99 om speltelefonen Razer Phone 2: "misslyckas med nästan allt"

Permalänk
Medlem

Ganska skral review om jag får säga det själv;
- man klagar på prestandan, nämner att det kan bero på den högre upplösningen men inget vidare test görs om det påverkar att minska den.
- man jämför den med en dyrare (iPhone xs) och en billigare (OP6), men man gör ingen vidare jämförelse än cpu-prestanda, inget nämns om kamera, och features som ip-klassning, QI-laddning och fingeravtrycksläsare.

Tycker man åtminstone i en review ska NÄMNA vad produkten kan göra, och vad som gör den speciell i förhållande till de produkter man jämför med (OP6 är väldigt nedskalad sett till features som annars är vanliga)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Obegripligt för mig att folk spelar på en mobil. Svårt att tänka mig en sämre spelupplevelse. Mikroskopisk skärm, fingrar i vägen för bilden, klen prestanda.

Tror jag spelade Snake på Nokia 3310 senast jag spelade på mobil...

för i tiden spelade man gameboy! Men spelupplevelsen på en modern smartphone är fasen så mycket trevligare. finns gameboy emulatorer till telefonerna också och jag har kört mycket pokemon (menar självklart inget jäkla pokemon go!) på mobilen för riktiga nostalgi trips. sen finns ju MOBA spel också som jag kan tycka är rätt underhållande i mobilen!

men givetvis är man hemma så väljer man ju datorn eller en spelkonsol!

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Tycker tvärt om, för telefonen är gjord med massa addons som fokus därav mitt argument.

Jag har inte samma argument för en s9+ eller Xs max tex.

Denna är gjord för gaming dvs kommer finns tillbehör för att göra den upplevelsen bättre.

Skiter fullständigt att det är en telefon tbh

Vad för spel som är grafiskt krävande finns en på Android?! Och som är roliga!?

Jag undrar för jag har då och så kikat runt i ren boredom men aldrig fastnat för några mobilspel, klumpiga kontroller, tråkiga skitspel och bara microtransactions baserad på att lura hjärnans belöningssystem

När jag är hemma spelar jag på min PC och när jag är med folk så umgås jag.. Inte sitter jag å spelar på telefonen...

Skulle jag pendla längre sträckor skulle jag hellre läsa en tidning alternativt en bok. Pyttsan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hank Solo:

Tillräckligt många som inte ens blev 1 år innan jag gav upp att reklamera mer.

Razer är inte samma företag som de var för 7-8 år sen.
Jag köpte mina första razermöss 2006 och då var de skräp, enda som dög då var Mx518 från logitech.
Idag är det en helt annan historia och de är väldigt kompetenta inom alla områden som tangentbord och laptops.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Razer är inte samma företag som de var för 7-8 år sen.
Jag köpte mina första razermöss 2006 och då var de skräp, enda som dög då var Mx518 från logitech.
Idag är det en helt annan historia och de är väldigt kompetenta inom alla områden som tangentbord och laptops.

Skickades från m.sweclockers.com

Denna extremt plastiga uppföljare utav mobil motbevisar det.
Premiumpris (9000kr) för en oergonomisk plastbit är ju inte helt lyckat, gör det inte bättre att erbjuda 120Hz skärm då mobilspel är anpassade för max 60Hz, det gör bara att de säljer på siffror som inte har betydelse för något, precis som när Samsung säljer in sina lurar med mycket RAM som inte gör någon nytta alls.

Permalänk
Medlem

Finns det ens spel på Android som stödjer 120Hz?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Söder om söder-hipster

Kul med all feedback! Kan vara värt att understryka att när jag testade Raser Phone 2 var det med utgångspunkt av hur bra telefon den är i allmänhet. Hade den kunnat erbjuda (enligt mig såklart) en riktigt bra spelupplevelse hade det ändå varit en ganska dålig telefon på grund av formfaktorn, placering av knappar med mera. Det finns såklart andra som tycker det är perfekt att knappen sitter på mitten, men jag hatar det.

Nu föll den kort också som spelmaskin. Därom kan man givetvis tycka olika – jag tvivlar inte på att en del människor ser detta som en riktig guldgåva till spelare. För min del är mobilspelande begränsat främst av tryckskärm, och även som mobil finns det andra märken som ger en bättre spelupplevelse.

En sak som däremot bör nämnas är att kylsystemet i telefonen är intressant ur ett tekniskt perspektiv, och jag tvivlar inte på att den gör ett bra jobb att hålla Snapdragon 845 sval under längre spelsessioner. Detta är dock inget jag har kunnat märka någon som helst skillnad i när jag spelat samma spel på Raser Phone 2 och Iphone XS.

