Dirt Rally 2.0 släpps snart

Permalänk

Dirt Rally 2.0 släpps snart

Hej

Ja, nu är det mindre än en månad till dom släpper DR 2.0

Dom har släppt rätt många filmer om spelet nu, verkar lovande. Är spelet lika bra som ettan
blir jag nöjd. Fast nu med nya sträckor som man aldrig kört innan.

Bokade deluxe varianten för 599kr. Men kom på att jag ej har en läsare i datorn.
Får spelet på skiva. Men jag får väll en kod så jag kan ladda ner det via Steam ?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av andersgog:

Hej

Ja, nu är det mindre än en månad till dom släpper DR 2.0

Dom har släppt rätt många filmer om spelet nu, verkar lovande. Är spelet lika bra som ettan
blir jag nöjd. Fast nu med nya sträckor som man aldrig kört innan.

Bokade deluxe varianten för 599kr. Men kom på att jag ej har en läsare i datorn.
Får spelet på skiva. Men jag får väll en kod så jag kan ladda ner det via Steam ?

Nej det skulle jag inte tro. Har du köpt en fysisk version så är det troligtvis den som gäller, nedladdningsvarianter är helt annorlunda. Det borde framgå på sidan där du gjorde sin bokning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Andreaz1:

Nej det skulle jag inte tro. Har du köpt en fysisk version så är det troligtvis den som gäller, nedladdningsvarianter är helt annorlunda. Det borde framgå på sidan där du gjorde sin bokning.

Skickades från m.sweclockers.com

Hittade inget på sidan ( Komplett ) men chattade med dom och dom trodde det skulle gå.
Får avboka isf, vill ha spelet med i Steam. Eller är det precis som med Steam, fast jag får ladda spelet via skivan
i stället för via Steam ? Vill ju ha det i Steam library och köra spelet där.

Permalänk
Inaktiv
Permalänk

@anon78208: Då är det billigare via Steam.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av andersgog:

@Brisse: Då är det billigare via Steam.

Jag tänkte kanske det var samma variant som du köpt på Komplett, vilket i så fall skulle bekräfta att du får en Steam-nyckel, men jag kanske har fel...

Permalänk
Skrivet av anon78208:

Jag tänkte kanske det var samma variant som du köpt på Komplett, vilket i så fall skulle bekräfta att du får en Steam-nyckel, men jag kanske har fel...

ok, du tänkte så ska kolla upp det. Tack

Permalänk
Skrivet av andersgog:

ok, du tänkte så ska kolla upp det. Tack

Nej, inte samma. Den Brisse länkade till var PC Digital. På komplett står det PC DVD.

Får nog byta då..

Permalänk
Medlem

Har haft (och har fortfarande) mycket roligt med första Dirt Rally, håller tummarna hårt för att det här ska bli ännu bättre. Jag har dock lovat mig själv att inte köpa ett nytt spel förrän jag betat av mitt orörda spelbibliotek, om de inte släpps på humble monthly eller om det är >80 % rea. Lär alltså dröja ett tag.

Märkte en sak sist jag spelade Dirt Rally. Natthimlen är det trippigaste jag sett i VR. Dirt kan extraknäcka som "LSD-simulator"

Permalänk
Skrivet av Trunk:

Har haft (och har fortfarande) mycket roligt med första Dirt Rally, håller tummarna hårt för att det här ska bli ännu bättre. Jag har dock lovat mig själv att inte köpa ett nytt spel förrän jag betat av mitt orörda spelbibliotek, om de inte släpps på humble monthly eller om det är >80 % rea. Lär alltså dröja ett tag.

Märkte en sak sist jag spelade Dirt Rally. Natthimlen är det trippigaste jag sett i VR. Dirt kan extraknäcka som "LSD-simulator"

Japp, ettan är fortfarande bra. Men tror att tävlingarna mattas av till DR1 när DR2 kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andersgog:

Hej

Ja, nu är det mindre än en månad till dom släpper DR 2.0

Dom har släppt rätt många filmer om spelet nu, verkar lovande. Är spelet lika bra som ettan
blir jag nöjd. Fast nu med nya sträckor som man aldrig kört innan.

Bokade deluxe varianten för 599kr. Men kom på att jag ej har en läsare i datorn.
Får spelet på skiva. Men jag får väll en kod så jag kan ladda ner det via Steam ?

Jag är taggad! Jag köpte en Thrustmaster T300RS GT Editon och har beställt en wheel stand pro. Ska bli kul att köra lite rally när allt är på plats!

Du länkar den australiensiska shoppen. Här har du europeiska varianten.

Skrivet av andersgog:

@anon78208: Då är det billigare via Steam.

Som sagt ovan så var det australiensiska shoppen han länkade. Där är allt svindyrt.

EDIT: Deluxe edition är dyrare än det jag länkade ovan.

Permalänk
Skrivet av Shiftypants:

Jag är taggad! Jag köpte en Thrustmaster T300RS GT Editon och har beställt en wheel stand pro. Ska bli kul att köra lite rally när allt är på plats!

