Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

HBO Nordic - Flashkrav borttaget?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2012

HBO Nordic - Flashkrav borttaget?

Kan hända att jag inte riktigt hängt med i det senaste "scoopet" gällande HBO men loggade precis in på HBO Nordic via webbläsaren och tänkte kolla läget hur det ligger till med flash, dvs. om de gått ifrån det osv. Får inget felmeddelande om att jag inte har installerat flash. Har de gått vidare till html5?

System: Asus Z97-P | Intel Core i5 4690K 3,5GHz | ASUS Geforce GTX 1060 Dual OC 6GB | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 2x8GB | Intel 530 Series 120GB | Seagate Barracuda 1TB | Cooler Master Hyper 212 Evo | Corsair CX600M 600W | Corsair Carbide 200R
Kringutrustning: 23" Dell UltraSharp U2311H | 24" Acer Predator XF240H | Svive Triton Gaming | Kingston HyperX Pulsefire | Steelseries Arctis 7 Wireless

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finspång
Registrerad
Okt 2003

@volkl: vilken webläsare?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2012

@niclasc: Firefox!

System: Asus Z97-P | Intel Core i5 4690K 3,5GHz | ASUS Geforce GTX 1060 Dual OC 6GB | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 2x8GB | Intel 530 Series 120GB | Seagate Barracuda 1TB | Cooler Master Hyper 212 Evo | Corsair CX600M 600W | Corsair Carbide 200R
Kringutrustning: 23" Dell UltraSharp U2311H | 24" Acer Predator XF240H | Svive Triton Gaming | Kingston HyperX Pulsefire | Steelseries Arctis 7 Wireless

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Apr 2004
Skrivet av volkl:

Kan hända att jag inte riktigt hängt med i det senaste "scoopet" gällande HBO men loggade precis in på HBO Nordic via webbläsaren och tänkte kolla läget hur det ligger till med flash, dvs. om de gått ifrån det osv. Får inget felmeddelande om att jag inte har installerat flash. Har de gått vidare till html5?

Det är möjligt för jag märkte samma sak. Trodde det hade med att Chrome uppdaterades till 72 vilket stämde överens med tiden, men de kanske äntligen gått från Flash nu då alltså.

Intel Core i7 8700k | Asus Z-370 Prime-A | EVGA Supernova G2 750w | 16 GB Crucial Vengeance 3000 mHz | MSI GeForce RTX 2080 Duke OC| Western Digital 3 TB - Samsung Evo SSD 500 GB & Intel 330 180 GB | Asus ROG PG279Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kattlådan
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av Billy Joe Bob:

Det är möjligt för jag märkte samma sak. Trodde det hade med att Chrome uppdaterades till 72 vilket stämde överens med tiden, men de kanske äntligen gått från Flash nu då alltså.

Ja, sedan i Tisdags kör de med HTML5 istället för Flash.

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
NV Skåne
Registrerad
Jun 2007

Ah. Det förklarar varför jag tyckte texten såg konstig ut när jag kollade GoT häromdagen.

Skickades från m.sweclockers.com

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* De gav mig en present. Jag gav dem en present. Vet du inte skillnaden, använd "dom".
* Fraktfritt på Inet för verifierade SweC-medlemmar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Apr 2010

Inte för att HBO-nordics webspelare någonsin fungerat särskilt bra för mig (flash och dåliga funktioner om man jämför med Netflix t.ex), men nu kraschar den stup i kvarten och kommer aldrig ihåg vart man senast var i ett avsnitt.

Samma sak med firefox, safari, chrome etc.

Någon annan som upplevt samma problem?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2010

Det var ju bra, välkommen in i nutiden liksom. Var precis på väg att säga upp HBO för att de inte stöder mina enheter som jag har i vardagsrummet. Min HTPC går via en VPN som blockas av HBO, och jag orkar inte växla fram och tillbaka mellan VPN och vanligt nät, och de har ingen app till XBox och webbläsaren på XBoxen stöder inte flash.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av snajk:

Det var ju bra, välkommen in i nutiden liksom. Var precis på väg att säga upp HBO för att de inte stöder mina enheter som jag har i vardagsrummet. Min HTPC går via en VPN som blockas av HBO, och jag orkar inte växla fram och tillbaka mellan VPN och vanligt nät, och de har ingen app till XBox och webbläsaren på XBoxen stöder inte flash.

Citerar mig själv för så bra kunde det förstås inte vara. HBO borde funka i Edge på XBoxen men så är inte fallet. Unsupported browser, use Chrome, FF or Safari.

Så... uppsagt.