Permalänk
Inaktiv

Perfekt att ha ett abonnemang som gäller för en hel BRF och som är inbakat i hyran, inte så lätt att höja priserna då, betalar 160 kr för 1000/1000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Perfekt att ha ett abonnemang som gäller för en hel BRF och som är inbakat i hyran, inte så lätt att höja priserna då, betalar 160 kr för 1000/1000.

Det är inte så lätt höja priserna oansett enligt MD 2005:10 lagen om avtal, där företag ska meddela prishöjningar i godtid så det ger kunden möjlighet och säga upp avtalet innan priset ändras, ändrar dem priserna uppåt utan meddela kunden så har ju kunden rätt häva avtalet även om de ligger inom ramen för bindningstid.

Det har ju Marknadsdomstolen slagit fast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asterion:

Fast är inte dessa 199kr/mån enbart gällande för nya kunder? Eller har gamla kunder också rätt till gällande priser?

Ringde till Comviq för att säga upp mitt abonnemang men la på med en månadskostnad om 150 kronor mindre så det gäller nog båda.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk

Jag tog Bahnhof 100/100 2012 och fakturan har alltid varit 266kr sen dess, varken upp eller ner. Har sett att att priset varit lägre ibland typ 220kr eller 218kr eller nåt sånt men har aldrig idas krångla med abonnemanget.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Inaktiv

För er i Eskilstuna kommer Bahnhof höja priset kraftigt då Eskilstuna stadsnät byter leverantör från Fibra till IP-Only.

Permalänk

Tog ett erbjudande från Bahnhof under förra årets black friday om 500/500 i 12 månader för 299kr/månaden.

Såg nu när jag kollade igenom månadens fakturor att priset nu uppdateras till betala 649kr/månaden. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av nordeman556:

Tog ett erbjudande från Bahnhof under förra årets black friday om 500/500 i 12 månader för 299kr/månaden.

Såg nu när jag kollade igenom månadens fakturor att priset nu uppdateras till betala 649kr/månaden. :/

Det är bara ringa och säga att du vill säga upp ditt abbonemang och vips så får du ett nykundserbjudande eller bra rabatt.
Fungerar oftast väldigt bra med alla typer av löpande abbonemang då bolagen är extremt benägna att behålla sina kunder "till varje pris". Testa!

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av nordeman556:

Tog ett erbjudande från Bahnhof under förra årets black friday om 500/500 i 12 månader för 299kr/månaden.

Såg nu när jag kollade igenom månadens fakturor att priset nu uppdateras till betala 649kr/månaden. :/

Skrivet av edson:

Det är bara ringa och säga att du vill säga upp ditt abbonemang och vips så får du ett nykundserbjudande eller bra rabatt.
Fungerar oftast väldigt bra med alla typer av löpande abbonemang då bolagen är extremt benägna att behålla sina kunder "till varje pris". Testa!

Sitter i samma sits, bindningstiden har löpt ut och får betala fullpris, ringde till deras support och ville köpa vidare med ny bindningstid på det abonnemanget, men det gick inte sa killen jag pratade med.
Enligt honom så kunde de inte lägga upp en ny bindningstid fören 6 månader efter att den förgående bindningstiden/avtalet löpt ut, så jag var välkommen att höra av mig i maj. Kändes skumt

Någon annan som lyckats få till någon bra deal hos Bahnhof?

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Sitter i samma sits, bindningstiden har löpt ut och får betala fullpris, ringde till deras support och ville köpa vidare med ny bindningstid på det abonnemanget, men det gick inte sa killen jag pratade med.
Enligt honom så kunde de inte lägga upp en ny bindningstid fören 6 månader efter att den förgående bindningstiden/avtalet löpt ut, så jag var välkommen att höra av mig i maj. Kändes skumt

Någon annan som lyckats få till någon bra deal hos Bahnhof?

Nu vet jag inte om Bahnhof har en sådan avdelning men alla större bolag har alla så kallade "Anti-Churn"-avdelningar.
Deras enda uppgift är att få befintliga kunder att stanna kvar med olika typer av erbjudanden.

Dock måste man säga the magic words för att bli kopplad dit: "Jag vill säga upp mitt abbonemang".

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Nu vet jag inte om Bahnhof har en sådan avdelning men alla större bolag har alla så kallade "Anti-Churn"-avdelningar.
Deras enda uppgift är att få befintliga kunder att stanna kvar med olika typer av erbjudanden.

Dock måste man säga the magic words för att bli kopplad dit: "Jag vill säga upp mitt abbonemang".

Det här stämmer mycket bra, jag ödslar inte ens tid på vanlig Kundtjänst längre, bara knappa sig till ”uppsägning” och börja förhandla där.

Snart inne på mitt 3e år på bredband (dock ej Bahnhof) där jag har ett lägre pris än deras nuvarande nykundsrabatt.

Det brukar räcka med ”jag vill fortsätta ett år till med samma pris”.
Detta då dom som jobbar där förmodligen får provision på ”räddade” kunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nordeman556:

Tog ett erbjudande från Bahnhof under förra årets black friday om 500/500 i 12 månader för 299kr/månaden.

Såg nu när jag kollade igenom månadens fakturor att priset nu uppdateras till betala 649kr/månaden. :/

Samma här! Men är ju snart black friday igen, så lär väl komma en del erbjudande. Kan ju hoppas Bahnhof själva har det i år. Vill ju stanna hos Bahnhof men vill de inte matcha konkurrents BF-erbjudande så får man väl byta då.

Permalänk

Jag har för avsikt att sänka min hastighet för att halvera min månadskostnad.

