Permalänk
Avstängd

Byta allt utom gpu

Hej jag sitter på ett system som känns väldigt föråldrat, nämligen en Lynnfield i7 860@3.3GHz och det känns verkligen som den inte hänger med alls. Övriga komponenter är en slö 7200rpm hdd, 16GB ram och ett gtx980.
Vad jag funderar på är att byta allt förutom GPUn i princip. Då jag har korvfingrar och knappt kan plocka ur en RAM-sticka själv så vill jag inte behöva hålla på att montera ihop saker så det måste ingå montering helt enkelt!
Kollar runt och den enda sidan jag hittar som har konfigurerbara alternativ verkar vara Komplett eller har jag missat något? Där måste jag dock ändå välja ett grafikkort men man kanske kan prata med kundservice och lösa det på något sett?
Chassi, PSU, mobo, ram, hdd, cpu är vad jag behöver för max 8.000:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Kollar runt och den enda sidan jag hittar som har konfigurerbara alternativ verkar vara Komplett eller har jag missat något? Där måste jag dock ändå välja ett grafikkort men man kanske kan prata med kundservice och lösa det på något sett?

Både Inet och Webhallen erbjuder att för en summa pengar, montera ihop delar man själv väljer.

Varken operativssystem eller grafikkort är ett krav.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd

Ah hur kunde jag missa det, var ju o kollade på Inet ju.. Webhallen hade jag glömt av får kolla där med!
Någon som har rekomendationer över komponenter? Ej GPU eller OS inkluderat

Permalänk
Medlem

Budget?

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Avstängd

Är förvirrad idag, 8000:- ska det ju stå med^^