Vilket konto är licensen knuten till?

Permalänk
Medlem

Vilket konto är licensen knuten till?

Hej, det är så att jag ska installera windows på en ny hårddisk till min dator och då undrar jag hur man ser vilket konto windows-licensen är knuten till när det står vid aktiveringen att min nyckel är knuten till ett microsoft-konto. Kan man gå in och kolla någonstans?

Permalänk
Rekordmedlem

Använder du många olika ms konton på datorn när du loggar in ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: Nae, använder ett, men tror inte jag använde mig av ett ms konto när jag köpte dator, utan det kom typ 2 år senare, så blev osäker om det är det kontot licensen är kopplad till.

Permalänk
Rekordmedlem

licensen går på det konto du har på datorn om du inte har bytt det använder du inget konto så tillhör licensen moderkortet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: Okej, får köra på och hoppas på det bästa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lochoz:

@mrqaffe: Okej, får köra på och hoppas på det bästa

Om det var aktiveringen du egentligen var orolig för så är det inte något problem.

10 blir aktiverad i bakgrunden via internet efter ett tag. Man kan t.o.m köpa ny disk som du installerar om på, skippar steget där den frågar efter nyckeln och bara använder ett lokalt konto.