AMD Radeon VII bristvara i Europa på lanseringsdagen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nascend:

När kommer kortet kunnas köpas? Är 7 feb nu men ser inte kortet på en enda hemsida

Skickades från m.sweclockers.com

15:02 hade inet sin site uppdaterad, komplett ca 15:10. Korten var slut vid 15:15

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nascend:

När kommer kortet kunnas köpas? Är 7 feb nu men ser inte kortet på en enda hemsida

Skickades från m.sweclockers.com

https://www.inet.se/hitta?q=radeon+vii

Finns fortfarande 5st från MSI på lager

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soir:

https://www.inet.se/hitta?q=radeon+vii

Finns fortfarande 5st från MSI på lager

Har du uppdaterat sidan? Inets kort tog slut 15:15

Edit: Aah nevermind tittade på sapphire

Hur fan kan msi vara 500 spänn dyrare när det är EXAKT samma kort/kylare?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design North | Asus Crosshair VI Hero | AMD Ryzen 1800x | RX Vega 64 | 32 GB DDR4 (2x8) | Corsair 850W 80+ gold PSU| 2 TB M.2 SSD |

Permalänk
Medlem

Vad tror ni för 3440x1600, vega 56/64 eller radeon 7? Inet har vega 64 för 4900kr, msi radeon VII kostar 8500...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design North | Asus Crosshair VI Hero | AMD Ryzen 1800x | RX Vega 64 | 32 GB DDR4 (2x8) | Corsair 850W 80+ gold PSU| 2 TB M.2 SSD |

Permalänk
Medlem

Skulle vara intressant om man kunde testa andra applikationer än bara spel, speciellt på den här typen av kort. Korten kan ju användas för mycket annat också inte bara spel. Creds för bästa resultat tabellen.

Permalänk
Medlem

Någon som fortfarande tror att AMD bara kommer att tillverka 5000 av dessa kort?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Läst på lite, och AMD har aldrig direkt dementerat att det endast görs 5000 kort. Bara att det kommer finnas kort på release, och att de räknar med att tillgången ska kunna möta efterfrågan. Tekniskt sett så fanns det kort att köpa idag, om än endast några tiotal kort i Svedala vad det verkar. Sen om de räknar med låg efterfrågan så kanske de tycker 5000 kort räcker. Citatet från AMD:

"While we don't report on production numbers externally, we will have products available via AIB partners and AMD.com at launch of Feb. 7, and we expect Radeon VII supply to meet demand from gamers"

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Skrivet av _Merc_:

Skulle inte förvåna mig om kortet blir en bristvara då HBM2 är så pass dyr. det finns inte en så stor anledning för AMD att punga ut allt för många Vega7 när Navi allt kan vara runt dörren.

Tror du Navi går tillbaka till GDDR6? Eller är en vidareutveckling av Vega? Man tar inte fram nya arkitekturer utan att kika tillbaka, och jag tror inte att ingenjörsteamet som arbetat med Vega och Navi hade kunnat gissa på HBM eller GDDR, de valen tror jag gjordes över deras huvuden och de kan bara göra sitt bästa med vilka minneskretsar de får leka med.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Problemet jag har med dina teorier är att då sitter AMD på fin hand, men ger ingen hint om att så är fallet. Man borde vara hetare på gröten i så fall och prata om Navi som arkitektur, hur mycket prestanda/watt och prestanda/krona man kommer att få. För det hade bromsat Nvidias försäljning nu.

AMD har ju lärt sig en del sedan Bulldozer. De sa inte mycket innan lanseringen av Ryzen heller.
I det specifika fallet Navi finns ju rykten att de första testexemplaren presterade långt över förväntan, men att man senare hittade något allvarligt fel i designen och fick göra om den. Minst tre månaders försening och troligen viss osäkerhet i om/hur förändringarna påverkar prestandan. Då är det svårt att presentera några exakta data. ("Innan vi ändrade designen hade Navi prestanda X. Vi hoppas den nya designen, som ännu inte finns i testexemplar, kommer att bli minst lika bra.")
Navi ligger helt enkelt för långt fram i tiden för att AMD ska kunna ge några konkreta utfästelser ännu.
Därför valde de att släppa Radeon VII i stället. "Detta är vad vi faktiskt kan leverera i närtid!"