Visa signatur

– Med rymden i blodet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wassle:

för i tiden spelade man gameboy! Men spelupplevelsen på en modern smartphone är fasen så mycket trevligare. finns gameboy emulatorer till telefonerna också och jag har kört mycket pokemon (menar självklart inget jäkla pokemon go!) på mobilen för riktiga nostalgi trips. sen finns ju MOBA spel också som jag kan tycka är rätt underhållande i mobilen!

men givetvis är man hemma så väljer man ju datorn eller en spelkonsol!

Spenderat över 100h i pokemon i emulator på min telefon, fasen så mycket bättre än att spela på gameboy som man gjorde när det kom

Recensionen var ju minst sagt skral med information.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hank Solo:

Att Razer ens finns fortfarande är ett mysterium med tanke på all skit de säljer, deras mott o måste vara: ”Skit i kvallitén, sätt bara ditt en häftig logga som tilltalar kids och sälj det dyrt så ordnar det sig”.

Många som hatar på Razer 😂
Jag har själv använt många av deras produkter och aldrig fått något fel på en enda av dessa.

Jag kör just nu tangentbord, mus och högtalare från Razer. Jag är riktigt nöjd.

Kommande Razer Raptor verkar ju riktigt najs! Personligen tycker jag designen är klockren, kabelhanteringen på baksidan är genialisk
Dessutom kör man ju Vega 64, så Freesync är ju najs.

Sen visst, de kör ju hårt på RGB Lighting. Men man måste inte ha allt blinkandes som ett rymdskepp 😂

Men men, smaken är som baken. Personligen är jag som sagt riktigt nöjd iaf!

PS. Jag är ingen unge heller (38 år). Barn i sinnet kanske!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Finns det ens spel på Android som stödjer 120Hz?

Tror de var nåt Simpsonsspel..men är osäker.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Tror de var nåt Simpsonsspel..men är osäker.

Inget universellt stöd då mao?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Inget universellt stöd då mao?

Blir svårt med tanke på att det hänger på app-utvecklarna. Men visst, större chans att få 120hz-stöd på iPad-spel i och med att flera iPad Pros rullar i 120hz.

Blir för nischat när en enda Android-lur (ok då, två) kör i 120hz.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaneriuz:

Blir svårt med tanke på att det hänger på app-utvecklarna. Men visst, större chans att få 120hz-stöd på iPad-spel i och med att flera iPad Pros rullar i 120hz.

Blir för nischat när en enda Android-lur (ok då, två) kör i 120hz.

Skickades från m.sweclockers.com

OK, tack!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hank Solo:

Denna extremt plastiga uppföljare utav mobil motbevisar det.
Premiumpris (9000kr) för en oergonomisk plastbit är ju inte helt lyckat, gör det inte bättre att erbjuda 120Hz skärm då mobilspel är anpassade för max 60Hz, det gör bara att de säljer på siffror som inte har betydelse för något, precis som när Samsung säljer in sina lurar med mycket RAM som inte gör någon nytta alls.

Precis för vilka företag släpper inte telefoner som sätter standard för vad man kan göra? 4K hypen några år sen, quadcore cpuer 8 år sedan m.m.

Och jo, du märker dessutom med ögat hur bekvämt det är att swipa med en 120 hz skärm. Jag skulle själv aldrig köpa en androidlur men razerhatarnas riksförbund är fan komiska.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Paradis-Jakob:

Kul med all feedback! Kan vara värt att understryka att när jag testade Raser Phone 2 var det med utgångspunkt av hur bra telefon den är i allmänhet. Hade den kunnat erbjuda (enligt mig såklart) en riktigt bra spelupplevelse hade det ändå varit en ganska dålig telefon på grund av formfaktorn, placering av knappar med mera. Det finns såklart andra som tycker det är perfekt att knappen sitter på mitten, men jag hatar det.

Nu föll den kort också som spelmaskin. Därom kan man givetvis tycka olika – jag tvivlar inte på att en del människor ser detta som en riktig guldgåva till spelare. För min del är mobilspelande begränsat främst av tryckskärm, och även som mobil finns det andra märken som ger en bättre spelupplevelse.

En sak som däremot bör nämnas är att kylsystemet i telefonen är intressant ur ett tekniskt perspektiv, och jag tvivlar inte på att den gör ett bra jobb att hålla Snapdragon 845 sval under längre spelsessioner. Detta är dock inget jag har kunnat märka någon som helst skillnad i när jag spelat samma spel på Raser Phone 2 och Iphone XS.

