Blizzards jobbannons antyder om nytt Diablo till PC och spelkonsoler

Permalänk
Melding Plague

Blizzards jobbannons antyder om nytt Diablo till PC och spelkonsoler

Ryktena om ett Diablo IV stärks ytterligare i och med en jobbannons på Blizzards webbplats, där företaget söker personer med erfarenhet av rollspel för PC och spelkonsoler.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Varför göra till PC, har inte folk mobiltelefoner?

Permalänk
Medlem

only 90% DLC ! är skeptisk men man kan ju hoppas.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av ludZ:

Varför göra till PC, har inte folk mobiltelefoner?

LoL precis...
Ne skämt o sido Diablo är en av de bästa spelseriena någonsin och vi trogna fans förtjänar en uppföljare. 3an var intressant ett tag men sen dog det..
Ge oss 4an helst igår!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Bara att hålla tummarna!

Permalänk
Avstängd

Hoppas de sparkat alla WoW-utvecklare från Diablo-avdelningen.

Dags att gå tillbaka och återfå utvecklare med gothic/mörk tema. Detta gillas!

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXpander_:

Hoppas de sparkat alla WoW-utvecklare från Diablo-avdelningen.

Dags att gå tillbaka och återfå utvecklare med gothic/mörk tema. Detta gillas!

Wat... Det är ju knappast utvecklarna som bestämmer sådant, det är art- eller creative director o.s.v som bestämmer sådant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXpander_:

Hoppas de sparkat alla WoW-utvecklare från Diablo-avdelningen.

Dags att gå tillbaka och återfå utvecklare med gothic/mörk tema. Detta gillas!

Sen när dansade man på rosor i wow?
Har inte sett en gnutta disney i wow förutom mist of pandaria.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hjälpsam

Bara jag får min Necromancer med en armé av odöda saker så är jag nöjd

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Är folk verkligen taggade på Diablo nå mer? Den serien är död... Det har inte fått något nytt innehåll sedan Reaper of Souls typ. Blizzard känns som ett tomt skal. Hoppas det blir bra när eller om det kommer något men inget jag räknar med.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

LoL precis...
Ne skämt o sido Diablo är en av de bästa spelseriena någonsin och vi trogna fans förtjänar en uppföljare. 3an var intressant ett tag men sen dog det..
Ge oss 4an helst igår!

Håller med till fullo... ett par säsonger i D3 sen har det bara varit samma sak hela tiden.
WE DEMAND REDEMPTION!

Skrivet av enbom:

Är folk verkligen taggade på Diablo nå mer? Den serien är död... Det har inte fått något nytt innehåll sedan Reaper of Souls typ. Blizzard känns som ett tomt skal. Hoppas det blir bra när eller om det kommer något men inget jag räknar med.

Absolut! Kör Diablo2 än idag och har varit taggad sen diablo 3 " floppade " men självklart så känns det som att "diablo IV" kommer vara antingen jättebra, eller sista spiken i kistan. Hoppas på det förstnämnda.

Visa signatur

Glöm inte att gilla bra inlägg!

AMD Ryzen 7 2700X | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 2060 6GB OC Gaming |
Fractal Design Meshify S2 (Blackout) | ASUS ROG STRIX X470-F Gaming |
G.Skill Trident Z RGB 3200mhz 16GB | Samsung 970 EVO Series 500 GB M2 | Seasonic Focus Plus 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farthinder:

Absolut! Kör Diablo2 än idag och har varit taggad sen diablo 3 " floppade " men självklart så känns det som att "diablo IV" kommer vara antingen jättebra, eller sista spiken i kistan. Hoppas på det förstnämnda.

Ja Diablo 2 hålls ju vid liv av moddare. Median XL och Path of Diablo exempelvis. Inget som Blizzard gör för att utöka grundspelet då det är 18 år gammalt.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ryssfemma:

Sen när dansade man på rosor i wow?
Har inte sett en gnutta disney i wow förutom mist of pandaria.

Skickades från m.sweclockers.com

Wow har inte haft något "vuxet" tema sedan släpp.
Pratar inte enbart om grafiken.