Skrivet av Bloodstainer:

Tror du Navi går tillbaka till GDDR6? Eller är en vidareutveckling av Vega? ...

Varför inte både och? Mikroarkitektur som är en vidareutveckling av Vega, kombinerat med billigare minne.
Enda anledningen att använda HBM2 till Vega är ju att hålla ner effektförbrukningen, och med effektivare GPU (som vi ju hoppas på) kan minnet tillåtas dra mer effekt. Jag misstänker att de lägre specade korten kommer med GDDR5 för att ytterligare kapa kostnaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nascend:

Vad tror ni för 3440x1600, vega 56/64 eller radeon 7? Inet har vega 64 för 4900kr, msi radeon VII kostar 8500...

Skickades från m.sweclockers.com

Menar du 3440x1440 eller 3840x1600? vega 64 borde räcka till den förstnämnda iaf upp till 100 fps , den sistnämnda däremot där duger nog bara vega 64 om du nöjer dig med 60-75hz. Men såvitt jag vet så finns det bara typ två skärmar med 3840x1600, Acers 38" och LGs 37" och båda har max 75hz. Ska du ha 3440x1440 i 144hz skulle jag valt Radeon 7. Om det är AMD-kort du vill ha dvs.

Visa signatur

i7 7700k @4.7ghz - 16gb ram @3000mhz - 8gb RTX 3070 - Acer 34 ed347ckr 100hz - Oculus Quest2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bloodstainer:

Tror du Navi går tillbaka till GDDR6? Eller är en vidareutveckling av Vega? Man tar inte fram nya arkitekturer utan att kika tillbaka, och jag tror inte att ingenjörsteamet som arbetat med Vega och Navi hade kunnat gissa på HBM eller GDDR, de valen tror jag gjordes över deras huvuden och de kan bara göra sitt bästa med vilka minneskretsar de får leka med.

navi kommer vara en återgång till gddr då jag inte ser dem nya konsollerna använda hbm i sin arkitektur. Första generationens nya konsoller kommer nog använd de billigare gddr5 dock så lills navi för mellan 800 till 1500 kommer nog bara köra gddr5 medan dem över kommer ha gddr6.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Skrivet av _Merc_:

navi kommer vara en återgång till gddr då jag inte ser dem nya konsollerna använda hbm i sin arkitektur. Första generationens nya konsoller kommer nog använd de billigare gddr5 dock så lills navi för mellan 800 till 1500 kommer nog bara köra gddr5 medan dem över kommer ha gddr6.

Skickades från m.sweclockers.com

Tvivlar på det, Polaris och Vega har bägge varit bandbredshungriga. Många glömmer bort att R9 390X körde 512-bit minnesbus samt att Vega inte hade kunnat köras på GDDR5 utan rejäla flaskhalsar samt högre energiförbrukning. Vega har placerat AMD längre bak än Polaris gjorde tyvärr. De ligger nu en hel generation bakom Nvidia.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radolov:

Det låter som om du beskriver vad jag sett spekulerats om Navi12 (eller navi10_Lite eller tidigare Navi14) som iofs är GCN, då den är listad under Gfx9. Det är dock troligt att den kommer ha färre CU per shader engine och på så sätt få ut mer prestanda per CU. Arbetet började med Vega där de annonserade IWD:n som skulle klara av att gå över 4 shader engines. Jag har en känsla av att de inte kommer nämna IWD:n idag.

Navi10 och Navi20 är jag dock osäker på om det egentligen är GCN. Samma person som först gick ut med namnet Radeon VII 4 veckor innan släppet (och att AMD skulle tala om Vega2,Ryzen 3000 , Ryzen 3000 mobile under CES) skriver att de är inte GCN utan en ny arkitektur (och om det är en ny arkitektur så är det troligaste valet super-simd).