För att iPhone throttlas inte.
845 gör det utan bra kylning.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ytbehandlad:

Vad för spel som är grafiskt krävande finns en på Android?! Och som är roliga!?

Jag undrar för jag har då och så kikat runt i ren boredom men aldrig fastnat för några mobilspel, klumpiga kontroller, tråkiga skitspel och bara microtransactions baserad på att lura hjärnans belöningssystem

När jag är hemma spelar jag på min PC och när jag är med folk så umgås jag.. Inte sitter jag å spelar på telefonen...

Skulle jag pendla längre sträckor skulle jag hellre läsa en tidning alternativt en bok. Pyttsan

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns Risk, brädspelet det kan man lira ihop med andra, sen Evoland fast då krävs kontroll i mitt tycke, sen finns Woody, ett litet pysselspel som är roligt om man vill fördriva några minuter. Så där får du några tips om du får lust och prova något nytt.

Permalänk
Medlem

Som vanligt så är det en klen review gjord av Apple fanboys.

Visa signatur

💻 → Asus ROG Strix G15 Advantage Edition G513QY-HQ008T (Win11, Linux Kali, VM)
🎮 → Fractal Design Define 7 XL Dark TG • Ryzen 9 7900X + Asus ROG Ryujin II • Gigabyte Aorus Radeon RX 7900 XTX Elite • 32GB DDR5 • Gigabyte X670E AORUS Xtreme • Kingston 2TB • Crucial T700 Gen5 M.2 1TB
🖥️ → Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved 240 Hz QLED
🎧 → AKG K701🖱️ → GLORIOUS MODEL O ⌨️ → CoolerMaster CK721 65%
📞 → NothingPhone 1 (P990i,U11,Diamond,Neonode N2, S9+ etc)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hank Solo:

Att Razer ens finns fortfarande är ett mysterium med tanke på all skit de säljer, deras mott o måste vara: ”Skit i kvallitén, sätt bara ditt en häftig logga som tilltalar kids och sälj det dyrt så ordnar det sig”.

Säg mig min unge sweclockare, brukar du slå sönder dina prylar?
Kan säga att jag kört Razer sedan Boomslang, visst den kanske inte var toppklass men den funkar fortfarande lika så min Abyssys 2014.

Visa signatur

💻 → Asus ROG Strix G15 Advantage Edition G513QY-HQ008T (Win11, Linux Kali, VM)
🎮 → Fractal Design Define 7 XL Dark TG • Ryzen 9 7900X + Asus ROG Ryujin II • Gigabyte Aorus Radeon RX 7900 XTX Elite • 32GB DDR5 • Gigabyte X670E AORUS Xtreme • Kingston 2TB • Crucial T700 Gen5 M.2 1TB
🖥️ → Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved 240 Hz QLED
🎧 → AKG K701🖱️ → GLORIOUS MODEL O ⌨️ → CoolerMaster CK721 65%
📞 → NothingPhone 1 (P990i,U11,Diamond,Neonode N2, S9+ etc)

Permalänk
Medlem
Skrivet av skurh1nk:

Som vanligt så är det en klen review gjord av Apple fanboys.

Så fort någon gör en reviee som inte passar din åsikt så är det en Apple fanboy alltså?
99 är väldigt opartiska (precis som Sweclockers).

Skrivet av skurh1nk:

Säg mig min unge sweclockare, brukar du slå sönder dina prylar?
Kan säga att jag kört Razer sedan Boomslang, visst den kanske inte var toppklass men den funkar fortfarande lika så min Abyssys 2014.

Tack för att du kallar mig ung (46 år) och nej, jag slår inte sönder någonting, de har bara börjat krångla på ett eller annat sätt (för 13 år sedan sist).
Ja, jag vet att de bytt ägare sedan dess, men det ökar inte mitt förtroende för dem och jag skulle aldrig köpa eller rekomendera dem till någon.

Permalänk
Skrivet av tvelander:

För att iPhone throttlas inte.
845 gör det utan bra kylning.

Ända spelet min iPhone xs throttlar på är fortnite i60fps steget . Övriga spel inga problem

Visa signatur

Laptop Asus G18 (G814JZ-N6034W)
Intel Core i913980HX 24 st kärnor ((8P 5.6GHz + 16E 2.2GHz) Antal trådar 32 st
Nvidia GeForce RTX 4080 2330 MHz12 GB, TDP 175w
Ram 32 GB, ((2 x 16GB))DDR5 SO-DIMM (4800 MHz)