Permalänk
Medlem

Full kontroll med Fan Hub?

Hej!

Med mitt moderkort kom programmet Fan Expert 4 med. Jag tycker att det fungerar bra och skulle därför vilja ha full kontroll på alla fläktar i chassit (4-5st). Är det möjligt att få det med en hub?

Tex denna:
https://www.inet.se/produkt/6910027/phanteks-pwm-fan-hub

Eller finns det någon annan lösning? om jag fortfarande vill använda Fan Expert 4? (Alltså jag vill inte köra typ en commander pro)

Moderkort:
ASUS ROG STRIX Z390-I
https://www.komplett.se/product/1103074/datorutrustning/dator...

Permalänk
Rekordmedlem

Om dy syftar på att kunna styra alla fläktar individuellt så nej.
Men behöver du kunna styra alla individuellt ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Om dy syftar på att kunna styra alla fläktar individuellt så nej.
Men behöver du kunna styra alla individuellt ?

Jag skulle vilja kunna det eftersom jag har ett ovanligt chassi och fläktarna kyler olika delar. Med programmet kan man ställa in fläktkurva baserat på temperatur på olika komponenter.

Finns det nån lösning där jag kan använda asus program? (motsvarande commander pro men gillar inte corsairs mjukvara)

Tack för svaret då ska jag inte köpa hub i alla fall.

Permalänk
Medlem

@AntEdote: Med Commander Pro kan du styra allt individuellt. Jag kör med det och är helnöjd.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650