Senaste informationen om release säger inget om ett Navi12 dock, så de kanske kör all in på Navi10?

Läser man igenom AMD:s super-simd patent och en forskningsrapport om att implementera hårdvaruaccelererad path tracing så framgår det rätt så klart att deras filosofi handlar om att återanvända saker och använda så lite area/energi som möjligt. Visst, NVIDIA har sina tensor cores, men de fungerar endast i ett switched mode där bara de är aktiva. Jag tror inte AMD kommer expandera area per CU med 54% som NVIDIA gjorde med Turing, utan fokuserar på att konkurrera med mindre area/lägre priser.

Tackar för ett intressant och genomtänkt svar, blir lite att läsa och söka mer information om när jag får tid över.
De äldre ryktena om tensor core nämnde aldrig konsument kort utan avsåg då beräkningskort IIRC.
Mindre energisnåla kretsar med bra prestanda till ett överkomligt pris med en lägre produktionskostnad är ett bra koncept men Nvidia har råd att göra olika kretsar för olika segment, det blir intressant att hur marknaden utvecklas de närmsta 5 åren och då även Intels satsningar.
Om 5 år kanske det entusiast segmentet som köper det värsta krymp då fler klarar sina behov med mellansegmentet och vanliga användare nöjer sig med integrerat.
Det enda jag kan vara riktigt säker på är att spel blir mer och mer komplicerade och ställer högre krav på hårdvara så som det alltid varit.
Jag är trots det säker på att Navi blir mer intressant för mig än Radion VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benizakura83:

Menar du 3440x1440 eller 3840x1600? vega 64 borde räcka till den förstnämnda iaf upp till 100 fps , den sistnämnda däremot där duger nog bara vega 64 om du nöjer dig med 60-75hz. Men såvitt jag vet så finns det bara typ två skärmar med 3840x1600, Acers 38" och LGs 37" och båda har max 75hz. Ska du ha 3440x1440 i 144hz skulle jag valt Radeon 7. Om det är AMD-kort du vill ha dvs.

Oj ja det är acers 38' jag har, så 3840x1600 75hz.

Köpte ett Radeon VII på netonnet men det låter tyvärr som en jävla lövblåsare D: har ett haf x chassi i mitt rum med bla 4st 200mm fläktar, och en luftrenare och jag blev shockad när jag satte på datorn. Trodde den var fast i 100% load eller nåt men nope idle...

Blir nog ett vega 64 iallafall

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design North | Asus Crosshair VI Hero | AMD Ryzen 1800x | RX Vega 64 | 32 GB DDR4 (2x8) | Corsair 850W 80+ gold PSU| 2 TB M.2 SSD |

Permalänk
Medlem

@Nascend: Jag tror det blir bättre, och sen en undervolt på vega-kortet. Jag köpte själv ett vega64 igår och tänkte undervolta det och köra det på min 3440x1440 100hz skärm i förhoppningsvis 100fps.

Visa signatur

i7 7700k @4.7ghz - 16gb ram @3000mhz - 8gb RTX 3070 - Acer 34 ed347ckr 100hz - Oculus Quest2

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Nascend:

Oj ja det är acers 38' jag har, så 3840x1600 75hz.

Köpte ett Radeon VII på netonnet men det låter tyvärr som en jävla lövblåsare D: har ett haf x chassi i mitt rum med bla 4st 200mm fläktar, och en luftrenare och jag blev shockad när jag satte på datorn. Trodde den var fast i 100% load eller nåt men nope idle...

Blir nog ett vega 64 iallafall

Skickades från m.sweclockers.com

Låter lite märkligt, fläktarna borde gå ned i idle.
Ljudnivån i idle ligger inte högre än något annat kort, det är i load som det lever om.
https://cdn.sweclockers.com/artikel/diagram/16579?key=3108cd1...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Låter lite märkligt, fläktarna borde gå ned i idle.
Ljudnivån i idle ligger inte högre än något annat kort, det är i load som det lever om.
https://cdn.sweclockers.com/artikel/diagram/16579?key=3108cd1...