Du länkar den australiensiska shoppen. Här har du europeiska varianten.

Som sagt ovan så var det australiensiska shoppen han länkade. Där är allt svindyrt.

EDIT: Deluxe edition är dyrare än det jag länkade ovan.

Samma pris som på Steam. Japp, DR skall köras med ratt. Har själv en gammal rackare G25, den funkar fortfarande bra efter
många timmars körning. Thrustmaster gör fina grejor, men lite dyra för mig. Blir nog en G29 som nästa ratt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andersgog:

Samma pris som på Steam. Japp, DR skall köras med ratt. Har själv en gammal rackare G25, den funkar fortfarande bra efter
många timmars körning. Thrustmaster gör fina grejor, men lite dyra för mig. Blir nog en G29 som nästa ratt.

Ja det är nice med ratt! Jag hade en G29 i typ 25 dagar. Den kom med ett otrevligt gnissel vilket gjorde att jag fick returnera den och köpa något annat istället.

Permalänk
Skrivet av Shiftypants:

Ja det är nice med ratt! Jag hade en G29 i typ 25 dagar. Den kom med ett otrevligt gnissel vilket gjorde att jag fick returnera den och köpa något annat istället.

@shiftypants Hann du testa G29an riktigt ? Skillnad mellan den och din Trustmaster ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av andersgog:

@shiftypants Hann du testa G29an riktigt ? Skillnad mellan den och din Trustmaster ?

Jag använde G29:an i c:a 2 veckor och gillade den. Hade det inte varit för att den gnisslade så hade jag inte köpt min Thrustmaster. Det är dock en omställning att ställa om till att köra med ratt även om det är sjukt mycket roligare när jag väl kom igång. Vet inte hur vanligt det är med problem på G29:an men det verkar vara några som har det iaf.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av andersgog:

Samma pris som på Steam. Japp, DR skall köras med ratt. Har själv en gammal rackare G25, den funkar fortfarande bra efter
många timmars körning. Thrustmaster gör fina grejor, men lite dyra för mig. Blir nog en G29 som nästa ratt.

Jag kan inget annat än rekommendera dig att skaffa någonting bättre än G29. Tro mig när jag säger att det är värt att spara till något mer kvalitetsmässigt.
FFB känns inte premium, rasslar och har sig, den är plastig till tusen, växelspaken behöver köpas separat och är av ännu plastigare kvalité.
Personligen kommer jag nog skaffa en Thrustmaster TX och TH8A shifter när min G29 ger upp eller blir för sleten. Såg Squirells test och FFB i den är mångfaldigt mycket bättre än G29.

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Skrivet av Kiirozu:

Jag kan inget annat än rekommendera dig att skaffa någonting bättre än G29. Tro mig när jag säger att det är värt att spara till något mer kvalitetsmässigt.
FFB känns inte premium, rasslar och har sig, den är plastig till tusen, växelspaken behöver köpas separat och är av ännu plastigare kvalité.
Personligen kommer jag nog skaffa en Thrustmaster TX och TH8A shifter när min G29 ger upp eller blir för sleten. Såg Squirells test och FFB i den är mångfaldigt mycket bättre än G29.

@Kiirozu Vad säger du om Trustmaster TMX Pro ? Steget under 300an tror jag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av andersgog:

@Kiirozu Vad säger du om Trustmaster TMX Pro ? Steget under 300an tror jag.

.. eftersom jag inte testat den så kan jag inte säga någonting egentligen. Jag tror dock inte att den skulle vara sämre än G29. Skulle dock fortfarande rekommendera att lägga till pengar och inte köpa något av det billigaste, speciellt om du redan gillar spel som kan använda sig av en ratt.

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Skrivet av Kiirozu:

.. eftersom jag inte testat den så kan jag inte säga någonting egentligen. Jag tror dock inte att den skulle vara sämre än G29. Skulle dock fortfarande rekommendera att lägga till pengar och inte köpa något av det billigaste, speciellt om du redan gillar spel som kan använda sig av en ratt.

@Kiirozu nja, är lite ekonomisk av mig. Men köper aldrig skit, men gärna bra grejer till bra pris. Visst tx/300/500 rattarna är säkert jätte bra, men har jag varit nöjd med min G25 i över 10 år så duger G29 eller tmx Pro till mig. Har hittat tmx pro med Thrustmasters fina växelspak för ca 2000kr. Så funderar över det, men samtidigt funkar G25an fortfarande hur bra som helst. Ja ja vi får se

Permalänk
Medlem
Skrivet av andersgog:

@Kiirozu nja, är lite ekonomisk av mig. Men köper aldrig skit, men gärna bra grejer till bra pris. Visst tx/300/500 rattarna är säkert jätte bra, men har jag varit nöjd med min G25 i över 10 år så duger G29 eller tmx Pro till mig. Har hittat tmx pro med Thrustmasters fina växelspak för ca 2000kr. Så funderar över det, men samtidigt funkar G25an fortfarande hur bra som helst. Ja ja vi får se

Logitechs G-rattar är inte på något sätt dåliga men de är också långt ifrån bra. När vi flyttade så hamnade ratten i närheten av sambon och då gick det inte längre att ha en G29. Den låter mer än när man river en lägenhet om man inte strikt håller sig till plan asfalt (svårt när man kör rally...).

