Köpråd: Surfplatta till dokumentläsande

Permalänk
Medlem

Köpråd: Surfplatta till dokumentläsande

Hej!

Behov: kunna läsa pdf filer bekvämt (både GMP regelverk för jobb och rollspelsmaterial för fritid)
Stöd för penna: för att kunna göra smidiga markeringar i text.
Multimedia: inte fel om det är möjligt att titta på några serieavsnitt i soffan när frugan matar på bonde söker fru..

Prio är bra skärm för att kunna läsa text.

pris 5-7 kkr

Hälsningar
C

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Jag har funderat på den och den ligger väl som toppkandidat nu.
Är någon av microsofts plattor (Surface) ett vettigt alternativ?

/C

Permalänk
Medlem
Skrivet av crilloan:

Jag har funderat på den och den ligger väl som toppkandidat nu.
Är någon av microsofts plattor (Surface) ett vettigt alternativ?

/C

Det skulle vara Surface Go i så fall, Pro är dubbelt så dyr. Beror nog på om man måste ha Windows eller inte. Android har ju stöd för det mesta ändå.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Ipad pro 10,5 eller 11.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Ipad pro 10,5 eller 11.

Skickades från m.sweclockers.com

Kostar lite mer också.

Om man ska ha penna också dvs.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Ipad pro 10,5 eller 11.

Skickades från m.sweclockers.com

Eftersom de plattformar jag har hemma är windows och android känns det mer hemtamt.

C

Permalänk
Medlem

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4734861
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4939759

Lägg på ca en tusenlapp för 128GB istället för 32GB om det känns som behov

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

plattformskompabilitet

Hej

Om man nu (gud förbjude ) införskaffar en Ipad för det mobila läsandet, hur fungerar det med plattformskompabilitet?
Jag använder mig mycket av molnfunktioner från både microsoft och android.

Hur fungerar det att dela internetuppkoppling med t.ex en galaxy S9+ och en padda?

/C

Permalänk
Medlem
Skrivet av crilloan:

Hej

Om man nu (gud förbjude ) införskaffar en Ipad för det mobila läsandet, hur fungerar det med plattformskompabilitet?
Jag använder mig mycket av molnfunktioner från både microsoft och android.

Hur fungerar det att dela internetuppkoppling med t.ex en galaxy S9+ och en padda?

/C

Mestadels fungerar det fint, särskilt om du använder molntjänster.

Jag kör onedrive på ipad och iphone t ex och har använt dropbox i flera år.

Internetdelning är inga problem.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd

Jag skulle slå ett slag för kombinationen Surface Go med Calibre för läsning av e-böcker och tidskrifter. Efter att ha tröskat igenom diverse olika lösningar för läsning har jag kommit fram till att Calibre är i princip etta på området, både när det gäller hantering av biblioteket men även med alla olika plugins som finns.

Så för läsning skulle jag snarare formulera mig som så att en platta som kan köra Calibre är något man bör överväga.

Mer info om Calibre här:

https://calibre-ebook.com/

Jag har tidigare haft iPad och även kört Android (ihop med MoonReader) men föredrar tveklöst Calibre med bred marginal. Dessutom finns det ett antal bra forum för detta program med medlemmar som tar fram olika plugins etc. Det är också smidigt att lägga till böcker och få dem taggade etc. Funktionen för att lägga till omslag är också mycket bra och den tar högupplösta sådana om det finns.