Jag provade gå in i radeon settings och fläktarna var bara på runt 800 rpm, och det gick att höja rätt så mycket (kunde inte minska). Skulle det kunna vara så att en av fläktarna är fast i max load eller något?

Att dom skulle släppa ett kort som låter såhär mycket i idle låter sjukt så måste nog vara något fel :s any suggestions?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design North | Asus Crosshair VI Hero | AMD Ryzen 1800x | RX Vega 64 | 32 GB DDR4 (2x8) | Corsair 850W 80+ gold PSU| 2 TB M.2 SSD |

Permalänk
Medlem

Techpowerup fick ner TJ med 10 grader genom att placera brickor vid fästanordningen till gpu:n så de kunde spänna åt lite till. Verkar som att kylaren eller själva kärnan inte är helt plan då?
https://www.techpowerup.com/reviews/AMD/Radeon_VII/33.html

”After completing all testing and photos, I reassembled my card and wondered if I could push Junction Temperature below the 110°C I've been seeing on the stock card. Changing the thermal paste didn't make much of a difference (barely 1-2 °C better). My trick for such situations is increasing mounting pressure by adding little metal washers. Pictured above, you see two of the washers: one to get a better look and another below one of the mounting screws to indicate the location I placed it in. Of course, you want to use a total of four washers—one for each screw. I used 6 mm outer diameter, 3 mm inner diameter and 0.5 mm thickness, but you can use everything that falls into that size range. Also, I'd recommend plastic washers, so you don't accidentally short something if you lose it in our case.

With the washers installed, my Radeon VII Junction Temperature dropped by around 10°C to 100°C, which is a significant improvement.”

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Nascend:

Jag provade gå in i radeon settings och fläktarna var bara på runt 800 rpm, och det gick att höja rätt så mycket (kunde inte minska). Skulle det kunna vara så att en av fläktarna är fast i max load eller något?

Att dom skulle släppa ett kort som låter såhär mycket i idle låter sjukt så måste nog vara något fel :s any suggestions?

Skickades från m.sweclockers.com

Verkar ju vara fel på kontrollen av fläktarna, om det är mjukvara eller hårdvara, är svårt att gissa.
Kanske testa att installera om drivrutinerna, finns ett val om "ren installation" har jag för mig.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Det skulle vara intressant att se nya test med TechpowerUp modden och nya drivrutiner om några veckor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Verkar ju vara fel på kontrollen av fläktarna, om det är mjukvara eller hårdvara, är svårt att gissa.
Kanske testa att installera om drivrutinerna, finns ett val om "ren installation" har jag för mig.

Hoppades först att fläktarna slulle lugna ner sig efter jag fixade drivrutinerna men... Gjorde också clean install.

Jag får prova display driver unistaller och försöka igen när jag konmer hem

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design North | Asus Crosshair VI Hero | AMD Ryzen 1800x | RX Vega 64 | 32 GB DDR4 (2x8) | Corsair 850W 80+ gold PSU| 2 TB M.2 SSD |

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Nascend:

Hoppades först att fläktarna slulle lugna ner sig efter jag fixade drivrutinerna men... Gjorde också clean install.

