läge med DDU utan framgång. Nån som har någon bra idé vad som kan vara fel?

http://imgur.com/mMVJBwo Överblick av annan hårdvara bilden togs innan jag bytte grafikkort

Använder du dig av något program som visar FPS, som MSI Afterburner eller Asus. Hade NZXT Cam som var monitor åt FPS och i just CS så var det jätte hemsk fps

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Fractal Vector RS Dark TG | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 9 3900X | Kraken X62 | 4x8GB G.Skill Trident Z Neo @3600 C16 | ASUS Geforce RTX 2080 Ti ROG Strix Gaming OC 11G | Corsair HX1000i | Corsair MP510 480GB | Seagate Barracuda 1TB

Permalänk

Hade samma fel med mitt 1080, att jag helt plötsligt en dag tappade 50fps. Testade precis allt och hade en tråd här på swec om det också. Då slutade det med ominstallation och det felet har aldrig kommit tillbaka efter det

Så installera om maskinen speciellt nu efter kort byte med.

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin_opell:

Hade samma fel med mitt 1080, att jag helt plötsligt en dag tappade 50fps. Testade precis allt och hade en tråd här på swec om det också. Då slutade det med ominstallation och det felet har aldrig kommit tillbaka efter det

Så installera om maskinen speciellt nu efter kort byte med.

Mjaa får nog göra det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av SkaU:

Tror du det kan hjälpa med formatera om skiten ?

Skickades från m.sweclockers.com

Kan vara värt att testa.

Dra ur internetkabeln och ha alla drivrutiner redo så inte Windows update hoppar igång och installerar gamla drivrutiner . Meddela gärna hur det gick sen!

Permalänk
Medlem

Det gick inge bra vart ingen förändrig kan den va att den får för lite w in i systemet eftersom har bara har 435 psu?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@SkaU: Tanken har slagit mig, men vet inte om det ens skulle fungera då.

Sen att du verkar ha normal grafikprestanda i 3DMark.

Vilket nätagg var det du hade nu igen? Det du kan göra är att köpa antingen denna eller denna .

Det är samma kabel, men den ena skickas från UK och den andra Kina.

Alternativt är att du lånar ett nätagg från någon kompis och testar med.

Edit: Hittade bilden på PSU och den ska ju klara ~160 watt per och 16A per 12v lina. Vilket borde rent teoretiskt räcka till ett RTX 2060 ifall specsen stämmer överens med verkligheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperDuperKillen:

@SkaU: Tanken har slagit mig, men vet inte om det ens skulle fungera då.

Sen att du verkar ha normal grafikprestanda i 3DMark.

Vilket nätagg var det du hade nu igen? Det du kan göra är att köpa antingen denna eller denna .

Det är samma kabel, men den ena skickas från UK och den andra Kina.

Alternativt är att du lånar ett nätagg från någon kompis och testar med.

Edit: Hittade bilden på PSU och den ska ju klara ~160 watt per och 16A per 12v lina. Vilket borde rent teoretiskt räcka till ett RTX 2060 ifall specsen stämmer överens med verkligheten.

Vad kan vara problemet annars?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@SkaU:

Väldigt svårt att svara på över internet.

Har du tillgång till en vän som kan låna dig ett annat nätagg? För du bodde väl inte i närheten av Jönköping? Annars hade jag kunnat hjälpa dig.

Jag har försökt googla och vissa säger att GPU:n klockar ner sig ifall den inte får tillräckligt med ström.

Och det jag kan tänka mig är att anledningen till att du får bra prestanda i 3DMark är att den stressar GPU och CPU var för sig. Kanske räcker inte strömmen i spel sen när du stressar GPU och CPU samtidigt.

Du kan ju testa ladda ner typ OCCT och köra deras PSU stresstest. Det kör både CPU och GPU på max samtidigt. Sen håll koll på hur det påverkar klockfrekvenser på GPU och CPU samt temps. Ifall systemet blir ostabilt etc.

Permalänk
Medlem

nu löste jag skiten... cs var i låg prioritet i aktiivitethanteraren slog på hög 250 fps direkt
nu är det bara moderkort cpu och ram o psu som måste uppdateras

Permalänk

@SkaU:

Skönt det löste sig !

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperDuperKillen:

@SkaU:

Skönt det löste sig !

En fråga jag har ju i5 6400 idag finns det nåm bra prolle att köpa lös som är bättre än min eller är det bara köpa nytt moderkort och skit ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av SkaU:

En fråga jag har ju i5 6400 idag finns det nåm bra prolle att köpa lös som är bättre än min eller är det bara köpa nytt moderkort och skit ?

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns, men det är knappast värt det.

Det är en gammal sockel så du måste hitta en begagnad. Tror i7-6700 är den bästa som passar på ditt moderkort. Verkar inte som K-modellen funkar på ditt (OEM) moderkort.

Och den är endast 16% snabbare, så knappt värt. Din nuvarande är inte så dålig dock, så skulle rekommendera att du sparar pengar och köper allt nytt sen (moderkort, ram och CPU) och flyttar över ditt 2060 .

Permalänk
Medlem

Den processor du har är defensivt för klen! Inte troligt att du får ut många fler fps med 2060 kortet än med 970. Rådet är att söka upp en beg i7-6700

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperDuperKillen:

Det finns, men det är knappast värt det.

Det är en gammal sockel så du måste hitta en begagnad. Tror i7-6700 är den bästa som passar på ditt moderkort. Verkar inte som K-modellen funkar på ditt (OEM) moderkort.

Och den är endast 16% snabbare, så knappt värt. Din nuvarande är inte så dålig dock, så skulle rekommendera att du sparar pengar och köper allt nytt sen (moderkort, ram och CPU) och flyttar över ditt 2060 .

En 6700 går avsevärt stabilare än en 6400. De kan säkert vara så att lägsta 1% fps ligger 40-45% lägre med en 6400. Skiljer nog närmare 20-25% på toppen med nyare spel som kan jobba med 8 trådar eller mer

Permalänk
Skrivet av Slägge:

En 6700 går avsevärt stabilare än en 6400. De kan säkert vara så att lägsta 1% fps ligger 40-45% lägre med en 6400. Skiljer nog närmare 20-25% på toppen med nyare spel som kan jobba med 8 trådar eller mer

Visst är den snabbare, och hittar man en begagnad för ett bra pris så kan det vara värt.

Tog siffran av 16% härifrån https://cpu.userbenchmark.com/Compare/Intel-Core-i7-6700-vs-I...

Synd det inte är en K-version på hans processor för största problemet med i5-6400 verkar vara den låga base / turbo frekvensen (inte för att moderkortet hade haft stöd för OC ändå ).