Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2018

Full kontroll med Fan Hub?

Hej!

Med mitt moderkort kom programmet Fan Expert 4 med. Jag tycker att det fungerar bra och skulle därför vilja ha full kontroll på alla fläktar i chassit (4-5st). Är det möjligt att få det med en hub?

Tex denna:
https://www.inet.se/produkt/6910027/phanteks-pwm-fan-hub

Eller finns det någon annan lösning? om jag fortfarande vill använda Fan Expert 4? (Alltså jag vill inte köra typ en commander pro)

Moderkort:
ASUS ROG STRIX Z390-I
https://www.komplett.se/product/1103074/datorutrustning/dator...

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Om dy syftar på att kunna styra alla fläktar individuellt så nej.
Men behöver du kunna styra alla individuellt ?

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2018
Skrivet av mrqaffe:

Om dy syftar på att kunna styra alla fläktar individuellt så nej.
Men behöver du kunna styra alla individuellt ?

Jag skulle vilja kunna det eftersom jag har ett ovanligt chassi och fläktarna kyler olika delar. Med programmet kan man ställa in fläktkurva baserat på temperatur på olika komponenter.

Finns det nån lösning där jag kan använda asus program? (motsvarande commander pro men gillar inte corsairs mjukvara)

Tack för svaret då ska jag inte köpa hub i alla fall.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Mar 2008

@AntEdote: Med Commander Pro kan du styra allt individuellt. Jag kör med det och är helnöjd.

| Asus ROG Crosshair VII Hero | AMD Ryzen 2700X | Noctua NH-D15 SE-AM4 | G.Skill TridentZ 16GB DDR4 @ 3200Mhz | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | Samsung 860 EVO 500GB + Samsung 860 EVO 1TB | Corsair AX850 | Fractal Define R6 TG Blackout | Acer XG270HU |

Monitor Audio Silver 200 + Yamaha WXC-50 + Rotel RB-1552 MkII
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650