Kände att det var dags för en uppdatering och köpte en Fanatec CSL Elite och nu har jag svårt att förstå hur jag kunde vara så nöjd med min G29

Nu drömmer jag istället om en Direct Drive-ratt, men det får nog bli en 40-årspresent till mig själv (har inte ens fyllt 30 ännu...).

Permalänk

Playgames.se har Dirt Rally 2.0 Deluxe för 572kr mot Steams pris ca 700kr. Ett tips bara.

Permalänk
Medlem

Slog precis till på Deluxe versionen (Steam download) på Ginza.se. Rea: 629:- och dra in koden: xymd3xmb, så landar man på 529:-.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Logitechs G-rattar är inte på något sätt dåliga men de är också långt ifrån bra. När vi flyttade så hamnade ratten i närheten av sambon och då gick det inte längre att ha en G29. Den låter mer än när man river en lägenhet om man inte strikt håller sig till plan asfalt (svårt när man kör rally...).

Kände att det var dags för en uppdatering och köpte en Fanatec CSL Elite och nu har jag svårt att förstå hur jag kunde vara så nöjd med min G29

Nu drömmer jag istället om en Direct Drive-ratt, men det får nog bli en 40-årspresent till mig själv (har inte ens fyllt 30 ännu...).

Köpte också en CSL Elite+ i deal'en de hade i slutet av Nov. Går att få in rätt trevliga inställningar i Dirt'en bland annat . Jag har trillat över 40-strecket...o jaaa..jag har funderat på en direct drive med Insåg dock att det är onödigt dyrt + att det ställer rejäla krav på monteringen. Grymt stabil rigg är ett måste annars flyttar sig pryttlarna

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk
Medlem

@Shiftypants: Hade en T300 för inte så länge sedan. Bra ratt för pengarna kan man lugnt säga. Om du lirar Project Cars 2 nått, dra in de tweakade config-filerna från Jack Spade, helt otrolig känsla och force feedback ! Går att få till det fint i Dirt'en med. Köpte själv ett GT Omega Apex wheel-stand (billigare variant av Wheel Stand Pro), är helt nöjd.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk
Medlem

Förbokat det till xbox one, hoppas det har bra känsla med handkontroll alla andra codemasters fungerar finfint iallafall med kontroll

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av Obsidian:

Slog precis till på Deluxe versionen (Steam download) på Ginza.se. Rea: 629:- och dra in koden: xymd3xmb, så landar man på 529:-.

@Obsidian den ligger på 699kr just nu. Det verkar vara en DVD skiva du får, enligt bilden.

Permalänk
Medlem

Väntar faktiskt med att testa något demo eller något, de som spelat dem under eventen har sagt att fysiken påminner mycket om Dirt 4 och inte Dirt rally, vilket inte skulle vara så bra.
Sen så verkar de ha gått överbord med effekter på vägen så att man inte ens ser vad man kör på men allt sånt avslöjas när man själv får testa.
Vill att det ska vara bra då jag inte orkar köra Dirt Rally 1 längre och finns inga andra alternativ heller.

Permalänk
Medlem

Guuti testa WRC 7. Sen har vi ju den odödliga klassikern Richard burns rally. WRC 7 har bättre fysik än dirt rally saknar dock VR. Ville testa Sebastian loeb Evo men det liret gillade inte min burk

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av GuuFi:

Väntar faktiskt med att testa något demo eller något, de som spelat dem under eventen har sagt att fysiken påminner mycket om Dirt 4 och inte Dirt rally, vilket inte skulle vara så bra.
Sen så verkar de ha gått överbord med effekter på vägen så att man inte ens ser vad man kör på men allt sånt avslöjas när man själv får testa.
Vill att det ska vara bra då jag inte orkar köra Dirt Rally 1 längre och finns inga andra alternativ heller.

Det har inte jag hört att det skall vara mer mot D4. Nu har jag dock ej kört D4 så vet ej hur det spelet känns. För egen del kan DT2.0
vara precis som ettan, är precis som @GuuFi lite trött på sträckorna nu. Synd att dom ej lägger till fler bilar o sträckor.

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Guuti testa WRC 7. Sen har vi ju den odödliga klassikern Richard burns rally. WRC 7 har bättre fysik än dirt rally saknar dock VR. Ville testa Sebastian loeb Evo men det liret gillade inte min burk

WRC 7 har jag ej testat, men RB Rally har man ju lirat ett antal timmar. Men efter den nya fysiken som kom för ett par år sedan fick jag ej till känslan längre. Var också ett jädrans jobb att ladda ner alla nya sträckor som kom hela tiden. Så fort man skulle köra en tävling kom det upp att man saknade någon sträcka. Finns kanske hela pack att ladda ner nu.