Fortnite fryser när man hoppar ur bussen

Permalänk
Medlem

Fortnite fryser när man hoppar ur bussen

Min kompis har fått problem.

När han ska spela fortnite så är det inte ovanligt att spelet fryser när han hoppar ur bussen, eller när han landar. Så långt som jag har förstått så måste han starta om när detta händer.

Jag har svårt att tro att det är fel på hans dator då han kör 200+ fps när spelet fungerar, samt att han kan spela CS:GO felfritt.

Han har redan testat att ta bort spelet och installera om det.

Har någon nån aning vad som kan vara felet?

//Qmobss

Visa signatur

Dator: Gigabyte Gigabyte GA-Z170-HD3P| ASUS GeForce GTX 1070 | i5-6500 @ 3.20GHz | 32 GB DDR4 2133 MHz | AeroCool Battlehawk | Corsair 140mm RED LED |
Kringutrustning: HyperX Alloy Elite RGB | Beyerdynamic DT 770 Pro 80 ohm | HyperX Pulsefire FPS PRO | Corsair MM300 | AOC C27G1 | Blue Snowball

Permalänk
Medlem

Vad är för komponenter i burken?
Har datorn stress testats?
Är den över klockad?

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@aines: Komponenter som jag kunde få tag på:
GTX 970, X GB VRAM
8GB RAM

Jag kan inte få tag på min kompis just nu så jag vet inte vilken processor han har.

Den har nog ej stress testats

Och den är inte överklockad

Visa signatur

Dator: Gigabyte Gigabyte GA-Z170-HD3P| ASUS GeForce GTX 1070 | i5-6500 @ 3.20GHz | 32 GB DDR4 2133 MHz | AeroCool Battlehawk | Corsair 140mm RED LED |
Kringutrustning: HyperX Alloy Elite RGB | Beyerdynamic DT 770 Pro 80 ohm | HyperX Pulsefire FPS PRO | Corsair MM300 | AOC C27G1 | Blue Snowball

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qmobss:

Min kompis har fått problem.

När han ska spela fortnite så är det inte ovanligt att spelet fryser när han hoppar ur bussen, eller när han landar. Så långt som jag har förstått så måste han starta om när detta händer.

Jag har svårt att tro att det är fel på hans dator då han kör 200+ fps när spelet fungerar, samt att han kan spela CS:GO felfritt.

Han har redan testat att ta bort spelet och installera om det.

Har någon nån aning vad som kan vara felet?

//Qmobss

Dra ner Hwinfo 64. Nollställ mätarna, och sätt på loggning. Starta sedan spelet och låt honom köra tills det förhoppningsvis fryser igen. Starta om, och kolla loggen. Titta särskilt på processorns temperatur. Du kan också ta en skärmdump på max värdet som sparas automatiskt, och lägga upp på t.ex. imgur.com och länk till oss.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

@aines: Fick tag på min kompis, han har en i5-3570k processor.

Jag vet också att han bara har 10gb kvar på den SSD han har spelet på. Kan det vara detta som spökar? Det känns som att det inte borde göra någon skillnad så länge den inte är full va?

Visa signatur

Dator: Gigabyte Gigabyte GA-Z170-HD3P| ASUS GeForce GTX 1070 | i5-6500 @ 3.20GHz | 32 GB DDR4 2133 MHz | AeroCool Battlehawk | Corsair 140mm RED LED |
Kringutrustning: HyperX Alloy Elite RGB | Beyerdynamic DT 770 Pro 80 ohm | HyperX Pulsefire FPS PRO | Corsair MM300 | AOC C27G1 | Blue Snowball

Permalänk
Medlem

@Louwsy Shroom: Tack, få försöka hjälpa honom få ner det.

Visa signatur

Dator: Gigabyte Gigabyte GA-Z170-HD3P| ASUS GeForce GTX 1070 | i5-6500 @ 3.20GHz | 32 GB DDR4 2133 MHz | AeroCool Battlehawk | Corsair 140mm RED LED |
Kringutrustning: HyperX Alloy Elite RGB | Beyerdynamic DT 770 Pro 80 ohm | HyperX Pulsefire FPS PRO | Corsair MM300 | AOC C27G1 | Blue Snowball

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qmobss:

@aines: Fick tag på min kompis, han har en i5-3570k processor.

Jag vet också att han bara har 10gb kvar på den SSD han har spelet på. Kan det vara detta som spökar? Det känns som att det inte borde göra någon skillnad så länge den inte är full va?

Prestanda blir lidandes om man har under en viss procent ledigt utrymme på SSD, men det dödar inte datorn så den måste startas om.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Tycker som ovan att du ska ladda ner hwinfo 64, efter detta så kan du ladda ner 3dmark (Gratis versionen) och se hur datorn reagerar på testerna. Kolla även hur mycket RAM han har i datornboch vad det är för hårddisk i burken. Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Louwsy Shroom: Jag förstår noll på det programmet. Hur ska han använda det för att kolla sakerna? Vad är det han ska kolla?

Visa signatur

Dator: Gigabyte Gigabyte GA-Z170-HD3P| ASUS GeForce GTX 1070 | i5-6500 @ 3.20GHz | 32 GB DDR4 2133 MHz | AeroCool Battlehawk | Corsair 140mm RED LED |
Kringutrustning: HyperX Alloy Elite RGB | Beyerdynamic DT 770 Pro 80 ohm | HyperX Pulsefire FPS PRO | Corsair MM300 | AOC C27G1 | Blue Snowball

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qmobss:

@iBurningMan: Jag förstår noll på det programmet. Hur ska han använda det för att kolla sakerna? Vad är det han ska kolla?

Kolla under fliken cpu och temps för att se low och max värden. Lite bökig layout men läser man så går det bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@aines: Okej, tack

Visa signatur

Dator: Gigabyte Gigabyte GA-Z170-HD3P| ASUS GeForce GTX 1070 | i5-6500 @ 3.20GHz | 32 GB DDR4 2133 MHz | AeroCool Battlehawk | Corsair 140mm RED LED |
Kringutrustning: HyperX Alloy Elite RGB | Beyerdynamic DT 770 Pro 80 ohm | HyperX Pulsefire FPS PRO | Corsair MM300 | AOC C27G1 | Blue Snowball