Jag har inte haft möjlighet att ringa upp Bahnhof ännu så kontaktade de istället via Facebook. Där kunde de bortsett från via telefon enbart hänvisa mig till supportchatten under "mina sidor" på deras hemsida. Något jag inte lyckas finna, och de varken kunna direktlänka eller guida mig fram till.
Sände istället iväg ett mail till supporten och efter 48h+ har jag fortfarande inte fått någon respons förutom bekräftelse på ett påbörjat ärende.

Blir att ringa de på måndag, men måste säga att jag förväntade mig att detta skulle vara betydligt enklare. :/

Permalänk
Medlem

Hur har det gått för alla med Bahnhofs BF2019 erbjudande? Frågade i slutet av sommaren om det gick att förlänga eller matcha Telias nuvarande kampanj 500/500 för (då) 369:-. Fick följande svar:

"Tyvärr så har vi inte marginalen till att kunna matcha det erbjudandet, det vi kan erbjuda istället är då följande:

250/250mbit/s för 369kr/mån i 12mån med 12mån bindningstid, därefter ordinarie pris
500/500mbit/s för 469kr/mån i 12mån med 12mån bindningstid, därefter ordinarie pris"

Kändes trist att halvera hastigheten till ungefär samma pris så tackade inte ja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Förstår inte riktigt vad ni menar med att priserna ändrar sig. Jag har Bahnhof och har betalat precis samma månadsavgift hela tiden. Drygt 1.5 år nu med 274 kr på varje månadsinbetalning.

ja men nya kunder till dom betalar 100kr mindre än dig

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Expertgissare

För min del blir det att byta ifrån Bahnhof under eller efter BF, med eller utan BF deal från någon konkurrent.
Ringde som sagt in och ville förlänga min bindningstid med 12 nya månader, men fick nej med hänvisning att det inte gick fören 6 månader efter att nuvarande löpt ut, valde då att sänka till 100 istället för har ändå inte fått ut något mer än det senaste tiden plus haft problem med packet loss och hög ping.
Får sedan ett mejl senare samma dag om ett erbjudande om att binda upp mig på 12 månader för 20kr lägre pris, 20kr!!
Har utfört MTR tester tillsammans med vänner utifrån med externa servrar till min och deras adresser vilket visar på problem i bahnhofs nät, som jag framförde tillsammans med min besvikelse över deras hantering av min tidigare kontakt med dem, inget svar på hela veckan...

Nästa så att man slutat scrolla absulut längst ner på sweclockers, så man slipper se loggan.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk

Jag känner mig väldigt missnöjd med Bahnhofs obefintliga chatt-support samt svaren och svarstiden på deras mail-support.

Ringde de idag och bad om att säga upp avtal och blev erbjuden detta:

Halva priset i 3 månader
Tjänst: 100/100 Mbit/s
Bindningstid: 12 mån bindningstid
Kampanjpris 164 kr/mån
Ordinarie pris 329 kr/mån

Jag är glad att jag kunna sänka månadskostnaden men blir nog att titta runt på andra leverantörer efter 12 månader om de inte har något bättre att erbjuda då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nordeman556:

Jag känner mig väldigt missnöjd med Bahnhofs obefintliga chatt-support samt svaren och svarstiden på deras mail-support.

Ringde de idag och bad om att säga upp avtal och blev erbjuden detta:

Halva priset i 3 månader
Tjänst: 100/100 Mbit/s
Bindningstid: 12 mån bindningstid
Kampanjpris 164 kr/mån
Ordinarie pris 329 kr/mån

Jag är glad att jag kunna sänka månadskostnaden men blir nog att titta runt på andra leverantörer efter 12 månader om de inte har något bättre att erbjuda då.

Huh? Telia och Telenor har ju nu under black week erbjudet 500/500 för 299:-/mån under 12 månader. Det där "erbjudandet" som du har fått är ju standard i alla stadsnät och halva priset i 3 månader är ju det lägsta som brukar erbjudas. Många leverantörer erbjuder ju närmare 6 månader ivf. Skulle inte säga att de lurat dig och du verkar ju vara nöjd med att ha sparat några kronor men det där priset för 100/100 skulle jag aldrig betalat. Du är väl medveten om att du bara sparar 3x164:- på det hela? 9 av 12 månader kommer du betala 329:-/mån.

Permalänk

Måste dessvärre missat dessa BF erbjudanden. Allt jag fann när jag sökte var följande priser:

Telenor, 250/100
329 kr/mån i 12 månader
Därefter: 549 kr/mån

Telia, 100/100
299 kr/mån i 12 månader
Därefter: 429 kr/mån
Startavgift: 399 kr

Ownit, Sappa, A3 och Universal telecom hade snarlikt pris som Bahnhof.

Jag tror inte det är märkbart stor skillnad med 100/100 för min del men absolut är det inte en bra deal och visst känner man sig lite lurad.

Jag förstår mig verkligen inte på prissättningen och gör allt för att slippa krångla med avtal, avgifter och sitta i telefonkö. Då blir det såklart ofta lite dyrare. 😅

Permalänk
Medlem

har för mig att priserna kan diffa rätt rejält beroende på vilket statsnät man ligger och vad de fakturerar banhof till exempel.

betalar själv 319kr för 100/100. förut hade jag 239kr för 100/10 men sen böt stadsnätet ägare eller något sådant och tog bort 10mbit alternativet och tog mer betalat av banhof.
Jag ska själv nog byta till 250/100 och misstänker att jag nog kan få bättre pris på det än jag har idag då som ni andra sett så har dom sänkt priserna igen.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Det är egentligen en så udda affärspraxis som kund, att nya kunder får ta del av erbjudanden och bättre priser medan man som långvarig och lojal kund istället får de sämsta förmånerna.