Custom cables, var hittar man dem bästa?

Permalänk

Custom cables, var hittar man dem bästa?

Har tänkt ett tag på att jag ska fixa sleevade kablar och undrar var man kan få dem bästa (har ett Corsair RM750x). Cablemod är ju väldigt dyrt om man vill ha kablar till alla delar, har även 20% av då jag köpte ett Asus moderkort men fortfarande dyrt.
Vet att det finns Corsair egna sleevade, är de bra kvalité? Finns det andra företag som gör kablar?

Har ett NZXT H440W Silent Ultra New Edition Svart/Röd, så är ute efter ljusröda kablar!
Det kraven jag har är att de måste ha cable combs.

Visa signatur

Chassi: NZXT H440W Silent Ultra New Edition Fönster Svart/Röd Moderkort: ASUS ROG STRIX Z390-F CPU: i7 9700K CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 Minne: Corsair Vengeance RGB 16GB DDR4 2666Mhz
GPU: MSI GTX 1070 Aero 8 GB Nätagg: Corsair RM750X V2 OS disk: Samsung 750 EVO 256 GB Lagringsdisk: WD 1TBx2

Permalänk
Medlem

@1Pim_pim1: Det finns inte många andra än cablemod som jag vet gör custom kablar. Så vill du ha sleevade kablar är det bäst att beställa av dom.

Permalänk
Medlem

Jag gör ofta kabeldragning så att väldigt lite av kablarna syns. Så jag har väldigt svårt att motivera sleevade kablar när 90% av dem inte hade synts. I min dator på tidigt 90-tal kanske det hade varit en poäng

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 96gb DDR5 6000 | Ryzen 9950X3D | 5090
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Pim_pim1:

Har tänkt ett tag på att jag ska fixa sleevade kablar och undrar var man kan få dem bästa (har ett Corsair RM750x). Cablemod är ju väldigt dyrt om man vill ha kablar till alla delar, har även 20% av då jag köpte ett Asus moderkort men fortfarande dyrt.
Vet att det finns Corsair egna sleevade, är de bra kvalité? Finns det andra företag som gör kablar?

Har ett NZXT H440W Silent Ultra New Edition Svart/Röd, så är ute efter ljusröda kablar!
Det kraven jag har är att de måste ha cable combs.

Skrivet av Axel95:

@1Pim_pim1: Det finns inte många andra än cablemod som jag vet gör custom kablar. Så vill du ha sleevade kablar är det bäst att beställa av dom.

De är inte många, men det finns några konkurrenter. Jag beställde "råvaror" (paracord, kabel, kontakter) från https://www.ensourced.net/, men har inte testat de färdigmonterade kablarna de bygger själva.

Paracorden och kalibern på ledarna är ganska lika Cable Mods' "Pro"-variant enligt mitt otränade öga.

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Medlem

@1Pim_pim1: kolla på inet eller komplett.
Här är en styckkabel https://www.inet.se/produkt/6903344/corsair-sleevad-eps-atx-1...

Klart det är inte gratis men ska du bara ha 2-3 kablar så...

Visa signatur

9800x3d | Noctua NH-D15S Chromax Black | Gigabyte B650 | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN850 | Asus Prime 9070 XT | Fractal Design Torrent | Seasonic 850W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Jag kör med corsair egna sleevade kablar. Är inte skitnöjd. Trots "combs" så håller de inte ihop sig så som jag hoppades. Så jag kikar på cablemods. Gjorde de kablar jag ville ha i deras konfigurator, visst är det dyrare än kanske corsairs egna men jag tror man får vad man betalar för! Inga omänskliga priser heller enligt mig!

Visa signatur

ASUS Maximus X Hero z370 | Intel I7 8086k | | Custom Loop vattenkylning | MSI 3070ti | 16GB GSkill tridentZ RGB @ 3200mhz| Samsung EVO 850 250GB SSD | Samsung EVO 970 500GB Nvme SSD | Corsair RM750x PSU |

Permalänk

Okej, fattar vilka möjligheterna är då!

Visa signatur

Chassi: NZXT H440W Silent Ultra New Edition Fönster Svart/Röd Moderkort: ASUS ROG STRIX Z390-F CPU: i7 9700K CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 Minne: Corsair Vengeance RGB 16GB DDR4 2666Mhz
GPU: MSI GTX 1070 Aero 8 GB Nätagg: Corsair RM750X V2 OS disk: Samsung 750 EVO 256 GB Lagringsdisk: WD 1TBx2