Permalänk
Medlem

Diablo 3 var kul i en vecka. Eller hur lång tid det nu tog innan man hade spelat igenom det.

Skulle vilja se något helt nytt ifrån dem, med ny story. Istället för att hålla sig kvar i samma gamla hjulspår.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Detta ska bli sjukt intressant! Har spelat så mycket path of exile i hopp om ett bättre diablo 2, ska bli kul o se vad blizzard kan knåpa ihop

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Man kan ju alltid hoppas. Men även om dom gör ett väldigt efterlängtat D4 har jag låga förhoppningar på spelet, så slipper man bli besviken

Visa signatur

3700x - NH-D15 - GTX 1080 - Tomahawk MAX - 16GB 3200Mhz - 1TB M.2 - 500GB SSD - RM750x - Define S - 2X AOC 24G2U

2600k - R7 240 - Z68-UDH-B3 - 16GB 1866Mhz - 250GB SSD - 4TB HDD - Focus+ 750

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdoringFan:

Wow har inte haft något "vuxet" tema sedan släpp.
Pratar inte enbart om grafiken.

vilket var det "vuxna" som var där när det släpptes då?

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Blizzard fördummade spelarna totalt i D3 typ bara sparka och spring inge tänka , ska det vara nåt så måste det gå mera i stil med D2 där man fick lägga lite energi och tanke för att gubben skulle bli bra.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dlq84:

Wat... Det är ju knappast utvecklarna som bestämmer sådant, det är art- eller creative director o.s.v som bestämmer sådant.

Skrivet av Ryssfemma:

Sen när dansade man på rosor i wow?
Har inte sett en gnutta disney i wow förutom mist of pandaria.

Skickades från m.sweclockers.com

Trampade jag på en öm tå? WoW är inte Diablo, slut punkt. WoW-grafiken är alldeles för "cartoonish" med fjantig grafik, gjorda för barn. "Utvecklare" menas inte bara programmerare, utan allt däromkring.

Jag vill ha tillbaka det mörka temat som fanns i D1, känslan när man gick i de mörka "catacomberna" och var livrädd för vad som ska komma härnäst, vem är denne "Butcher" som jag ska dräpa; "Please, listen to me. The Archbishop Lazarus, he lead us down here to find the lost prince. The bastard lead us into a trap! Now everyone is dead... Killed by a Demon he called the Butcher. Avenge us! Find this Butcher and slay him, so that our souls may finally rest..."

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Jag är taggad på ett nytt Diablo, men tveksamt om det kommer hålla liknande klass som D2. Bara det är bättre än 3an så blir jag nöjd.

Lirade igenom 2an nyligen med @jacob och @klorixx. Fortfarande lika roligt som för snart 20 år sen.

Permalänk
Medlem

Längtat efter ett bra Diablospel lääänge och då tycker jag ändå att D3 har fungerat som tidsfördriv - mediokert sådant iofs.
Men lite mer straff önskar jag att potentiellt D4 kommer bli. Det ska inte gå att bara återgå till att slakta direkt efter du dött. Gör du fel i planeringen för stats/skills ska du inte oändligt kunna ändra på det utan kostnad eller konsekvens! Japp, låter som att jag vill ha tillbaka D2 - och det är väl inte långt från sanningen

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ryssfemma:

Sen när dansade man på rosor i wow?
Har inte sett en gnutta disney i wow förutom mist of pandaria.

Skickades från m.sweclockers.com

WoW är och har alltid varit 100% cartoon grafik precis som Overwatch och Fortnite. Det är bara det att så kallade gamers tycker cartoon-stilen är snygg och bra om det råkar vara Blizzards logga på spelet.

Permalänk
Hedersmedlem

Vi skämtade här om att det kanske är en portning av Diablo Immortal till PC och konsol. Hade varit lite roligt, tror inte Blizzard hade överlevt reaktionen det skulle leda till. Hoppas vi inte behöver vänta alltför länge på ett avtäckande, om det nu är Diablo 4.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Avstängd

Om 4an lyckas fånga stilen från Diablo ll act 1 och katakomberna från 1an så är jag glad! Även Grim dawn är en bra inspirationskälla för utomhusmiljöer

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

WoW är och har alltid varit 100% cartoon grafik precis som Overwatch och Fortnite. Det är bara det att så kallade gamers tycker cartoon-stilen är snygg och bra om det råkar vara Blizzards logga på spelet.

