Permalänk
Medlem

NAS med 4st 2TB diskar

Hej!

Har en Synology DS413 som jag köpte här på Swec för några månader sedan som jag använt för medialagring. Den har rullat på bra sedan dess.
Det finns 4st 2TB diskar i som var med när jag köpte den.

Har ingen kartong eller kvitto tyvärr!

Finns i Järfälla eller Västra skogen för upphämtning

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk
Medlem

Vad är det för hårddiskar som sitter i (märke/modell/ålder)?

Skulle du sälja 2 av hårddiskarna? vad skulle du vilja ha för 2 av dom?

Visa signatur

i7-13700k / Asus Rog Strix Z790-F Gaming Wifi / 32Gb DDR5 5600 / Sapphire RX 5700 XT Nitro+ / Samsung G7 Odyssey 28" 4k

Apple Macbook Pro M1 512Gb / Apple Cinema Display LED 27"

Permalänk
Medlem

@t0bad: Diskarna som sitter i: https://imgur.com/a/nQQqVVg

Vill sälja allt som ett paket tyvärr. Det blir mycket smidigare för min del.

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk

Vet du om den grejjar streama 4k videos?

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Medlem
Skrivet av djdennistm:

Vet du om den grejjar streama 4k videos?

Har aldrig testat men jag skulle nog säga nej på det rent spontant. Eller åt minstånde på håret iallafall

Visa signatur

Gaming :Define R5 | X370-PRO | Ryzen 2600 | RTX2080 | 16GB DDR4 3200MHz 14CL | SSD: 960 EVO M.2 500GB & 850 PRO 500GB
Media: Node 304 | B350m | Ryzen 2700X | 16GB DDR4 | 24TB HDD | 870 EVO NvME 500GB

Permalänk
Skrivet av Ohdear:

Har aldrig testat men jag skulle nog säga nej på det rent spontant. Eller åt minstånde på håret iallafall

Ja, jag kan tänka mig det. Krävs nog det dyrare segmentet av servrar. Synd

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Avstängd
Skrivet av djdennistm:

Ja, jag kan tänka mig det. Krävs nog det dyrare segmentet av servrar. Synd

Varför skulle inte gigabit räcka för att streama 4K?

Visa signatur

NUC med Hackintosh • ThinkPad Bärbar

Permalänk
Skrivet av gdmllj:

Varför skulle inte gigabit räcka för att streama 4K?

Har inte med det att göra, har med Cpun att göra också. Om den inte hanterar annat än 1080p så har den svårt att klara en 4k film i 60fps med hög bitrate. Om det sks spelas "butter smooth" dvs. En "choppy" film blir ingen glad på. Sen får man inte glömma den sänder eventuellt i hdr och dolby atmos eller annat hd ljud (vilket jag redan vet inte kräver så mycket med hd ljud men hdr krävs mer)

Visa signatur

The Breath of True

Permalänk
Avstängd
Skrivet av djdennistm:

Har inte med det att göra, har med Cpun att göra också. Om den inte hanterar annat än 1080p så har den svårt att klara en 4k film i 60fps med hög bitrate. Om det sks spelas "butter smooth" dvs. En "choppy" film blir ingen glad på. Sen får man inte glömma den sänder eventuellt i hdr och dolby atmos eller annat hd ljud (vilket jag redan vet inte kräver så mycket med hd ljud men hdr krävs mer)

Nej, det har inget med det att göra. Så länge du inte ska transcoda (vem gör det i 4K?) så är det bara som att stresma en vanlig fil. Klienten sköter uppspelning.

Visa signatur

NUC med Hackintosh • ThinkPad Bärbar

Permalänk
Skrivet av gdmllj:

Nej, det har inget med det att göra. Så länge du inte ska transcoda (vem gör det i 4K?) så är det bara som att stresma en vanlig fil. Klienten sköter uppspelning.

Noterat kan ha fel där. Ja transcoda 4k. Jodå finns dom som gör det. Det är om man installerar Kodi direkt på nasen vilket vissa har möjlighet till. Men denna har inte hdmi så då spelar det ingen roll

Du har helt rätt. Ger mig:-)

Visa signatur

The Breath of True