Forumdelen sponsras av

Ang Predator XF270HUC g-sync kompatibel

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

Ang Predator XF270HUC g-sync kompatibel

Hej,

Inet verkar har sjysst pris på Acer 27" Predator XF270HUC WQHD 144Hz för tillfället.
Vet någon om den är så g sync kompatibel ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2018

Tja, den är inte det. Den är FreeSync

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skara
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av wellesson:

Hej,

Inet verkar har sjysst pris på Acer 27" Predator XF270HUC WQHD 144Hz för tillfället.

Den är inte certifierad av Nvidia men du ska kunna aktivera det manuellt i Nvidias kontrollpanel.

Skickades från m.sweclockers.com

Spelmaskinen
| Be Quiet! Dark Base 700 | Corsair H115i Pro | i5 8600k @4,8Ghz | MSI z370m Gaming Pro Ac | Corsair LPX 3000MHz 16GB | EVGA GTX 1070 SC ACX 3.0 | Samsung 830 SSD| AOC AG273QCX | Corsair RM750X | Corsair Gaming K70 | Razer Deathadder |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
gbg
Registrerad
Dec 2008

Vet någon om det fungerar då? Verkar ju vara lite olika hur bra det fungerar med adaptiv synk på freesync-skärmar på nvidia.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2009

Undrar samma. Tycker priserna på IPS-diton är väl saftiga plus att de verkar dras med diverse problem allihopa så är lite sugen på denna, men det vore gött med fungerande sync.

Ingen som har den och kan berätta mer?

8700K | Asrock z370 Extreme 4 | Corsair LPX 16GB 3200Mhz | GTX 1080 | Corsair AX 750W | Samsung 850 Evo 500GB | Fractal Design Arc | Windows 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2004

Är det någon som hunnit testa denna än? Köpte en MSI MAG27CQ i helgen som blinkar helt galet när den kommer under 40 FPS som jag vill byta..

Trädvy Permalänk
Bildexpert 📺
Thomas Ytterberg
Registrerad
Mar 2013

@jockos: Ifall du vill ha stabilitet med adaptiv synk under 40 fps så är det G-Sync-modeller som är det säkra kortet. Blir mer jakt på Freesync-modeller som erbjuder samma funktion.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2004
Skrivet av Laxpudding:

@jockos: Ifall du vill ha stabilitet med adaptiv synk under 40 fps så är det G-Sync-modeller som är det säkra kortet. Blir mer jakt på Freesync-modeller som erbjuder samma funktion.

Härlig inställning! Det är att följa tillverkarens rekommendationer och vägra testa nya saker som gjort Sweclockers så framgångsrikt!

Trädvy Permalänk
Bildexpert 📺
Thomas Ytterberg
Registrerad
Mar 2013

@jockos: LG 34GK950F och Acer XV273K är de två senaste Freesync-skärmarna jag testat. De är stabila under 40 fps vilket hör till ovanligheterna för Freesync-skärmar. Men dessa är då rätt dyrare jämfört med den skärm du är missnöjd med.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2004

Gick tidigare från jobbet för att hämta ut skärmen idag. Första testerna i Pendulum och Apex - inget flimmer alls, ser ut att fungera helt perfekt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
ulricehamn
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av wellesson:

Hej,

Du gjorde helt rätt i att köpa den! Jag skaffade denna i måndags och den fungerar utmärkt med mitt 1080ti och Adptive Sync.

i7 8700K, 16GB DDR4 3200mhz, SSD + HDD,GTX 1080ti

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
ulricehamn
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av pollywoog:

Undrar samma. Tycker priserna på IPS-diton är väl saftiga plus att de verkar dras med diverse problem allihopa så är lite sugen på denna, men det vore gött med fungerande sync.

Ingen som har den och kan berätta mer?

Det fungerar utmärkt! Jag har gått från G-sync till denna och jag tycker att den fungerar riktigt fint med Adaptive Sync.

i7 8700K, 16GB DDR4 3200mhz, SSD + HDD,GTX 1080ti

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2004

Har hårdtestat skärmen i helgen och inte upptäckt några som helst problem.

Inga problem med flimmer eller blinkningar, och det går hur bra som helst att väcka den ur viloläge! Undrar varför denna inte fick Nvidias seal of approval..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2017

Har som andra här också denna skärmen och är supernöjd både med och utan adaptive sync på.
Inget flimmer (förutom när jag överklockar gpun hårdare än vad jag gör vanligt, men det är inte skärmens fel) och allt fungerar bra!