Typiskt diablofans och agera edgelords, ni är inte med i en undergroundrörelse för att ni bojkottar den typen av grafik. Wow’s grafik har sin charm och även overwatch.

Man tycker synd om mer allt mindre, skaffa er en telefon och spela Immortal

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av enbom:

Är folk verkligen taggade på Diablo nå mer? Den serien är död... Det har inte fått något nytt innehåll sedan Reaper of Souls typ. Blizzard känns som ett tomt skal. Hoppas det blir bra när eller om det kommer något men inget jag räknar med.

Ja, bara för att färre spelar ett spel eftersom de är klara/nöjda med den senaste delen betyder det ju att man inte är taggad på nästa del?

....The Witcher 3 tex. Vem ville ha det liksom? The Witcher 2 var väl heldött bland folk innan det kom. Vi ska ju inte ens snacka om Red Dead 2. Inte en själ som sett fram emot det för Red Dead 1 är ju helt avdankat och dött ute i stugorna nu

Skämt åsido, tror du fattar min poäng. Fansen finns och längtar i allra högsta grad trots att många är rätt klara med D3. Kollar vi på tiden mellan D2 och D3 är vi väl fortfarande inte uppe i samma tid. Om Google inte ljuger så var det tolv år mellan D2 och D3. Elva om vi räknar från Lord of Destruction. Bara gått ca sex år sedan D3 släpptes. Fyra om vi räknar från på RoS. Så det är ingen fara där skulle jag vilja påstå.

Men det är klart att folk vill ha något nu, speciellt eftersom D3 inte direkt föll alla i smaken så för vissa är det 18 år sedan ett nytt Diablo om vi ser det så. Gör de ju dock inte mindre förväntansfulla för det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Började spela Diablo 3 igen nyligen efter långt uppehåll. Är fortfarande kul och säsong 16 är igång nu. Känner dock inget direkt behov av ett nytt Diablo. Kanske Blizzard borde fokusera på att förbättra Diablo 3 och göra nya spel som står ut. Med kommande spel såsom Cyberpunk 2077 så kommer ribban att höjas. De som inte hänger med då blir kvarlämnade. Det enda jag kan se Blizzard tillverka just nu är 'remasters' av äldre titlar. Du kan endast mjölka en ko så pass många gånger.

Permalänk
Skrivet av enbom:

Är folk verkligen taggade på Diablo nå mer? Den serien är död... Det har inte fått något nytt innehåll sedan Reaper of Souls typ. Blizzard känns som ett tomt skal. Hoppas det blir bra när eller om det kommer något men inget jag räknar med.

Och pvp som dom lovade, inte spelat på länge, men kom arena pvp ut?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ryssfemma:

Typiskt diablofans och agera edgelords, ni är inte med i en undergroundrörelse för att ni bojkottar den typen av grafik. Wow’s grafik har sin charm och även overwatch.

Man tycker synd om mer allt mindre, skaffa er en telefon och spela Immortal

Skickades från m.sweclockers.com

Rant on
Diablo ska inte ha någon jävla "charm", det ska vara mörkt och ondskefullt!
Rant off

Seså, det här är såklart min subjektiva åsikt om WoW och Diablo. Ta inte åt er!

Ha en trevlig dag!

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Började spela Diablo 3 igen nyligen efter långt uppehåll. Är fortfarande kul och säsong 16 är igång nu. Känner dock inget direkt behov av ett nytt Diablo. Kanske Blizzard borde fokusera på att förbättra Diablo 3 och göra nya spel som står ut. Med kommande spel såsom Cyberpunk 2077 så kommer ribban att höjas. De som inte hänger med då blir kvarlämnade. Det enda jag kan se Blizzard tillverka just nu är 'remasters' av äldre titlar. Du kan endast mjölka en ko så pass många gånger.

Jag må ha höga förhoppningar om cyberpunk 2077 men hur kan du vara säker på att spelet blir bra?