Tracker för att mäta promenadsträcka i telefonen

Permalänk

Tracker för att mäta promenadsträcka i telefonen

Hejsan jag har köpt mig en huawei p20 lite och nu söker jag en enkel tracker som "plottar" in på en karta när jag är ute på promenad med loppsäcken (hunden )
det som är intressant på hur lång sträcka som man går

Permalänk
Medlem

Google har väl detta automatiskt hela tiden och inte bara när du är ute och går?

Google timeline heter det nog

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Runkeeper

Permalänk
Medlem

Absolut enklast är nog Google Fit, sen startar du bara en aktivitet för promenad i appen för att den skall tracka noggrannare än vad telefonen gör om man bara aktiverar platshistorik.

Permalänk
Medlem

Google gör detta hela tiden med google timeline, annars är runkeeper ett populärt val

Permalänk

tyvärr så är inget av förslagen tillräckligt enkla men tack i allafall

Permalänk

Du vill ha en som trackar din rörelse på en karta du kan titta på utan att du behöver slå igång någonting och som startar med telefonen?
förstår jag rätt nu?

med google fit eller runkeeper så startar du appen och startar "löprunda" typ, så håller den koll på vart du varit, men det kräver ett aktivt val.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Expertgissare

Jag tror lokalsinne (appen heter så) är vad du söker

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

Har kört runkeeper tidigare men har bytt till Strava som jag är väldigt nöjd med (dels för att min träningsklocka kan synca till strava) finns även en plugin som går att använda om man är intresserad av statistik på rundor m.m

https://thomaschampagne.github.io/elevate/#/landing

Permalänk
Medlem
Skrivet av nullebulle:

tyvärr så är inget av förslagen tillräckligt enkla men tack i allafall

Om Google Fit inte är tillräckligt enkelt så kommer du aldrig hitta någon lösning. Skulle inte förvåna mig om Google Fit inte har en widget med en start och stoppknapp också.

Permalänk
Medlem

google fitness gör detta utmärkt.

Permalänk
Rekordmedlem

Finns många appar som gör sånt, jag använder oftast Runtastic men Strava är också väldigt populärt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.