Uppdatera SIM-kort utan omstart?

Permalänk
Medlem

Uppdatera SIM-kort utan omstart?

Om man byter SIM-kort medan telefonen är igång, finns det något sätt man kan uppdatera så att telefonen ansluter till det nya SIM-kortet utan att behöva starta om hela telefonen?? (Android 6)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Om man byter SIM-kort medan telefonen är igång, finns det något sätt man kan uppdatera så att telefonen ansluter till det nya SIM-kortet utan att behöva starta om hela telefonen?? (Android 6)

Hej,
Jag vet telefoner där det fungerat att byta under gång, t ex Iphone utan problem.

Dock vet jag inte hur man ska trigga det, dock så kanske flygplansläge borde fungera då den stänger av radiodelen och sedan slå tillbak igen och trigga aktivering? Kanske värt ett försök!

Permalänk
Hedersmedlem

Det här låter som en märklig fråga. Varför vill du göra det här?

Anledningen att jag frågar är att det kan finnas något underliggande problem som du försöker lösa, som det kanske finns ett bättre sätt att lösa än att byta SIM-kort medan telefonen är igång.

Permalänk
Medlem

iPhone och iPads klarar detta (som nämnts) utan problem, andra telefoner klarar detta med blandat resultat där zte har denna funktion medans Samsung Galaxy har ibland och ibland inte lyckats. Precis som Max säjer så är tipset att köra flyplansläge.

Permalänk
Medlem

Aaa förstår inte heller anledningen. Bättre att stänga av den helt klart först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Det här låter som en märklig fråga. Varför vill du göra det här?

Skrivet av Dizzö:

Aaa förstår inte heller anledningen. Bättre att stänga av den helt klart först.

Rent spontant känns det som som någon typ av säkerhetsfunktion där man blir utelåst om man startar om enheten och inte har rätt behörighet, det är i alla fall det enda jag kan komma på så här på rak arm. Det behöver inte innebära att någon fuffens är på gång och det är dessutom bara spekulation.

Rör det sig om ett helt nytt SIM-kort som behöver aktiveras? Vad händer om du stoppar i SIM-kortet och försöker att ringa ett samtal?