hjälp mig göra lägenheten smart! vilken smart hub?

Permalänk
Medlem

hjälp mig göra lägenheten smart! vilken smart hub?

Tjena igen!

Är ganska ny på detta med smarta hem lösningar men vill gärna fördjupa mig i det

Just nu har jag philips hue lampor med bryggan,tp link uttag,google home mini och en harmony hub (som jag inte vet om jag ska ha kvar eller ej)

en sak jag skulle vilja göra är att få allt att snacka med varandra, om jag förstått detta rätt så behöver jag då en smart hub har läst och kollat runt lite och verkar som många skriver om homey och smartthings.
homey har jag sett att man kan köpa på kjell men hittar inte smartthings.

mina frågor är
1.vilken smart hub rekommenderar ni och varför ?
2.är harmony huben något jag borde behålla?
3.vilket ljudsystem ska man ha sonos,bose,samsung etc ?

Ni är Guldvärda allihopa tack i förhand

Permalänk
Medlem

ingen som har något att rekommendera vill gärna kunna skapa rutiner typ så kl 06:00 så sätts kaffebryggaren på tvn startar och musik börjar spela

Permalänk
Medlem

Smart hub är väl Homey den som många rekommenderar - brett stöd och enkel att använda. Så som den brukar beskrivas av folk som satsar på smart hem så är det "svårt att göra fel och svårt att göra rätt" med homey.
Harmony hub gillar iallafall jag och använder personligen. Går att göra mycket även med den.
Sonos.

Permalänk

1. Jag kör homey och gillar den verkligen. Styr allt möjligt med den
2. Det finns stöd för harmoney huben i homey.
3. Kör både sonos och spotify connect via en gammal stereo från hifiklubben och allt lirar med homey

Ska tillägga att homey precis släppt en ny större uppfattning, 2.0, som inneburit flera förändringar. Största förändringen är att de har gått över till endast Android/ios och kan inte längre styras från webbgui. Har heller inte testat med Google home mini.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket så det är homey och sonos man ska satsa på 👍🏽😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Googles!