Vilken smart tv ska jag köpa? Maxbudget 14 tusen

Permalänk
Inaktiv

Vilken smart tv ska jag köpa? Maxbudget 14 tusen

Hej. Jag tänker köpa en smart tv och den ska kunna använda följande appar. Spotify, Youtube, Cmore, Dplay, HBO, Netflix, Viaplay och SFanytime. Kravet är också att den ska kunna installera appar som nyss har kommit ut på marknaden, det kan vara en ny filmapp eller kanske en musikapp. Jag är sugen på 50 tums den får gärna vara större men får inte överskrida budgeten. Den ska verkligen kunna visa filmer i 4K också.

Permalänk
Medlem

Då är det nog LG Oled 55" som gäller

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Ryzen 7 2700x | MSI X470 Gaming Pro Carbon | 16GB HyperX Fury 2933MHz | Noctua NH-D15 SE-AM4 | ASUS Rog Strix 1080Ti | 256GB 850EVO, 525GB MX300 | Corsair RM850x | Fractal Design R6 | ASUS ROG Swift PG279Q (IPS 1440p) | Acer Predator XB271H (TN 1080p) | Glorious Model O & Asus Rog Strix Flare | Bowers&Wilkins P7 | Marantz HD-DAC1 | Svive Hydra Mikrofon Pro

Permalänk
Inaktiv

@Goong: Har du en länk till den?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

@ThisIsDansk: Den har ingen färg i bakgrunden som den här: https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/55POS9002/philip...
Glömde säga att jag ville ha det också. Tror ni den jag länkar är bättre än den ni länkade ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goong:

Då är det nog LG Oled 55" som gäller

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, LG stödjer inte Cmore (och troligen nån/några av de andra den inte stödjer också).

Permalänk
Inaktiv

@teejee: Jag gissar på att man kan se på cmore med den inbyggda webbläsaren som finns i tvn?

Permalänk
Medlem

Har en LG OLED55C8 och är mycket nöjd. Älskar fjärrkontrollen.
Jag valde mellan denna, och ett par modeller från Sony och Philips - båda med Android TV. Eftersom jag redan hade en Nvidia Shield med Android TV i så föll valet på LG med webOS för att få fördelar från båda operativsystemen. Sonys modeller var dessutom några tusenlappar dyrare men hade betydligt bättre integrerat ljud - vilket jag struntar i då jag har ett bra ljudsystem redan.

LG har dock inte cmore, HBO eller dplay.
Cmore finns väl inte på Android TV heller?

Du kanske ska kika på vilka HDR-format som stöds också. En del Philips-modeller stödjer t.ex. inte Dolby Vision.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Bildexpert 📺

@anon292978: Ifall du har specifika krav på appar och tjänster är det ofta enklare att helt enkelt hitta en lösningen för dessa specifika tjänster och appar utanför själva TV:n. Till exempel Chromecast, Appletv, AndoridTV-boxar, HTPC etc. Sedan väljer vilken TV du vill baserade på dess funktion och bild. Det är också en tidsfråga att när din TV blir för gammal, vilket kan ske inom så kort tid som ett år, slutar önskade tjänster/appar att fungera.

Permalänk

Kolla på Samsung TV apparater i Qled serien.
Q7FN eller kanske Q8FN. Samsung har enligt mig garanterat bäst utbud utav appar och bäst smart tv system. Svärtan är grymt bra, inte lika bra som OLED men med Qled behöver du inte oroa dig för burn in där symboler kan fastna i bilden.

Qled har även mycket bättre ljusstyrka.
Q7FN ligger på 13 tusen för en 55 tummare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Nej, LG stödjer inte Cmore (och troligen nån/några av de andra den inte stödjer också).

Ingen smart-tv stöder Cmore för de har inte släppt någon app för smart-tv. De har pratat om det men inget mer än det har de sagt så ingen vet när de kommer.

Jag själv röstar för Sony XF9005 https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4703552 Är hur nöjd som helst med den tv. Köpte den på Black Friday.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Ingen smart-tv stöder Cmore för de har inte släppt någon app för smart-tv. De har pratat om det men inget mer än det har de sagt så ingen vet när de kommer.

Jag själv röstar för Sony XF9005 https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4703552 Är hur nöjd som helst med den tv. Köpte den på Black Friday.

Fel, Cmore har app för Samsung-TV men inget annat TV-märke.

Permalänk
Medlem
Skrivet av teejee:

Fel, Cmore har app för Samsung-TV men inget annat TV-märke.

Aha det har jag missat vet bara att många har klagat/fråga när de ska komma app till smart-tv men nu när jag tittar närmare så stöder de apple-tv också. Förutom dom 2 undantagen så vill man se på Cmore Så är det casting som gäller.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Inaktiv

Om vi säger att maxbudgeten är 8 tusen och det ska vara en smart tv samt kunna visa film i 4K vilken rekommenderar ni då? Tum minst 42. Jag har spanat in denna och är nöjd bara jag ser den. https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/50PUS7363/philip... men frågan är kan man få bättre för det priset?

Permalänk
Bildexpert 📺

@anon292978: Vill du han något som är bättre i breda tekniska termer så är nästa tydliga steg uppåt Samsungs NU8-serie. Allt där under, likt den Philips du tittar på, är en enda stor virrig gryta av medelmåttighet.

Permalänk
Inaktiv

@Laxpudding: Vad hade du rekommenderat som inte kostade en hel månadslön?

Permalänk
Medlem

@anon292978:
Samsung 55NU80XX ex. 55NU8045 kan du få tag i för strax under 9000kr i skrivande stund. HDR10/HDR10+/HLG samt stöd för FreeSync (Xbox) om konsolspelande är av intresse?

Bifogar en genomgående review av NU8000-serien, vänligen se: Rtings NU8000

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av anon292978:

@Laxpudding: Vad hade du rekommenderat som inte kostade en hel månadslön?

Vems månadslön tänker du på?

Jag skulle annars säga att Samsung NU8 är något av precis på gränsen för den där nivån där det egentligen börjar bli sak samma vilken TV du köper. Det finns inte många apparater i klassen under som kan jämföras rakt av. De är ofta sämre på fler punkter, men ingen är bättre än exempelvis NU8 eller motsvarande från andra tillverkare. Och då blir det svårt att rekommendera någonting annat än att gå på de enkla sakerna. Som att matcha IPS eller VA efter rummet, TV:n med bekräftat lägsta latensen etc.

Permalänk
Inaktiv

@Laxpudding: Posta gärna länkar till bästa tv till minsta möjliga pris.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av anon292978:

@Laxpudding: Posta gärna länkar till bästa tv till minsta möjliga pris.

Du har en prioritetslista här i denna artikel: https://www.sweclockers.com/artikel/26529

Avsnitt 3 framför allt.