Permalänk
Medlem

Förapplicerad kylpasta på kylaren??

Hej!

Jag köpte en Cryorig h5 ultimate (bulk) från webhallen och jag var precis påväg att smeta ut egen kylpasta på processorn.

När jag tog bort all plast från kylaren så märker jag att ett plasthölje ringer runt och att det redan är kylpasta på, inte blött, men väl över hela området. Så mina frågor

Är det kylpasta? Är det nya standarden? Bra/dåligt? Då bebövs inget på cpun?

Blev helt förvirrad för alla "how to do videos" som jag förberett mig med hade inte detta scenariot... Vill vara säker eftersom det är en påkostad dator.

Permalänk

Det är kylarpasta. Om du känner för det kan du ta bort det som är på kylaren och sätta på egen på processorn. Jag kör på det som sitter på för enkelhetens skull.

Vad menar du när du säger att det inte är blött? Det ska ju inte vara snustorrt.

Visa signatur

R9 390 | i5 6600K

Permalänk
Medlem
Skrivet av LiquidPanda:

Det är kylarpasta. Om du känner för det kan du ta bort det som är på kylaren och sätta på egen på processorn. Jag kör på det som sitter på för enkelhetens skull.

Vad menar du när du säger att det inte är blött? Det ska ju inte vara snustorrt.

Kände lite på hörnet. Bästa jag kan förklara är i vartfall torrare än från tuben. Inte snustorrt. Ehm tänk smink som kvinnor sätter på kinden så att säga..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LiquidPanda:

Det är kylarpasta. Om du känner för det kan du ta bort det som är på kylaren och sätta på egen på processorn. Jag kör på det som sitter på för enkelhetens skull.

Vad menar du när du säger att det inte är blött? Det ska ju inte vara snustorrt.

Förapplicerad pasta ser ju ut som en liten patch. De är ganska torra för att inte flyta ut.

Skrivet av Krankiz:

Kände lite på hörnet. Bästa jag kan förklara är i vartfall torrare än från tuben. Inte snustorrt. Ehm tänk smink som kvinnor sätter på kinden så att säga..

Skickades från m.sweclockers.com

Det är precis som den ska vara. Ta bort den om du vill, annars kör du med den bara för att göra livet enklare.

Permalänk
Skrivet av Krankiz:

Kände lite på hörnet. Bästa jag kan förklara är i vartfall torrare än från tuben. Inte snustorrt. Ehm tänk smink som kvinnor sätter på kinden så att säga..

Skickades från m.sweclockers.com

Jag upplever också att det som är förinstallerat är mindre vått. Men det är nog för att det inte behöver spridas ut som det från tuben. Testa att köra på det som är förinstallerat, sen kan du ju kolla att tempen är okej. I värsta fall får du installera om kylaren med kylpasta på tub.

Visa signatur

R9 390 | i5 6600K

Permalänk
Medlem

Ok, tackar så mycket!

Skickades från m.sweclockers.com