Jag får prova display driver unistaller och försöka igen när jag konmer hem

Skickades från m.sweclockers.com

Får du ingen ordning på det, får du begära en RMA, så här skall det inte vara.
Intryck från en annan användare.
#17779695

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Får du ingen ordning på det, får du begära en RMA, så här skall det inte vara.
Intryck från en annan användare.
#17779695

Men 😪 50? Kort säljs i Sverige och självklart får man ett felaktigt. Inte precis som om man kan byta det mot ett nytt när det inte finns några fler :/

Får nog som sagt lämna tillbaks det och fixa ett vega 64

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design North | Asus Crosshair VI Hero | AMD Ryzen 1800x | RX Vega 64 | 32 GB DDR4 (2x8) | Corsair 850W 80+ gold PSU| 2 TB M.2 SSD |

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Nascend:

Men 😪 50? Kort säljs i Sverige och självklart får man ett felaktigt. Inte precis som om man kan byta det mot ett nytt när det inte finns några fler :/

Får nog som sagt lämna tillbaks det och fixa ett vega 64

Skickades från m.sweclockers.com

Hör vad affären du köpte det från kan erbjuda.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nascend:

Men 😪 50? Kort säljs i Sverige och självklart får man ett felaktigt. Inte precis som om man kan byta det mot ett nytt när det inte finns några fler :/

Får nog som sagt lämna tillbaks det och fixa ett vega 64

Skickades från m.sweclockers.com

Hur högt varvtal ligger den på i idle resp vid belastning.
Ingen annan mjukvara som kan ställa till det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nascend:

Jag provade gå in i radeon settings och fläktarna var bara på runt 800 rpm, och det gick att höja rätt så mycket (kunde inte minska). Skulle det kunna vara så att en av fläktarna är fast i max load eller något?

Att dom skulle släppa ett kort som låter såhär mycket i idle låter sjukt så måste nog vara något fel :s any suggestions?

Skickades från m.sweclockers.com

Låter helt sjukt, du måste fått nått Måndags bakis ex eller något. Mitt kort är så gott som ljudlöst vid idle när fläktarna är nere i 800 RPM.

Edit filmade med ljud, lite svårt få ut ngt vettigt av det såklart, men detta är med endast mitt nätagg, och vattenpump igång + Radeon kortet (Har 2 nas burken 2 meter bort men jag tror inte micen plockar upp dem). Vet ej vad det pipande hög frekventa ljudet är för det kan mina öron inte plocka upp.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Skrivet av Nascend:

Oj ja det är acers 38' jag har, så 3840x1600 75hz.

Köpte ett Radeon VII på netonnet men det låter tyvärr som en jävla lövblåsare D: har ett haf x chassi i mitt rum med bla 4st 200mm fläktar, och en luftrenare och jag blev shockad när jag satte på datorn. Trodde den var fast i 100% load eller nåt men nope idle...

Blir nog ett vega 64 iallafall

Skickades från m.sweclockers.com

Jag köpte förra veckan ett Sapphire vega 64 Nitro +
Mkt bra kylare men kortet är enormt...fett intryck..
Fyller ut hela lådan. Men tyst.

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Jag köpte förra veckan ett Sapphire vega 64 Nitro +
Mkt bra kylare men kortet är enormt...fett intryck..
Fyller ut hela lådan. Men tyst.

Haha det är ingen fara för min del då jag har ett full tower ^^ bra att det är tyst

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design North | Asus Crosshair VI Hero | AMD Ryzen 1800x | RX Vega 64 | 32 GB DDR4 (2x8) | Corsair 850W 80+ gold PSU| 2 TB M.2 SSD |

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Nascend:

Haha det är ingen fara för min del då jag har ett full tower ^^ bra att det är tyst

Skickades från m.sweclockers.com

Hur har det gått, har du fått någon ordning på ditt kort ännu?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Skrivet av Nascend:

Oj ja det är acers 38' jag har, så 3840x1600 75hz.

Köpte ett Radeon VII på netonnet men det låter tyvärr som en jävla lövblåsare D: har ett haf x chassi i mitt rum med bla 4st 200mm fläktar, och en luftrenare och jag blev shockad när jag satte på datorn. Trodde den var fast i 100% load eller nåt men nope idle...

Blir nog ett vega 64 iallafall

Skickades från m.sweclockers.com

Detta är Vega 64 kortet jag köpte...rekommenderas!
[url="https://www.inet.se/produkt/5407026/sapphire-radeon-rx-vega-6..."]

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb